اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
 تلاش یک سپرده گذار برای آتش زدن یک موسسه در مشهد
الف : تلاش یک سپرده گذار برای آتش زدن موسسه مردی که قصد داشت تا یکی از شعبات موسسه اعتباری میزان را در شهر مشهد به آتش بکشد،‌ ناکام ماند.  یکی از مراجعان سپرده گذار در یکی از شعبات موسسه اعتباری میزان در شهر مشهد، وقتی خواست دست به آتش سوزی این شعبه بزند، دستگیر شد. یک منبع آگاه انتظامی ظهر امروز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با تائید این خبر افزود: این فرد میانسال که موفق به دریافت سپرده خود از شعبه موسسه اعتباری میزان در شهر مشهد نشده بود،‌ در اقدامی عجیب با ریختن مقداری بنزین در داخل این شعبه، قصد آتش سوزی داشت. وی ادامه داد: با اقدام به موقع مردم این مرد موفق به آتش زدن موسسه نشد و هنگام فرار توسط پلیس بازداشت شد. این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: هم اکنون گروه‌های پیشگیری از حریق آتش نشانی در محل حضور دارند و در حال ایمن سازی و رفع نشت از داخل این شعبه هستند. وی مقدار سپرده این شهروند و جزئیات بیشتر این اتفاق را توضیح نداد.

اشتباه یک خبرگزاری در انعکاس سخنان جلیلی
خبرگزاری فارس در انعکاس سخنرانی سعید جلیلی در ارومیه، سه بار از واژه MPT به جای «NPT» استفاده کرده ست. به گزارش انتخاب، جلیلی در این سخنان که توسط خبرگزاری فارس مخابر شده، گفته است: صرف‌نظر از حق انحصاری پنج کشور در داشتن سلاح هسته‌ای، در ام.پی.تی به طور صریح مجاز بودن سایر کشورها برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌‌ای اشاره شده است و همچنین در ام.پی.تی صحبتی از درصد و میزان غنی‌سازی به میان نیامده است. وی در بخش دیگری از این سخنان، تصریح کرده: وی به سفر وزیر امور خارجه برزیل و ترکیه به تهران در چند سال قبل اشاره کرد و گفت: در این نشست بیانیه تهران با امضای وزرای خارجه سه کشور و منطبق بر قوانین ام.پی.تی تنظیم و امضاء شد، ولی به دلیل لحاظ شدن حقوق ملت ایران در این بیانیه، در کمتر از 24 ساعت قطعنامه جدید شورای امنیت علیه کشور صادر شد. البته با توجه به سال ها فعالیت جلیلی در مباحث هسته ای ، بسیار بعید می رسد که وی چنین اشتباهی کرده و به احتمال قوی، این خطا حاصل اشتباه خبرنگار است. پیش از این ، کریمی قدوسی با "ام پی تی" خواندن "NPT" ، موجی از واکنش در فضای مجازی زا برانگیخته بود.

چرا حضور رضازاده در شورای شهر برای چمران مهم است؟
رییس شورای شهر تهران با تمام قوا از حضور همزمان حسین رضازاده در شورای شهر و ریاست فدراسیون وزنه برداری حمایت می کند. این درحالی است که پیش از این افرادی همچون احمد دنیامالی و هادی ساعی،‌ عطای ریاست فدراسیون های قایقرانی و تکواندو را به دلیل مشغولیت در شورای شهر به لقایش بخشیده بودند.قدرت در شورای شهر تهران با اغماض به سود اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان کم و زیاد می شود؛ در سال اول اصلاح‌طلبان توانستند ریاست شورا را از آن خود کنند و البته شهرداری را به اصولگرایان واگذار کردند. در سال دوم اما اصولگرایان به هر نحوی بود، ریاست و هیات رییسه شورا را قبضه کردند. این چرخش ریاست شورا البته چندان محکم و استوار نیست و در هر رای گیری یا انتخابات جدی، احتمال لرزش پایه های تسلط هرکدام از جریان ها وجود دارد. هرچند که احمد مسجدجامعی در دومین سال شورای شهر چهارم ۳ رای سال گذشته را از دست داده بود و به همین دلیل ریاست را به مهدی چمران واگذار کرد، اما اصلاح‌طلبان هنوز می توانند ادعا کنند تا ۵۰ درصد اعضای شورای شهر به آنها وابسته هستند. ضمن اینکه با خروج هر عضو اصولگرایی از شورای شهر،‌ یک عضو اصلاح‌طلب جایگزینش می شود. شاید به همین دلیل است که مهدی چمران با تمام قوا پشت حسین رضازاده رفته است تا او هم در شورا بماند و هم در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری شرکت کند.

سردار نقدی اسم جدید برای شورای امنیت انتخاب کرد
سردار محمدرضا نقدی در جلسه معارفه جانشین سپاه عاشورا با اشاره به شرایط حساس جهانی اظهار داشت:حوادث یمن و کودک‌کشی‌ها ‌نشان می‌دهد که ذره‌ای از توحش دولت آمریکا کم نشده و رژیم آمریکا همان رژیم وحشی و تجاوز گر و ضدانسانی هست و با درجاتی بیش از گذشته به کار خود ادامه می‌دهد.نقدی تاکید کرد: شورای امنیت که بهتر است شورای ناامن‌سازی جهان به آن گفته شود قطعنامه صادر می‌کند و به جای اینکه از متجاوز بخواهد که تجاوز را قطع کند ملتی را که می‌خواهد از خود دفاع کند را از سلاح و تجهیز شدن محروم می‌کند.

تایید تقلب در انتخابات دو شهر
مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته سیاسی نظامی کمیسیون اصل نود مجلس ، گفت: این کمیسیون و کمیته سیاسی نظامی به موضوع چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ورود پیدا کرده که در جریان بررسی‌ها صندوق‌های رای در شهرستان‌های ۲ استان باطل شده است.وی افزود: برخی از مقامات و شخصیت‌ها به رغم اینکه سعی می‌کنند تا عملکرد آنها زیر سوال نرود و سعی دارند تا تقلب صورت گرفته در انتخابات شوراهای شهر و روستا را در برخی صندوق‌های شهرها منتفی اعلام کنند اما برای ما محور قانون و حق افراد است.

افغانستانی ها در ایران چند نفرند؟
احمد محمدی‌فر مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در جلسه ای با موضوع طرح آمایش پناهندگان با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه اتباع و مهاجرین خارجی گفت: در کشور ما در حال حاضر حدود یک و نیم میلیون نفر از اتباع افغانستانی به شکل قانونمند در قالب پناهنده یا اقامت موقت حضور داشته و به کار اشتغال و زندگی می‌پردازند. حدود 360 هزار نفر دانش‌آموز نیز از بین اتباع افغانستانی در حال تحصیل هستند و از خدمات و مزایای تحصیلی و در پاره‌ای از موارد از خدمات بیشتری نیز بهره‌مند شده‌اند. وی با اشاره به اینکه ما حدود 12 هزار دانشجو نیز از این اتباع را تحت پوشش تحصیلی قرار داده‌ایم گفت: تاکنون حدود 17 هزار نفر از دانشجویان تبعه فارغ‌التحصیل شد‌ه‌اند و این در حالی است که 12 هزار نفر از طلاب افغانستانی نیز در حوزه‌های علمیه و دینی تحت پوشش جامعه المصطفی در حال تحصیل هستند. محمدی‌فر افزود: مجموع اتباع قانونی که از تمام کشورها در ایران حضور دارند یک رقم شناور است چرا که اتباع برخی دیگر از کشورها به جز کشور افغانستان بیشتر در قالب پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی در ایران حضور دارند و جمعیت شناور آنها حدود 500 هزار نفر است که با مجموع جمعیت اتباع قانونی افغانستان حدود 2 میلیون اتباع قانونی در کشور وجود دارد. براساس پیش‌بینی‌های ما که عدد دقیقی هم نمی‌تـوان از آن به دست آورد حدود یک میلیون نفر از اتباع غیرمجاز در کشور حضور دارند. افکار عمومی ما باید بدانند که اتباع خارجی افغانستانی عمدتا افراد صالحی هستند و اتباعی که دچار جرم می‌شوند تعدادشان بسیار محدود بوده و اغلب از اتباع غیرمجاز هستند.

ادعای یک نماینده در مورد زندانی های سیاسی 
ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد، رویکرد اقای هاشمی را تعجب آور خواند و گفت: اظهارنظرهای امروز ایشان با گذشته بسیار متفاوت است. وی ادامه داد: هاشمی در حالی امروز از فضای زندانها انتقاد می کند که در زمان ریاست جمهوری وی بیشترین آمار زندانیان به ویژه زندانیان امنیتی وجود داشت.وی ادامه داد: آیا در آن زمان هیچ جفایی نسبت به زندانیان نشده بود که ایشان هیچ گاه انتقادی مطرح نکرد، بلکه همواره حمایت خود را از روند سیاسی اعلام می کرد؟آقامحمدی با بیان اینکه تعداد زندانیان امنیتی و ضد انقلاب در زمان رئیس جمهوری ایشان بیشتر از امروز بود.

ماموریت ولایتی در مذاکرات هسته ای چیست؟
روزنامه شرق در تحلیلی پیرامون نقش دکتر ولایتی در مذاکرات هسته ای با توجه به تجربیات ایشان در زمینه دیپلماتیک و مذاکرات می نویسد: با دقت به مواضع ولایتی در این مدت و مقطع و شرایط زمانی و سیاسی بیان آن، می‌توان این‌طور استنباط کرد که وزیر خارجه اسبق ایران کمی زهر انتقادات تند و تیز مخالفان داخلی مذاکرات هسته‌ای را می‌گیرد. ورود علی‌اکبر ولایتی به این منازعات، آن‌هم در شرایطی که دولت به دلیل برخی محدودیت‌ها در زمینه انتشار جزئیات مذاکرات در مضیقه است، از حاشیه‌سازی برای دولت جلوگیری کرده و حاشیه‌ای نسبتا امن برای تیم مذاکره‌کننده ایران ایجاد می‌کند

نوه امام خاطره هاشمی را تایید کرد
«لیلی بروجردی» نوه دختری امام(ره) ، ضمن تأیید خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از همسر امام - خانم خدیجه ثقفی - در سال 84 گفت: آنچه آقای هاشمی از سال 84 به نقل از مادربزرگ ما در همایش بانوی انقلاب طرح کردند، همانی است که ایشان پیش از این نیز در چهلم همسر امام در سال 88 نقل کرده بودند.بروجردی تأکید کرد: در آن جلسه مذکور من و مادرم خانم زهرا مصطفوی نیز حضور داشتیم و خاطره آقای هاشمی همان سخنانی است که در آن جلسه مطرح شد و همسر امام(ره) به ایشان فرمودند.وی در پاسخ به درخواست که «شما هم خاطره آن روز را نقل کنید»، گفت: آن جلسه همان بود که آقای هاشمی گفتند. چیز دیگری نیست که من بخواهم به سخنان آقای هاشمی اضافه کنم و صحبت‌های ایشان سند است.

احضار ظریف توسط جامعه مدرسین 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از توضیحات علی‌اکبر صالحی درباره بیانیه «لوزان» قانع نشد و برای دومین بار محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه را به شورای عالی این مجمع فراخواند. در پی غیبت ظریف به اجبار علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به جلسه مذکور رفت و توضیحاتی درباره مذاکرات «لوزان» ارائه کرد.براساس گزارش‌های منتشر شده در این جلسه اعضای ارشد جامعه مدرسین خواستار انتشار جزئیات بیانیه «لوزان» و «فکت شیت» ایران شده‌اند.با گذشت حدود شش از برگزاری جلسه مذکور  آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرده که محمد‌جواد ظریف برای توضیحات بیشتر به جلسه آینده این مجمع فراخوانده شده است.آشتیانی افزوده بیانیه «لوزان» ابهامات فراوانی دارد که ظریف باید درباره آن‌ها توضیح دهد.

جامعه امروز ایران به سمت برابری جنسیتی می رود!
فرشته روح‌افزا معاون شورای هماهنگی زنان اصولگرا در دومین مراسم جشن میلاد کوثر  با اشاره به جایگاه زن و سخنان امام خمینی(ره) که فرموده است: "زن انسان‌ساز است، قرآن انسان‌ساز است" اظهار داشت: متأسفانه امروز این مقام را نادیده می‌گیرند و به سمت برابری جنسیتی می‌روند.

روحانی فکت شیت ایرانی را به چه کسی می دهد
کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در دانشگاه پیام نور مشهد در خصوص مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: ظریف گفته که فکت شیت ما، «فکت» است و باید با دقت بیشتری نوشته شود. پس از پیگیری‌های مداوم، گروه هسته‌ای ایران اعلام کرده که فکت شیت ایرانی آماده است و آقای روحانی گفته شخصاً آن را خدمت رهبری می‌برم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار