اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز؛
 نمایشگاه عکس علم و طبیعت از امروز (۱۹ اردیبهشت) در نگارخانه‌ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گشایش یافت.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر منوچهر جوکار، مدیر امور فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز، امروز(19 اردیبشهت) در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه علم و طبیعت در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه شامل عکس‌ های حیات وحش بنس ماته،‌ عکس ‌های میکروسکوپی نازنین کیایی و 21 عکس دانشجویی از 11 دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز است.
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه عکس علم و طبیعت تا 31 اردیبهشت، هر روز از ساعت 10 تا 18 پذیرای علاقه مندان است افزود: بنس ماته،‌ با توجه به دریافت جوایز متعدد بین ‌المللی،‌ بدون شک شناخته‌ شده ‌ترین عکاس مجارستانی در دنیاست و رویکرد خلاقانه ‌اش موجب شده که او شهرتی ملی و بین ‌المللی به دست آورد و به علت خلاقیت ‌های فناورانه در عکس‌ ها عملکردهای بدیع و توانایی مداومش در تجدید خلاقیت،‌ به صورت جهانی مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی اضافه کرد: راز موفقیت او کمال‌گرایی و تجربیات فنی است که به دست آوردنش اغلب سال ‌ها طول می ‌کشد، ماموریت او این است که طبیعت و حیوانات را به انسان ها نزدیک کند و به آنها بازشناسد و برای رسیدن به این اهداف، او اولین کسی است که از شیشه ‌های یک طرفه استفاده کرده، روشی که انقلابی در تکنیک عکاسی پنهان به شمار می ‌آید.
 
جوکار ادامه داد: در سال 2000،  او در 15 سالگی جوان ‌ترین عکاس حیات وحش سال، در مجارستان شناخته شد و چنین عنوانی را بار دیگر در سال 2002 در رقابت بین‌ المللی بی ‌بی سی با عنوان عکاس حیات وحش سال کسب کرد. بعدها، چهار مرتبه دیگر نیز بهترین عکاس حیات وحش در بخش جوانان شناخته شد و چهار بار نیز عنوان حیات وحش سال را در بخش بزرگسالان به دست آورد.
 
وی تصریح کرد: در سال 2010، برنده‎ چشم‌گیرترین جایزه‌ بی‌بی‌سی شد و عنوان عکاس حیات وحش را از آن خود کرد، جایزه‌ای که به عنوان جوان‌ترین شرکت‌کننده و اولین مجارستانی در تاریخچه‌ی این رقابت‌ها دریافت کرد. آن‌چه فعالیت‌های حرفه‌ای،  تنوع و رویکردهای جدید او را ثابت می‌کند، دریافت چهار جایزه‌ی اریک هاسکینگ در رقابت‌های بی‌بی‌سی است که به بهترین مجموعه‌ی عکس در میان شرکت‌کنندگان زیر 26 سال  تعلق می‌گیرد. در سال 2015 او برنده‎‌ی بخش پرندگان شد.
 
وی بیان کرد: بنس ماته عکاس حیات وحش است و به صورت آزاد کار می‌کند و پناه‌گاه‌های خاص عکاسی خود را در سرتاسر جهان گسترش می‌دهد و علاوه بر آن‌چه تا کنون منتشر کرده، تلویزیون اسپکترام نیز مجموعه برنامه‌ای با عنوان عکاسی نامرئی پرندگان تهیه کرده که این مجموعه درباره‌ پشت صحنه‌ عکس‌های اوست، در این مجموعه بنس با صراحتی غیر معمول رازهای عکاسی‌اش را آشکار کرده است.
 
مدیر امور فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز، عنوان کرد: بنس به علت عکس ‌ها و دریافت جوایز زیاد، قاره ‌های مختلف را خانه‌ خودش می‌ داند، اما جایی که بیشترین الهام را از آن می‌گیرد، خانه ‌اش در پارک ملی کیشکونشاک است که انبوهی از پرندگان در این قسمت از مجارستان زندگی می‌ کنند. عکاسی برای بنس و گروه او تنها یک حرفه نیست، بلکه علاقه و اشتیاق است.
 
وی به بخش عکس ‌های میکروسکوپی اشاره کرد و اذعان داشت: این عکس‌ها به کمک میکروسکوپ نوری Olympus با دوربین دیجیتال متصل به آن و با استفاده از پنج لنز با بزرگنما‌یی‌های 4، 10، 20، 40، 100 که هر کدام در 100 ضرب می‌شوند از بافت‌های گوناگون بدن موش عکاسی شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: این نوع عکاسی به دلیل تشابه سیستم بدن موش با بدن انسان در تحقیقات و مطالعات پزشکی کاربرد بسیار دارد و عکس‌ها توسط نازنین کیایی از قلب،‌ کبد، چشم،‌ آپاندیس،‌ مری،‌ مغز، کلیه،‌ خون،‌ طحال و ریه گرفته شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار