اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۱۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: : برای در اولویت قرار دادن پیمانکاران بومی نسبت به پیمانکاران غیر بومی ابتدا باید به پیمانکاران بومی آموزش های لازم در زمینه های اجرای تعهدات و شرکت در مناقصه ارایه دهیم .
استاندار خوزستان گفت: : برای در اولویت قرار دادن پیمانکاران بومی نسبت به پیمانکاران غیر بومی ابتدا باید به پیمانکاران بومی  آموزش های لازم در زمینه های اجرای  تعهدات و شرکت در مناقصه ارایه دهیم .

 به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، عبدالحسن مقتدایی بعد از ظهر چهارشنبه 26 فروردین 94 در جلسه بررسی بخشنامه خرید کالاوخدمات داخل استان که درسالن جلسات استانداربرگزارشد , افزود: باید به صورت تخصصی به دنبال این موضوع رفته و نسخه ایی خاص برای آن بپیچیم و در این راستا کاردستگاه های را که دارای نقص هست  جمع آوری کرده و با ارائه مدرک آنان را توجیه کنیم و اقداماتی را پیش بگیریم که کار به داخل استان هدایت شود.

 مقتدایی افزود: باید این مورد را مدنظر داشت چنانچه پیمانکاران بومی توانایی انجام کاری را نداشته باشند به هیچ عنوان نباید کار را متوقف کنیم بلکه اقداماتی را پیش گیریم تا گردش پول پیمانکاران غیر بومی نیز در استان باشد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مبنای ما این است که چنانچه لازم باشد کاری در استان خوزستان انجام شود ، گردش پول  و مالیات آن در خود استان پرداخت شود.

مقتدایی افزود:  تبلیغ محصولاتی که در در خارج از استان تولید می شود، در استان هیچ اشکالی ندارد و ما باید در صدد این باشیم که تبلیغات خود را ارتقاء دهیم و در این خصوص شرکت های توزیع کننده را نیز توجیه کنیم و این مورد را در بین آنان نهادینه کنیم که آن کسی که تولید کننده است باید بخشی از درآمد خود را صرف تبلیغ برای محصول خود نماید.

وی ادامه داد: در خصوص بیمه کارگران نیز هر مجموعه یا نهادی که مجری طرح یا پیمانکار یک کار است باید جلساتی را گذاشته و مشکل خود را با تأمین اجتماعی حل کند.

استاندار خوزستان گفت: تمایل ما این است که این جلسه آخرین جلسه ایی باشد که مباحث و مشکلات استانی در آن مورد بحث قرار می گیرد و باید به سمت و سوی ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی بین مردم  حرکت کنیم و در این زمینه ستادهای شهرستانی باید فعال شوند و ارزیابی ها در خود شهرستان ها انجام دهند  و مصرف تولیدات داخلی را در استان محصور کنیم.

مقتدایی عنوان کرد: انتظار ما از شهرستان ها این است که این موارد را به دقت بررسی کرده و گزارش عملکرد های خود را به طور مستمر برای تدوین یک برنامه مناسب به نهاد های مربوطه تحویل دهند و اگر این موارد را با همین حساسیت ها و دقت پی گیری کنیم شاهد موفقیت های چشم گیری در استان خواهیم بود.

وی در خصوص شرکت های بیمه ایی نیز اظهار کرد: همه شرکت های بیمه ایی دو هدف عمده را دنبال می کنند، آمار و تلفات را کاهش دهند و فاز بعدی تبیین سرمایه گذاری های استانی است.

استاندار خوزستان افزود: ما باید نهاد ها و شرکت های بیمه ایی را به صورت بخشی توجیه کنیم و یک شیوه نامه را تهیه کرده تا سایر موارد ناقص را اصلاح کند.

مقتدایی بیان کرد: مشکلاتی که در رابطه با بیمه وجود دارد ناشی ازعدم آگاهی هایی است که در آن موجود است و هم بیمه کنندگان و هم بیمه شوندگان هرکدام باید یک بار توجیه شوند، متأسفانه بعضی از بیمه ها به یکباره متولد شده قرار داد های کلان بسته و به یکباره محو می شوند که باید در این زمینه نیز بررسی هایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: همان گونه که برای توسعه استان همه نهاد ها از جمله نفت، فولاد و پتروشیمی به میدان می آیند، بیمه ها نیز چنانچه و قسمتی از سهم خود را که از مزایای استان خوزستان به دست اورده  در اختیار پروژه های عمرانی یا غیره در استان قرار دهند.

در ادامه این جلسه معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: سال گذشته بحث هایی در خصوص خرید داخلی استان و تقاضای مردمی در داخل استان صورت گرفت و خوشبختانه با پی گیری این موضوع  و ورود دستگاه های متولی در سطح استان  در صدد هستیم که مشوق های لازم را در این زمینه پی گیری کنیم.

امید حاجتی عنوان کرد: در حوزه خدمات و تبلیغ برای کالاهای داخلی نیز تکلیف هر شهرستان مشخص شده و به دنبال این هستیم که به صورت منسجم تر حرکت کنیم.

وی افزود: سهم استان خوزستان از حق بیمه دریافتی در کشور بر اساس آخرین آمارباید 4/13 دهم درصد باشد و این حق بیمه نیز باید به نسبت تورم و ارزش افزوده بیشتر شود حال آنکه سهم بیمه ایی که به استان خوزستان تخصیص داده می شود 3/6 دهم د درصد است و این رقم ما را در ضریب نفوذ بیمه به حدود نیم درصد می رساند. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سرلك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
comment
0
2
comment جناب دكتر مقتدائى
باسلام
در دلسوزى حضرتعالى جاى هيچگونه شكى نيست قبلا هم بخشنامه اى در استفاده از مشاوران استانى صادره نموده ايد كه بعلت عدم پشتوانه اجراى شهردارن و مديران استان از اجراى آن سرباززده اند لطفا در صورت صلاحديد، اينجانب به عنوان مدير عامل مهندسين مشاور و دبير انجمن مشاوران خوزستان گزارشى مبسوط ارائه نمايم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار