اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
پخش بخشی از سخنرانی آیت الله اکبر هاشمی رفنسجانی در مراسم سالگرد بانوی انقلاب و همسر امام خمینی (ره)، به غیبت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تلویزیون طی چند سال اخیر پایان داده شد.

همایش بزرگداشت بانوی انقلاب خدیجه ثقفی همسر امام راحل  با حضور و سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام روز یکشنبه 23 فروردین ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد اما این سالگرد با پوشش رسانه خاصی همراه نبود.

همین اتفاق باعث شد تا هاشمی حین سخنرانی در این مراسم بزرگداشت، از رسانه ملی سخن به میان بیاورد و این موضوع را مطرح کند که انتظار می‌رفته تا این همایش را زنده پوشش دهد؛ نقدی که البته در ادامه انتقادات نسبت تند رئیس مجمع تشخیص مصلحت از صداوسیما ارزیابی شد اما نقدها به همین نقطه ختم نشد و بعد از آنکه این سخنان به صورت ضبط شده نیز پخش نشد، سایت جماران انتقادات شدیدی را مطرح کرد.

در بخشی از یکی از نقدهای این وب‌سایت که روز سی ام فروردین ماه منتشر شد که از عدم پخش سخنان رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین رونمایی از کتاب خاطرات مقام معظم رهبری از دیدارهای ایشان با خانم خدیجه ثقفی با وجود گذشت یک هفته انتقاد کرده بود و البته نقد به گونه‌ای بود که هرچه به انتها می‌رسید، تندتر می‌شد.

حال با گذشت نه روز از این مراسم،  فیلمی از این مراسم در ساعت پایانی روز سه شنبه اول اردیبهشت در شبکه سوم سیما پخش شد که حاوی بخشی از سخنرانی هاشمی نیز بود تا بدین ترتیب پس از چندین سال، بار دیگر یک سخنرانی -هرچند با حذف قسمتهایی- از تلویزیون پخش شود؛ اتفاقی که می‌تواند نشانه تغییر خط مشی رسانه ملی درباره هاشمی و یا استثناء قائل شدن به واسطه نقدهای مطرح شده باشد.

 این اتفاق به هر دلیلی رخ داده باشد، باید در سال همدلی و همزبانی دولت و مردم آن را به فال نیک گرفت و در راستای افزایش وحدت مورد توجه و استقبال قرار داد و در روزشمار فعالیت دوران محمد سرافراز به عنوان یک اتفاق مثبت به ثبت رساند؛ اتفاقی که می‌تواند طیف‌های سیاسی مختلف کشور را در این شرایط حساس به یکدیگر نزدیک‌تر نماید و به همین دلیل استمرارش، این نگاه را پررنگ‌تر می‌سازد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار