شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
داود سالمی رئیس اداره میراث فرهنگی کارون گفت : در راستای سامان بخشی به وضعیت پل تاریخی کوت سید صالح کمیته راهبردی متشکل از چند دستگاه اجرایی ذیربط تشکیل شد .

داود سالمی گفت : باتوجه به اینکه جهت مرمت و رسیدگی به پل تاریخی کوت سیدصالح در سال 93 اعتبار مشخص پیش بینی شده بود ولی بدلیل اتخاذ سیاست تکمیل پروژه های نیمه فعال و پروژه های تعریف شده قبلی ،متاسفانه اعتبار پیش بینی شده برای این اثر تاریخی اختصاص داده نشد لذا نظر به وضعیت اضطراری پل کوت سید صالح تصمیم گرفتیم کمیته راهبردی را تا تخصیص اعتبار سال 94 تشکیل دهیم .

وی افزود : از وظایف این کمیته راهبردی بررسی مشکلات جاری پل با پایش های میدانی ، ارائه راهکارهای برون رفت از مشکلات ، استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی شهرستان کارون و عملیاتی کردن راهکارهای اصولی می باشد.

وی خاطر نشان کرد : باتوجه به اینکه تاکنون چند سارق مصالح پل تاریخی مذکور دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند و چند وسیله نقلیه و ابزارآلات سرقت  ضبط شده است لذا طبق مصوبه و تصمیم کمیته راهبردی و مساعدت اداره راه و شهرسازی کارون تمامی راههای دسترسی سارقان به پل تاریخی کاملا مسدود شد و همین امر موجب افزایش ضریب امنیت اثر تاریخی شده است.

همچنین افزایش گشت های یگان حفاظت میراث فرهنگی ، ناجا و جمع آوری نخاله های اطراف پل توسط شهرداری و راه و شهرسازی و تامین روشنایی پل از برنامه های کمیته راهبردی می باشد.
 
سالمی در پایان از نظر مساعد مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان و فرماندار محترم کمال تشکر و قدردانی را نمود .
لازم به ذکر است پل تاریخی کوت سید صالح تنها اثر ثبت شده ملی شهرستان کارون دارای 39 ستون و 40 دهانه با معماری منحصر به فرد در ورودی شهرستان کارون قرار دارد .

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
رزیتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
comment
0
0
comment با سوء مدیریت و همت سارقین آقایون پلی که ثبت ملی شده 90% تخریب گردیده.بجای تشکر و قدردانی از هم به فکر چاره باشید.
comment
انجمن دوستداران میراث فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
comment
0
1
comment آفرین بر بزرگ مرد میراث فرهنگی
کار کارشناسی شده و اصولی را انجام داده اید
comment
واقع بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment باتوجه به سوابق درخشان و تجربیات آقای سالمی بنظرم قواره پست کارون برایش کوچک باشد و بایستی استفاده بهینه تری از ایشان میشد ...
هرچند آینده درخشانی را درانتظارش می بینیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار