اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کیوان لطفی
آقای فانی وزیر محترم آموزش و پرورش. 
با سلام و احترام. 

پیرو مصاحبه تان با "نگاه یک" مطالبی عرض می کنم و چون شما و همه آنها که این نامه را احتمالا می خوانند وقت ندارند؛ کوتاه می نویسم: 

1. مدیر و معلم محترم، می دانید و می دانیم که طرح رتبه بندی با نام دیگری در اوایل دهه 80 اجرایی شد و شکست خورد. لطفا این تجربه را بر اساس اسناد بایگانی وزارت، به اطلاع دولت محترم برسانید و از بریدن هزاران درخت، برای کپی کردن تشویق نامه های معلمان و تشکیل دوباره پرونده جلوگیری کنید.

2. وزیر و استاد محترم دانشگاه، با احترام به کوشش های اساتید با کیفیت علمی کشور، نظام رتبه بندی کمی در بین اساتید دانشگاه هم سالهاست مورد نقد جدی و در آستانه دگرگونی است. لطفا برای کافی نت ها کار جدید نتراشید که معلم ها سخت درگیر "گذران امورند". 

3. برادر با تجربه ام، چطور است پس از سالها به درستی متوجه شده ایم که باید دانش آموزان را "کیفی" بسنجیم، اما حالا می خواهیم معلمانشان را "کمی" بسنجیم؟ لطفا دست نگه دارید که جز "تعمیق تملق" در شبکه روابط همکاران ارمغانی ندارد.

4. لطفا یا از دوستان روابط عمومی بخواهید که خواسته ها و مطالبات معلمان را تحلیل محتوا و متناسب با شان مخاطبان دسته بندی کنند، و بر این اساس مصاحبه کنید و یا اگر اینکار را کرده اند لطفا در مصاحبه های بعدی استفاده کنید، تا مبادا "جواب شما" با "سوال ما" نخواند. (و اگر مایل بودید درباره زبان بدن و شیوه های مصاحبه از آنان مشورت بگیرید). 

حال احتمالا می پرسید پیشنهاد چیست؟ عرض می کنم: در سطوح بالا چانه زنی کنید و "طرح ارتقاء نظام تعلیم و تربیت" را تصویب و ضربتی! اجرا کنید؛ چیزی شبیه به حرکت همکارتان دکتر هاشمی وزارت بهداشت. به همکاران کابینه بفرمایید "سلامت روح و جان" نسل آینده کشور هم مثل "طرح ارتقاء نظام سلامت" حیاتی است و البته همانطور که وزارت بهداشت از پزشکان و پرستاران خود "امتحان نگرفت"، لطفا شما هم نقطه شروع طرح را "امتحان کتبی از معلم ها" نگذارید. "خانواده"، "مدرسه" و "معلم" را با هم ببینید و کاری کنید که آموزش و پرورش همانطور که می طلبد بر صدر بنشیند. دانش آموز سهل است، جهانی را "خواهیم ساخت". 

با احترام. 
کیوان لطفی/همکار شما در ناحیه 3 اهواز/ دانشجوی دکتری علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی تهران

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
کریم شکاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
comment
0
1
comment باسلام به نظرم بچه های روابط عمومی و خبرنگاران باید مطلب استاد لطفی رو در گروه های مختلف فضای مجازی انعکاس بدهندتا فراگیر و تاثیرگذارتر باشد
comment
داود سالمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
comment
0
1
comment با سلام
بسیار مستدل و مبرهن فرمودید البته امید است مثل همیشه "گوش شنوایی" برای حرفهای منطقی شما باشد
comment
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
comment
0
0
comment من به عنوان یک معلم میدانم بسیاری از افراد سیاستگزار آموزش و پرورش در ادارات و اداره کل از درک این متن عاجز هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار