شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۶۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
هشتاد وهفتمین جلسه شورای شهر اهواز بعداز ظهر روز گذشته در صحن علنی شورای شهر اهواز با حضور،۱۵ نفر از اعضای شورا ، معاونین شهردارجمعی از بازاریان و کیوسک داران شهر اهواز و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش رهیاب، اعضای شورای شهر اهواز نیز این جلسه را همانند عادت هر هفته با تاخیر ۴۰ دقیقه ای با حضور ۱۵ نفر از اعضا آغاز و جلسه پس از گذشت یک ساعت وچهل دقیقه تاخیر با حضور ۲۰ نفر از اعضا ،هشترد دستور کار خود شد.

*ناطقین این جلسه شورای شهر اهواز آقایان حسین حیدری ، شیخ کاظم سواری و خانم ابریشم کار بودند.

*حجت الاسلام سواری در نطق پیش از دستور خود خواستار تسریع در روند پیشبرد در پروژه های بلا تکلیف و کلنگ زنی شده ،شد و گفت : شهردار باید در راستای پروژه های عمرانی فرهنگی درسطح فرهنگ سراها و سرای محله تلاش بیشتری کند و انتظار می رود معاونت فنی و فرهنگی به شورا گزارش بدهند.

وی همچنین اعتراض خود را نسبت به اخراج برخی از کارکنان شهرداری و استخدام افراد دیگر بوسیله سفارش برخی از اعضا شورا نیز اعلام داشت.

*مریم ابریشم کار به عنوان دومین ناطق جلسه نیز گفت: مواردی هست که ازابتدا کار شورا تابه الان خیلی کم استفاده شده است برای مثال تاکنون استفاده از متخصصین ملی و بین المللی باتوجه به شاخص های متفاوتی که در شهرداری وجود دارد در راستای پیشبرد پروژه های عمرانی صورت نگرفته است و این مسئله حائز اهمییت است .

*حسین حیدری نیز در نطق پیش از دستور خود به  تشریح گزارش جلسه شوراها و شهرداری های کشور پرداخت وگفت: در برنامه ششم توسعه که در شرف تدوین است که در آن توجه خاصی به بحث(مدیریت شهری) شده است در جلسه” شوراها و کلانشهر ها” ۳۰ طرح درمورد حقوق و دستمزد کارگران شهرداری مطرح شد که یک فوریت آن نیز به تصویب رسید.

*زیبا صالح پور عضوشورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت نابه سامان آموزش وپرورش گفت: شهرداری اهواز حدود ۲۴ میلیارد تومان به سازمان آموزش و پرورش بدهکار است که باید در راس امور شورا وشهرداری قرار گیرد،مطالبات این سیستم مطالبات آیندگان شهر است به همین دلیل شهرداری اهواز باید در راستای پرداخت این مطالبات اقدام کند.

جانعلی خورشیدی نیز در خصوص بدهی شهرداری به سیستم آموزش و پرورش گفت: پنج درصد عوارض پروانه ساخت در شهرداری باید به این سازمان تعلق بگیرد که ازسال ۸۸ تا۹۲ پرداخت نشده و این مسئله را شورای شهر پیگیری خواهد کرد.

نماینده بازاریان هسته مرکزی شهر طبق روال هرهفته با حضور در صحن علنی شورا خواستار حل مشکل بازاریان شد و گفت : دراین چند سال اخیر همه مسئولین شاهد حضور بساطی ها در هسته مرکز شهر و مانع کسب و کار ما هستند به همین جهت ما ازشورا می خواهیم که دستفروشان را هرچه زودتر از مرکز شهر جمع آوری کنند.

وی افزود: عده ای می خواهند این مشکل حل نشود و بازار تعطیل شود اما ما نمی گذاریم کسی این کار را انجام دهد.

حجت الاسلام کاظم سواری در پاسخ به نماینده کسبه هسته مرکزی عنوان کرد: پس از جلسات متعدد با فرمانداری و بررسی جزئیات این معضل در دو کمیسیون شورای تامین و ترافیک موفق شدیم موافقت های لازم را جهت عبور و مرور وسایل نقیله را جهت حل معضل دستفروشان را کسب کنیم.

* بعد از یک ساعت و چهل دقیقه وارد دستور کار شدند که با اعتراض برخی از شورای شهر مواجه شد.

*لایحه اول: موضوع طرح تشکیل کمیته امنیت شورای شهر

علی ناصری به عنوان مخالف لایحه تشکیل کمیته امنیت شورای شهر گفت :اعضای این کمیته چه کسانی هستند و قرار است چه اهدافی را دنبال کنند ،لطفا خروجی کمیته های تشکیل شده قبلی را ببنید هیچ کار مثبت صورت نگرفته ؛شورا نیازی به کمیته امنیت ندارد .

وی ادامه داد : ما شورای شهر نیستیم شورای شهرداری هستیم که حتی تا به حال به درستی بر فعالیت شهرداری هم نظارت نکرده ایم زمانی شورای شهر هستیم که دستورات ما عملی شود ؛این کمیته ها فقط اتلاف وقت است که من با این طرح مخالف هستم ما شورائیان با اجرای این طرح ها و عناوین فقط خودمان را باد می کنیم.

جانعلی خورشیدی در اعتراض به صحبت های علی ناصری گفت: ما نماینده مردم هستیم ما بادبادک نیستیم .

سید ناصر موسوی به عنوان گزینه پیشنهادی دبیر کمیته امنیت عنوان کرد: ما نمی خواهیم درکمیته امنیت، عملیاتی ورود کنیم بلکه در حد نظارت و بهره گیری از نهادهای نظامی و انتظامی در راستای گسترش کارها و رفع مشکلاتی امنیتی چون تیراندازی درخیابانهاتوسط شورا هستیم.

پس از ارائه نظرات موافق و مخالف کلیات طرح تشکیل کمیته امنیت نیز با اکثریت آرا به تصویب رسید و این طرح برای مشخص شدن جزئیاتش به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

*لایحه دوم :موضوع :مصوبات شورا نام گذاری

باتوجه به توضیحات ارائه شده با ۱۸ مورد نام گذاری پشنهادی کمیسیون مربوطه با اکثریت آرا تصویب شد.

*لایحه سوم : مساعدت به باشگاه مثبت همدلان:با توجه به موارد بررسی شده توسط کمیته فرهنگی با کمک هزینه به مبلغ ۱۵ میلیون تومان به باشگاه مذکور با اکثریت آرا موافقت شد .

*لایحه چهارم : مساعدت به همسر مرحوم صالحی پور: پس از ارائه نظرات موافق و مخالف لایحه کمک به همسر مامور اجرائیات شهرداری، مصوب گردید مبلغ ۵۰ میلیون تومان از محل دو درصد اختیارات شهرداری مساعدت شود.

*لایحه پنجم :موضوع استعفای جانعلی خورشیدی از عضویت فرهنگی اجتماعی شورای شهر اهوازو انتخاب جایگزین

استعفای جانعلی خورشیدی از عضویت در کمیسیون فرهنگی اجتماعی به دلیل حضور در بسیاری از کمیسیون ها و مشغله کاری با سه رای موافق پذیرفته نشد.

لایحه ششم نیز به دلیل به طول انجامیدن جلسه شورا به بیش از سه ساعت با اعتراض تعداد زیادی از اعضای شورا به جلسه بعد موکول شد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
comment
0
1
comment واقعادست شما اعضای شورای شهردرد نکندازاین همه زحمت وتلاش بی وقفه درانجام مسؤلیتهای خطیرتان که اصلاخروجی که برای شهروشهرداری که نداره فقط نخ بادکنک رامی گیرید وبه این وان سومی برید... افراد متخصص ومتدین راکنارگذاشتید وسلایق خویش رااجرامی کنید خدایی شفاف بگوید هرکدام ازشما هاچندنفرازبستگان درجه یک راوارد سیستم شهرداری کردید .......پیمانکاران انتخابی قرداداهای شهرداری به کدامین اعضاارتباط تنگاتنگ دارند.؟ این صحبتها راسما خوب باخبرهستید ولی گوش شنوا وچسم بصیرت خود رابستید ودل خوش هستید هستند اقایانی که دردوره بعد انتخابات رای شما راتضمین نمایند شما درپیشگاه خداوند وامام عصر(ع) مسؤل هستید
comment
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
comment
0
0
comment فقط.. شورا میتواند بزرگترین خدمت به مردم اهواز باشد...
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار