اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
مقتدایی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر:
دانشگاه‌ها در عدم گرایش دانشجویان به مواد مخدر بار سنگینی را بر دوش دارند.
 استاندار خوزستان :دانشگاه‌ها در زمینه کنترل و عدم گرایش دانشجویان به مواد مخدر بار سنگینی را بر دوش دارند.

استاندار خوزستان نقش دانشگاهها را مانند آموزش پرورش درامر مبارزه جامع با مواد مخدر مهم توصیف کرد و گفت: دانشگاه‌ها نیز در این زمینه بار سنگینی را بر دوش دارند و می‌توانند در مکان‌های همگن فرصتی متنوع را برای رقابت میان دانشجویان ایجاد کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، عبدالحسن مقتدایی شامگاه یکشنبه ۳۰ فروردین ۹۴ در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه این بود که اقدامات خود را در مقابله با مواد مخدر از ابتدای سال شروع کرده باشیم و در این زمینه تا حدودی با کلیات گزارش‌هایی که توسط دستگاه‌ها ارائه شد آشنا بودیم و قصد این بود که اقدامات و عملکرد‌های دانشگاه‌ها توسط خود آن‌ها ارائه شود.

وی افزود: انتظاری که از دستگاه‌ها و سایر نهاد‌ها می‌رود این است که بعضا فعالیت‌های خود را با یک اشتراک ماهیتی انجام دهند و آنان را ابلاغ کرده و دستگاه‌های دیگر با دستور العملی که به آنان ابلاغ شده و شرایط محیطی که دارا هستند کار خود را آغاز کنند.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که صرفا کاری انجام شود و اگر مدیری قادر نباشد مشکلات پیش روی خود را حل و فصل کند باعث سرشکستگی زیر مجموعه‌های خود خواهد شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: وضعیتی که دانشگاه رامین دارد ممکن است از چندین جهت مدنظر قرار گیرد و با وجود جمعیت ۲۵۰۰ نفری که دارا است ممکن است بتواند تسلط بیشتری بر محیط آموزشی خود داشته باشد.

مقتدایی ادامه داد: با توجه به مواردی که ذکر شد خانواده‌ها باید در صورت بروز کوچک‌ترین ناهنجاری از فرزندان خود در دانشگاه‌ها از این مورد مطلع شوند و با توجه به گزارشی که دانشگاه شهید چمران اهواز و پیام نور ارائه داده‌اند، ضرورت این مورد بیشتر مشخص می‌شود.

وی توضیح داد: دانشگاه‌ها باید با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود کارهای تلفیقی بسیاری انجام دهند و ممکن است که در سال جدید یک اقدام جمعی ازدانشگاه‌های خود در استان را درخواست کنیم و در این راستا نیز دانشگاه‌ها باید جلساتی را با یکدیگر برگزار کرده، تبادل نظر کرده و از یکدیگر الگو بگیرند و پا را از این هم فرا‌تر گذاشته و بر مشترکات خود تأکید کرده و به سوی نوآوری‌ها حرکت کنند.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: آن بخش‌هایی را که ذوق به خرج داده و به شاخص تبدیل شده‌اند را مبنای حرکت خود قرار دهیم و در پایان سال یا سال بعدی با بررسی‌هایی که انجام می‌دهیم باید بگوییم که در این زمینه بر موفقیت‌های ما افزوده شده است و برای تمام دستگاه‌ها نیز این مورد باید به این نحو دنبال شود که خوشبختانه آموزش و پرورش استان خوزستان با این رویکرد مشغول انجام فعالیت‌های خود است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: باید بی‌مهابا با خانواده‌ها در زمینه‌های تربیتی و کنترل فرزندان صحبت کنیم به این دلیل که اولین کسی که باید رعایت موارد تربیتی را بکند خانواده‌ها هستند و بیشتر موارد ناهنجاری‌های اخلاقی و گرایش به موارد مخدر در شرایطی است که فرزندان از خانواده دور هستند.

مقتدایی افزود: دانشگاه‌ها نیز در این زمینه بار سنگینی را به دوش دارند و می‌توانند در مکان‌های همگن فرصتی متنوع را برای رقابت میان دانشجویان ایجاد کنند و باید در این زمینه خلاقیتی به خرج داده شود، در بخش‌های تربیتی باید به مقدار چشم گیری مهارت خود را افزایش دهیم زیرا که ما به لحاظ تکنولوژی رفتار تخلفی بسیار عقب هستیم.

وی افزود: برای کنترل بیشتر فرزندان باید مقاطعی را ملزم به آزمایش‌های اجباری کنیم، به گونه ایی که قادر باشیم افرادی را که از سر ساده لوحی به این مسیر مصرف موارد مخدر کشیده شده‌اند را نجات دهیم، باید گلوگاه‌هایی را برای تست اعتیاد این فرزندان مقرر کنیم و اگر ضرورت دارد که ما این مورد را مصوب کنیم، فکر‌های خود را انجام دهیم و مشخص کنیم که در چه مقاطعی نیاز به این آزمایش‌ها داشته و این طرح را در استان دنبال کرده تا سریع‌تر عملیاتی شود


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار