اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
 استاندار خوزستان به همراه جمعی از مدیران استان از ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی(ره) بازدید کرد.

عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان صبح امروز دوشنبه که امید حاجتی معاون برنامه ریزی ایشان و جمعی از مشاوران و مدیران کل وی را همراهی می کردند ازایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندرامام خمینی ( ره ) بازدید کرد.

 ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندرامام خمینی (ره ) در سال 72 به منظور تکثیر و پرورش ماهیان دریایی با هدف تامین بچه ماهی برای مراکز آبزی‌ پروری استخری، قفسی و یا جهت رهاسازی در دریا احداث شد. 

 ماهی هامور آمور اولین گونه‌ای بود که جهت تکثیر مصنوعی در این ایستگاه مورد مطالعه قرار گرفت و پس از مطالعات بیولوژیک اولیه و تهیه مولدین وحشی مورد نیاز، برای اولین بار در سال 74 اولین تکثیر مصنوعی از این گونه انجام شد. از سال 76 نیز مطالعه روی گونه‌های دیگری از ماهیان آغاز شد که این اقدامات کم کم توسعه یافته است.

   گفتنی است  در سال‌های 82 لغایت  92 به مدت 10 سال جمعا 3 میلیون و 275 هزار گونه ماهی از نوع شانک، هامور، صبیتی در این مرکز تکثیر شده است. این ایستگاه اولین ایستگاه تحقیقاتی و مرکز تکثیر در زمینه ماهیان دریایی (آب شور) در کشور بوده است و همچنان تنها مرکز فعال در این زمینه محسوب می‌شود.

 البته در سال‌های اخیر تلاش‌هایی در راستای ایجاد و احداث مراکز تکثیر ماهیان دریایی در سواحل جنوبی کشور عمدتا در استان هرمزگان توسط بخش خصوصی و دولتی صورت گرفته که بیشتر آن‌ها با همکاری و مشارکت این ایستگاه در جهت توسعه دانش تکثیر آبزیان، انجام شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار