اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استاندار خوزستان خبر داد:
اورکی همچنین در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت : حدود 169 نفر از نمایندگان مجلس طرحی با قید یک فوریت را برای " استانی شدن انتخابات مجلس " تصویب کردند و بنا به اطلاعاتی که به ما رسیده است هنوز جزییات این طرح در صحن علنی مجلس مطرح نشد ه است و باید منتظر باشیم و ببینیم که نمایندگان مجلس در آینده چه تصمیمی را در این خصوص اتخاذ می کنند.
اختصاصی شوشان:  گردهمایی مدیران کل سیاسی سراسر کشور با هدف بررسی راهکارهای تحقق شعار دولت و ملت ، همدلی و همزبانی ، 30 و 31 فروردین سال جاری در استانداری خوزستان برگزار می شود.

مهندس اورکی با اعلام این خبر، گفت : ما دو انتخابات در پیش رو داریم و برگزاری یک انتخابات رقابتی و سالم با حفظ رای مردم که به فرمایش مقام رهبری "حق الناس " می باشد، گامی در جهت عملی ساختن شعار سیاسی سال است.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استاندار خوزستان افزود : درسال جدید باید تمامی تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور به کار بگیریم و امیدواریم در این سمینار در خصوص راهکارهای رسیدن به این مهم دست یابیم.وی اظهار داشت مراحلی که برای طرح ریزی انتخابات باید مورد توجه باید قرار بگیرد یکی مقدمات پیش از انتخابات ودیگری فاز اجرایی انتخابات می باشد.

مهندس اورکی در تبیین پیش نیازهای لازم برای برگزاری انتخابات گفت : برای اینکه حضور پررنگ و رقابتی مردم را داشته باشیم باید بتوانیم زمینه ی حضور تمامی سلایق و گرایش های سیاسی را در انتخابات فراهم کنیم و بسترهای لازم برای استماع نظرات و پیشنهادات همه ی افردای که دغدغه ی خدمت به مردم را دارند ایجاد کنیم که فکر می کنم تا به امروز گام های موثری در این خصوص برداشته شده و سعی شده است زمینه ی حضور نمایندگان گروه ها و تشکل ها ی سیاسی در استان تسهیل شودتا بتوانند بر اساس برنامه هایی که برای مجلس آینده دارند بدون هیچ مانعی فعالیت کنند تا نتیجه ی مطلوب و مورد نظر مردم در این انتخابات حاصل شود . 

وی پرداختن به راهکارهای برگزاری یک انتخابات سالم را از محورهای دیگر مورد بحث در گردهمایی مدیران کل سیاسی سراسرکشورکه اوایل هفته ی آینده در استانداری خوزستان برگزار می شود دانست و تصریح کرد :در این گردهمایی در خصوص راه های برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور بحث می شود و با همفکری با کارشناسان سیاسی و مدیران اجرایی دیگر استانها این راه روش ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و سعی می شود تابه یک جمع بندی نهایی برسیم. 

مهندس اورکی با تا کید بر اینکه در این گردهمایی هم از منظر انتخاب کنندگان و هم انتخا شوندگان به بررسی مسائل خواهیم پرداخت ، خاطر نشان ساخت: انتخاب کنندگان ، صاحبان اصلی رای می باشند و باید به روند برگزاری انتخابات اعتماد و اطمینان کامل داشته باشند و برای انتخاب شوندگان نیز حق برخورداری از یک شرایط برابر و مساوی با دیگر کاندیداها و یک رقابت سالم انتخاباتی وجود دارد که همگی این عوامل باید مورد توجه مجموعه های درگیر در انتخابات قرار بگیرد و باید همه ی کسانی که در خود احساس توانایی می کنند ، پا به عرصه ی خدمت به مردم استان بگذارند .

وی همچنین در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت : حدود 169 نفر از نمایندگان مجلس طرحی با قید یک فوریت را برای " استانی شدن انتخابات مجلس " تصویب کردند و بنا به اطلاعاتی که به ما رسیده است هنوز جزییات این طرح در صحن علنی مجلس  مطرح نشد ه است و باید منتظر باشیم و ببینیم که نمایندگان مجلس در آینده چه تصمیمی را در این خصوص اتخاذ می کنند.

مهندس اورکی با اظهار اینکه روز ثبت نام و اعلام کاندیداتوری برای شرکت در انتخابات مجلس، آذر ماه سال جاری می باشد ، گفت : بر طبق قانون کاندیداها باید شش ماه قبل از ثبت نام از سمت های دولتی خویش استعفا دهند و این کار نیز در جهت برگزاری پرشکوه تر انتخابات و تلاش در جهت آشنایی مدیران جایگزین در مسئولیت های تحت تصدی شان می باشد .که تا به امروز در استان خوزستان یک فرماندار، دو بخش دار و یک معاون فرماندار برای حضور در انتخابات استعفا دادند .

مدیرکل سیاسی استاندار خوزستان همچنین در خصوص بررسی صلاحیت کاندیداها گفت: صلاحیت کاندیداها در ابتدا توسط هیئت های اجرایی در حوزه ی انتخابیه ی خویش ،و سپس توسط هیئت های نظارت بررسی می شود و در نهایت شورای نگهبان تایید صلاحیت نهایی را انجام می دهد .

مهندس اورکی در عین حال با اظهاراینکه معاون وزیر کشور نیز در این گردهمایی حضور خواهند داشت، افزود :از ظهر فردا استانداری خوزستان پذیرای مدیران کل سیاسی تمامی استانها خواهد بود و امیدواریم تصمیمات موثری در راستای هرچه پرشکوه تر برگزار شدن انتخابات گرفته شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار