شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۶۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
استاندار خوزستان:
مقتدایی تصریح کرد: همگام با اجرای هر پروژه و طرح سرمایه‌گذاری مسایل زیست محیطی باید در دستور کار قرار بگیرد تا تعارضی بین توسعه و محیط زیست به وجود نیاید زیرا ضربه اصلی این تعارض به مردم وارد می‌شود.
استاندار خوزستان با تاکید بر این‌که شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر مهمان استان نیستند، گفت: این صنایع، تولید ماندگاری دارند و به دلیل اهمیت بالا با صنایع نفت و پتروشیمی قابل مقایسه نیستند.

 عبدالحسن مقتدایی در نشست با مسئولین واحد کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان که امروز (20 اردیبهشت ماه) در محل این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان طی جنگ تحمیلی دچار خسارات فراوانی شد که هنوز تبعات آن لمس می‌شود. خسارات وارده به خوزستان ناشی از جنگ تحمیلی، جریان رشد را در صنایع استان متوقف کرد به طوری که در حال حاضر 20 سال از توسعه پیش بینی شده در سطح کشور، عقب هستیم.
 
وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در بخش‌های مختلف استان انجام شد تا روند توسعه و رشد در استان ادامه یابد اما در این مسیر توجه به مسایل زیست محیطی همگام با رشد و توسعه صنایع بسیار اهمیت دارد و این مساله در روند اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای باید مورد توجه تمام بخش‌ها قرار گیرد.
 
مقتدایی تصریح کرد: همگام با اجرای هر پروژه و طرح سرمایه‌گذاری مسایل زیست محیطی باید در دستور کار قرار بگیرد تا تعارضی بین توسعه و محیط زیست به وجود نیاید زیرا ضربه اصلی این تعارض به مردم وارد می‌شود.
 
وی بیان کرد: عدم وجود تعامل بین توسعه و محیط زیست صدمات جبران ناپذیری به محیط و مردم وارد می‌کند. واحدهای صنعتی که آب و پساب صنعتی دارند باید به دنبال اجرای پروژه‌هایی بروند که با محیط زیست تعارض نداشته باشد زیرا خسارات مالی این صنایع به محیط زیست، از ارزش افزوده‌ آن‌ها بیشتر خواهد شد که خوشبختانه شرکت توسعه نیشکر در سال‌های اخیر با اجرای پروژه‌های متعدد در مسیر حمایت از محیط زیست پیش رفته است.
 
مقتدایی افزود: اگر صنعتی رشد و توسعه یابد اما مشکلات زیست محیطی ایجاد کند قطعا این توسعه به کام مردم تلخ خواهد شد و سرمایه‌گذاری و توسعه بدون توجه به محیط زیست معادل بر شاخه نشستن و بن را بریدن است.
 
وی اظهار کرد: اگر مجموعه‌های صنعتی به سمت سازگاری و رعایت مسایل محیط زیست بروند، قطعا روز به روز شاهد تولیدی پایدار و رضایت بخش خواهیم بود.
 
استاندار خوزستان خطاب به شرکت توسعه نیشکر امیرکبیر و شرکت الکل سازی عنوان کرد: این 2 مجموعه صنعتی باید در اسرع وقت با رعایت حقوق محیط زیست به سمت سازگاری با محیط زیست گام بردارند و توسعه امری عقلانی است و باید همسو با رعایت قوانین انجام شود.
 عبدالحسن مقتدایی روز یکشنبه در حاشیه نشست مدیران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که در کشت و صنعت میراز کوچک خان تشکیل شد در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: از آنجایی که جزو مجموعه های اولیه نمایندگانی بودیم که در آن دوره این طرح تصویب شد کشت و صنعت های نیشکری فراز و فرودهای زیادی داشته اند. 

وی اضافه کرد:با تعاملی که صورت گرفته و نهادینه شدن روابط بین شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با دستگاه های مرتبط هم اینک فضای متفاوتی از گذشته در کشت و صنعت ها ایجاد شده است. 

مقتدایی گفت: با راه اندازی بسیاری از تاسیسات و تجهیزات و تجارب خوبی که کسب شده و نوع جذب از نیروی انسانی محلی که برای شرکت مقرون به صرفه است شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی روند مطلوبی از فعالیت ها را پشت سر می گذراند. 

وی گفت: هم اینک مسیر تولید در کشت و صنعت های نیشکری هموارتر شده و بهتر از این هم می توانند کار کنند.

مقتدایی افزود: برخی مواقع سرمایه گذاری ها در زمینه های مختلف تعارض پیدا می کند که باید در محیطی تعاملی کار پیش رود تا هر آنچه به نفع کشور است عملیاتی شود. 

کشت و صنعت میرزا کوچک خان با مجموع 14هزار هکتار اراضی در جنوب غربی اهواز و در 75کیلومتری جاده اهواز - خرمشهر قرار دارد. 

همچنین ستار شکیبا، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان در این نشست عنوان کرد: این واحد با 9 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت سالانه بیش از 70 هزار تن شکر تولید می‌کند و در سال گذشته با تولید 74 هزار تنی شکر، رشد 18 درصدی تولید محقق شد.
 
وی افزود: همچنین بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال نیز تولید 80 هزار تن شکر را در برنامه این شرکت است.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
comment
0
1
comment آقای استاندار
فکری به حال کارخانه تصفیه قند وشکر
اهواز و خانواده های بیچاره و بی پشتیبان آنها بکنید
کارخانه سالهاست تعطیل شده و اموال آن در حال خراب شدن است
بهترین واصلی ترین قطعات در کل کشور را دارد
comment
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
comment
0
2
comment جناب استاندار شرکت ها مهمان نیستند ولی خیلی از نیروهایشان میهمانند و بومی نیستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار