شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
در شورای برنامه ریزی استان مطرح شد:
مقتدایی: نیروگاه تولید برق کرخه به دلیل کم آبی چند سال است که غیر فعال شده و هر سال 60 میلیون دلار ضرر می‌دهد از سوی دیگر در بالادست کرخ سد سیمره آبگیری و ساخته می‌شود!
 استاندار خوزستان بر توسعه پایدار و متوازن پس از اجرای طرح آمایش سرزمین در استان تاکید کرد و گفت: خوزستان رنگین کمانی از تنوع قابلیت‌های فرهنگی، اقتصادی و سایر موضوعات به شمار می رود و به همین دلیل با استان‌های دیگر متفاوت است به طوری که می‌توان گفت خوزستان یک دانشگاه آمایش سرزمین است.
  
به گزارش ایسنا، عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای برنامه ریزی که امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در محل استانداری برگزار شد اظهارکرد: متاسفانه در سال‌های گذشته توسعه‌هایی انجام شد اما موقتی بود و ضمن هدر رفت هزینه‌ها هیچ‌گونه بازدهی برای مردم منطقه نداشت.
 
وی افزود: به طور نمونه در مسجدسلیمان توسعه صورت گرفت اما به حال خود رها شد و در آبادان نیز توسعه پالایشگاهی انجام شد اما مزیتی برای مردم نداشت.
 
مقتدایی تصریح کرد: در خوزستان باید به مزیت‌های مهم منطقه‌ای توجه و توسعه‌ها بر اساس آن انجام شود زیرا هدف از توسعه فقط ایجاد یک مولد اقتصادی نیست بلکه رفع محرومیت باید از نتایج این توسعه‌ها باشد.
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه فرصت‌ها هیچ وقت معطل ما نمی‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر تدوین سند برنامه پنج ساله ششم توسعه پیش روی ما است که باید با اجرای طرح آمایش سرزمین به نتایجی برسیم و از این نتایج در تدوین سند توسعه بهره ببریم.
 
وی خاطرنشان کرد: باید شاخص های حداقلی و حداکثری را در برنامه های توسعه استان تعیین کنیم و بر اساس آن‌ها در جهت توسعه گام برداریم.
 
مقتدایی عنوان کرد: نیروگاه تولید برق کرخه به دلیل کم آبی چند سال است که غیر فعال شده و هر سال 60 میلیون دلار ضرر می‌دهد اما می‌بینیم که در بالادست کرخ سد سیمره آبگیری و ساخته می‌شود و این تعارضی است که ما باید جوابگوی آن باشیم زیرا از موانع توسعه است.
 
همچنین امید حاجتی، معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان در این نشست اظهار کرد: بر اساس سیاست‌گذاری‌های جدید دولت، طرح آمایش سرزمین در سراسر کشور انجام می‌شود و در حال حاضر در خوزستان و 2 استان دیگر مقدمات اجرای آن آغاز شده است.
 
وی افزود: این طرح تنها طرحی است که به عنوان سند توسعه مورد توجه قرار می‌گیرد و برنامه جامعی است که برنامه ریزی های توسعه ای بر اساس آن انجام خواهد شد. طرح آمایش سرزمین در 6 فصل تدوین شده که مجموعه حجیمی از مطالعات منطقه‌ای است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment جناب استاندار مهندسي ارزش براي براورد همين موضوعات است و بهتر است سازمان مديريت اين مهم را اجرايي و جهت ارزيابي پروژه ها از اين علم نوين بهره بگيرد تا تاثير و عواق و منفعت و ضرر پروژه ها مشخص گردد مانند طرح هاي بزرگي كه منافع ملي دارند اما براي استان معظل شده اند و مردم خوزستان بايد كم آبي و گرد و غبار و دوده هاي آن را بخورند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار