اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
بر اساس سناريوي مانور بخش هاي اطفال،تالاسمي، ICU،CCU،اتاق عمل و كلينيك هاي تخصصي دچار آتش سوزي فرضي شده و بيماران اين بخش ها تخليه شدند كه دراين ميان تخليه بيماران ICU و اتاق عمل شرايط ويژه اي داشت.
به گزارش روابط عمومي   بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز اين مانور كه چهارمين مانور پس از استقرار سامانه بحران و دومين مانور با سناريوي اطفاء و تخليه بود با اعلام وضعيت قرمز توسط فرماندهي سامانه بحران در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه سوم ارديبهشت آغاز شد. بر اساس سناريوي تنظيم شده، آتش سوزي فرضي در بخش هاي مختلف و در زمان هاي نامعلوم مشاهده و توسط يكي از پرستاران به مركز مخابرات اعلام مي شد و مركز مخابرات ضمن انجام وظايف تعيين شده خود در زمان بروز چنين حوادثي موضوع را به فرماندهي سامانه بحران اعلام مي نمود.

به محض اطلاع از آتش سوزي ،گروه اطفاء حريق سامانه HIMACS به محل اعزام و گروه هاي امداد و انتقال نيز وارد صحنه شده و به همراه كاركنان بخش اقدام به جابجايي بيماران و سپس تخليه بخش از طريق راه هاي خروج اضطراري مي كردند.بيماران خارج شده از بخش به محل پارك اعصاب و روان بيمارستان كه همزمان با اعلام وضعيت قرمز از سوي گروه هاي مسئول آماده سازي شده بود منتقل مي شدند و مصدومين فرضي نيز با آمبولانس به اورژانس بيمارستان اعزام مي شدند.

بر اساس سناريوي مانور بخش هاي اطفال،تالاسمي، ICU،CCU،اتاق عمل و كلينيك هاي تخصصي دچار آتش سوزي فرضي شده و بيماران اين بخش ها تخليه شدند كه دراين ميان تخليه بيماران ICU و اتاق عمل شرايط ويژه اي داشت.

دكتر كلانتري  رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز فرماندهي بحران را به دكتر دهقان واگذار و خود با حضور در مراكز عمليات از نزديك شاهد برگزاري مراحل مختلف مانور بود.با تخليه بيماران و مهار آتش سوزي فرضي به تدريج در بخش هايي كه دچار سانحه شده بودند وضعيت آبي و با خاتمه عمليات در حدود ساعت 12 وضعيت سفيد اعلام شد.

با اعلام وضعيت سفيد كليه نيروهايي كه درمانور شركت داشتند در سالن اجتماعات بيمارستان حاضر شدند. دكتر كلانتري ضمن تشكر از نيروهاي شركت كننده درمانور گفت مانورامروز خيلي به حادثه واقعي شبيه بود و من از نزديك شاهد تلاش شما بودم.

وي گفت نقاط قوت و ضعف هاي احتمالي را در بررسي ها كاملا مشخص خواهيم كرد ولي از شما هم مي خواهم كه يكايك شما از منظر خود و محلي كه درآن مشغول فعاليت بوده ايد نقاط قوت و ضعف را مكتوب كنيد تا در بررسي ها مورد استفاده قرار گيرد.

دكتر اسدپور رئيس بيمارستان بزرگ نفت اهواز و فرمانده سانحه (HCC) نيز از آمادگي و عملكرد نيروهاي شركت كننده در مانور ابراز رضايت و از آنان تشكر كرد.

گفتني است همزمان با آغاز مانور برق بيمارستان به صورت كاملا اتفاقي قطع شد كه اين موضوع نيز خود به سناريويي براي بحران تبديل شد.همچنين در اين مانور براي اولين بار از صندلي هاي ويژه حمل مصدوم درراه پله استفاده شد.

دكتر مير خشتي رئيس اورژانس استان خوزستان نيز با حضور در بهداشت و درمان اهواز از مراحل مختلف مانور بازديد كرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار