اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
استاندار خوزستان:
مقتدایی: هنر دست اندرکاران این مرکز و دانشگاه است که در این مرکز آموزش به گونه ای خدمات بدهند که افراد در تخصص خود مهارت های لازم را کسب کرده و در دستگاه های خود با کیفیت بالاتر خدمت کنند.
 استاندار خوزستان بر توسعه و گسترش آموزش های عملی و فنی با هدف تامین نیروی انسانی ماهر در استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی روز چهارشنبه در نشست مشترک با مسئولان مجتمع آموزش فنون اهواز و دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در اهواز با اشاره به ظرفیت های موجود در این مرکز اظهارکرد:در این مرکز تاکنون اقدامات خوبی در زمینه آموزش های تخصصی انجام شده و از این به بعد نیزامیدو است درکنار این ساخت و سازها و اقدامات فیزیکی ارتقاء کیفی را نیزدر این مرکز شاهد باشیم.

وی افزود: برخی سازمان ها در کشور به لحاظ ریشه دار بودن، اصالت و اهداف بلند مدت و تاثیرگذاری که دارند ساختار آنان به گونه ای تعریف شده است که در تمام فراز و فرود ها ماهیت و هویت خودشان را حفظ کردند.

استاندار خوزستان بیان کرد:الان هنر دست اندرکاران این مرکز و دانشگاه است که در این مرکز آموزش به گونه ای خدمات بدهند که افراد در تخصص خود مهارت های لازم را کسب کرده و در دستگاه های خود با کیفیت بالاتر خدمت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در خوزستان است انتظار داریم از این مراکز استقبال بیشتری صورت گیرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: تنها یک بندر و یا یک پالایشگاه در یک استان می تواند تحولی عظیم را ایجاد کند پس باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی ادامه داد: اکنون این مرکز به حضور دانشگاه علمی کاربردی مزین شده و انتظار این است از این ظرفیت بیشتر بهره ببریم.

مقتدایی افزود: نگاه ما جدای از بحث ملی و استانی بیشتر به خارج کشور است و امیدواریم این مرکز بتواند در کنار خدمات داخلی خدمات بین المللی نیز ارایه کند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت:مرکز آموزش فنون از نظر ابزار و تجهزات واز نظر امکانات ظرفیتی در حد یک دانشگاه است.

وی همچنین در حاشیه بازدید از مرکز آموزش فنون شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز اظهار کرد: دو هفته پیش برای بازدید از این مرکز برنامه ریزی های لازم به عمل آمد تا در کنار استفاده از ظرفیت مرکز که رسالت اصلی آن آموزش کارکنان صنعت نفت است، برخی از رشته های تخصصی در سطح کشور نیز در این مرکز آموزش داده شود.

وی به همکاری این مرکز آموزش با دانشگاه علمی کاربردی کشور اشاره کرد و گفت:در این نشست تصمیم گرفته شد که دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در کنار این مرکز آموزش فعالیت های خود را در ارتباط با رشته های موجود این مرکز گسترده تر کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در این مرکز امکانات بالقوه آکادمیک وجود دارد اظهار داشت:با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است بعد از آموزشگاه های فنی و حرفه ای در سطح استان از ظرفیت های این مرکز به منظور ارایه خدمات آموزشی به کشورهای همسایه به خصوص عراق استفاده شود.

وی به امکانات موجود در این مرکز آموزشی اشاره و ابراز امیدواری کرد از این ظرفیت ها بتوانیم در عرصه بین المللی و در بحث آموزش های عملی قدم های خوبی برداریم.

مقتدایی افزود: اکنون این مرکز فنون هم از نظر ابزار و تجهزات و هم از نظر امکانات ظرفیتی در حد یک دانشگاه است که باید از آن بهره بیشتری ببریم.

همچنین محمدرضا دزفولی زاده رییس مرکز آموزش فنون اهواز در حاشیه بازدید استاندار خوزستان از مرکز آموزش فنون اهواز با اشاره به فعالیت های این مرکز اظهار کرد: ظرفیت آموزشی این مرکز آموزشی در طول شبانه روز یک هزار نفر است و در حال حاضر از شرکت نفت و گاز مرکزی و نفت و گاز اروندان حدود 300 نفر کارآموز بدو استخدام داریم که در کنار آن نیز آموزش کارکنان ضمن خدمت نیز انجام می شود.

وی افزود:مرکز آموزش فنون اهواز ظرفیت پذیرش دانشجو از خارج کشور را نیز دارد و پیش از این نیز کارشناسان نفتی از خارج کشور در این مرکز دوره دیده اند.

رییس مرکز آموزش فنون اهواز بیان کرد: در زمان حاضر دانشجویان غیر بومی این مرکز از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی مدرکی دریافت نمی کنند ولی این امر در دستور کار ما قرار دارد تا در نشستی با مسوولان دانشگاه مجوز لازم برای صدور مدرک برای این نیروها نیز صادر شود.

وی بیان کرد: اکنون ظرفیت لازم برای پذیرش نیرو از دستگاه های مختلف استان نیز در این مرکز وجود دارد و با بیشتر دستگاه ها نیز در این خصوص رایزنی هایی انجام شده است.

دزفولی زاده اظهارکرد: آموزش های تخصصی و ضمن خدمت کارکنان در بالا رفتن کیفیت کار و تسلط برحوزه های تخصصی که فعالیت دارند تاثیر گذار است.

همچنین علیرضا جمال زاده سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در نشست مشترک با مسوولان مرکز آموزش فنون و استاندار خوزستان گفت: در این مرکز آموزش فنون علاوه بر بحث های مربوط به تمرین و تکرار که بحث های فنی است، بحث عملی نیز لحاظ می شود لذا دانشگاه جامع علمی و کاربردی نیز به عنوان ماموریت به این مرکز ورود پیدا کرده ونگاه ما به عنوان متولی آموزش این است که بر اساس خواسته های دستگاه های اجرایی کلاس های آموزشی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه با یک نسخه نمی شود تمامی نیازها را درمان کرد گفت: ساختار این مرکز به گونه ای است که به آموزش های کلاسیک مقید نیست چرا که ماهیت مشاغل و نیازهای دستگاه های اجرایی بیشتر مورد توجه است و ما بر اساس نیاز دستگاه ها دوره های خود را طراحی می کنیم.

سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور تصریح کرد: این مرکز ظرفیت های خوبی از نظر سخت افزاری دارد و ما به خوبی می توانیم از این ظرفیت ها در جهت ارایه خدمات مطلوب آموزشی به دستگاه ها استفاده کنیم.

وی بیان کرد: قصد داریم با نگاه منطقه ای و بین المللی پیش برویم و در این راستا خدمات آموزشی مطلوبی به کشورهای همسایه ارایه دهیم.

جمال زاده ادامه داد: در گذشته 24 هزار دوره کوتاه مدت وجود داشت ولی به دلیل هم پوشانی که در این دوره ها وجود داشت این مشکلات مرتفع شد و این دوره ها به سه هزار دوره استاندارد بین المللی تبدیل شد و امیدواریم بتوانیم در این منطقه این دوره ها را به خوبی ارایه دهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار