شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
مديركل سياسي استانداري خوزستان
اوركي عنوان كرد: در استان خوزستان هدف ما اين است كه از تمام سليقه​ ها و ظرفيت​ هاي براي حل مشكلات استفاده كنيم. تاكنون حداقل 4 جلسه با گروه ​ها فعال سياسي از تمام جناح‌ها به دعوت استانداري برگزار كرده‌ايم.
مديركل سياسي و انتخابات استانداري خوزستان با اشاره به انتخابات پيش​رو گفت: اصل انتخابات حق مردم است. در اين انتخابات در 3 مرحله قبل از انتخابات، هنگام انتخابات و بعد از انتخابات بايد شرايط را مهيا كنيم تا مردم بتوانند از اين حق اساسي، شرعي و ملي خود استفاده كنند.
 
محسن اوركي  اظهاركرد: براي آماده كردن فضاي استان قبل از انتخابات، بايد بستر بيان نظرات و برنامه هر گروه و حزبي كه برنامه​اي براي خدمت به استان و پيشرفت آن دارند را فراهم كنيم.
 
وي با بيان اينكه مردم بايد در فاصله قبل از انتخابات جريان​هاي مختلف را بشناسند، افزود: در فضاي قبل از انتخابات، تشكل​ ها و احزاب می‌توانند نظرات و مسائل خود را از طريق همايش​ ها، جلسات و سخنراني ​ها مطرح كنند و مردم در اين فاصله جريان​ هايی كه قصد خدمت به كشور را دارند را بشناسند.
 
اوركي تصريح كرد: با فضاي سالم بايد به سمت انتخابات رفت تا مردم در روز انتخابات با آگاهي و شناخت كافي در انتخابات شرکت كنند.
 
وي افزود: از تمام كساني كه مي​توانند در روشنگري افكار مردم و يا ايجاد بستر امن براي حضور شخصيت​ ها در استان جهت آگاهي‌دادن به مردم نقش ايفا كنند و به ستاد انتخابات استان در اين زمينه كمك كنند، دعوت می‌شود در جهت افزايش مشاركت مردم و آگاهي آن‌ها اقدام کنند.
 
مديركل سياسي استانداري خوزستان با اشاره به روش اعتدال براي پيشرفت كشور توضيح داد: روش اعتدال يعني نه افراط و نه تفريط و وجه ملموس آن يعني آن كه نبايد خود را حق مطلق و ديگران را باطل مطلق دانست؛ اعتدال راه ​حلي است كه از طریق آن می‌توان از انرژي موجود در تمام گروه ​ها براي حل مشكلات استان استفاده کرد. روش عملي اعتدال اين است كه اجازه دهيم هر كس که حرفي يا بيان نظري و راهكاري براي حل مشكلات استان دارد، در يك فضاي آرام بيان کند.
 
اوركي عنوان كرد: در استان خوزستان هدف ما اين است كه از تمام سليقه​ ها و ظرفيت​هاي براي حل مشكلات استفاده كنيم. تاكنون حداقل 4 جلسه با گروه​ها فعال سياسي از تمام جناح‌ها به دعوت استانداري برگزار كرده‌ايم.
 
وي اضافه كرد: در جلسات با گروه​هاي سياسي تقريبا مي​توان گفت به حالت تعادل رسيده​ ايم. در اين جلسات گروه ​هاي مختلف با حفظ هويت و اندیشه خود به تبادل نظر پرداختند و تا حدودي متوجه شده​ اند كه مي​توان با اختلاف نظر به بيان راهكار پرداخت.
 
مديركل سياسي استانداري خوزستان با اشاره به اينكه 27 حزب و تشكل فعال شناسنامه​ دار در استان وجود دارد، گفت: فعاليت احزاب استان فصلي است. برخی از احزاب چند ماه مانده به انتخابات شروع به فعاليت مي‌كنند و در انتخابات به اوج فعالیت مي​رسند که اين ويژگي مطلوبي نيست و بايد احزاب فعاليت پيوسته و دائمي داشته باشند.
 
اوركي ادامه داد: در استان فعاليت احزاب كم و بيش است كه ممكن است حزبي فعاليت بيشتر و حزبي فعاليت كمتري داشته باشد. ما در مجموعه استانداری این آمادگی را داریم تا با استفاده از امكانات استان بستر فعاليت‌هاي احزاب را فراهم کنیم تا احزاب از اين فرصت نسبت به بيان ديدگاه و نظرات خود استفاده کنند.
 
وي با اشاره كشورهاي به اين كه استانداری خوزستان پیگیر درخواست‌های مجوز احزاب جدید است، اظهاركرد: همچنين اين آمادگي را داريم که درخواست تمام تشكل‌هايی كه دنبال مجوز هستند را در وزارت كشور و  استانداري پيگيري و براي آن‌ها مجوز صادر كنيم. آن‌هايی كه قصد فعاليت‌هاي سياسي دارند نیز مي​توانند وارد احزابی كه از لحاظ فكري همسو هستند، شوند و اين احزاب موجود را فعال كنند تا نيازي به حزب جديد نباشد.
 
مديركل سياسي استانداري خوزستان گفت: احزاب اگر بتوانند يك ايده در جهت پيشرفت استان در ذهن مديران ايجاد كنند و يا حتي از ايده غلطي جلوگيري كنند، كمك بسياري انجام داده ​اند.
 
اوركي بيان كرد: نقش احزاب اين است كه به مديران جهت دهند و مصلحت جامعه را به آن‌ها ارائه دهند. انجام اين كار در يك حالت مسالمت ​آميز مهم​ترين اقدام هر حزبي است.
 
وي با اشاره زمان تبليغ انتخابات، اظهاركرد: زمان شروع تبليغات انتخابات مجلس شوراي اسلامي يك هفته قبل از روز رأي​گيري است. همچنين ثبت​نام در انتخابات در روزهاي پاياني آذرماه خواهد بود.
 
مديركل سياسي استانداري خوزستان عنوان كرد: برخي از داوطلبان شركت در انتخابات مجلس اگر مشمول بند الف ماده 29 قانون كه 29 عنوان سمت در كشور را از شرکت در انتخابات منع می‌کند، باشند بايد 6 ماه قبل از زمان ثبت​ نام استعفاي خود را ارائه دهند.
 
اوركي ادامه داد: تمام فعاليت​ هاي داوطلبان ورود به مجلس شوراي اسلامي حتي اقداماتی که قبل از انتخابات داشتند در هنگام ثبت​نام در هيات​ هاي اجرايي مورد بررسي قرار مي ​گيرد كه مشخص شود آیا اين فعاليت مصداق تبليغات زودرس بوده است يا خیر.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار