اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
رییس نظام پزشکی خوزستان:
رییس سازمان نظام پزشکی استان خوزستان و فوق تخصص خون و انکولوژی گفت:در استانخوزستان افزون بر دو هزار بیمار تالاسمی شناسایی شده است.


به گزارش ایرنا بیژن کیخایی شنبه در جشن روز جهانی تالاسمی در تالار نیایش شهر شوش افزود:بیماری تالاسمی محدودیت نیست و افراد مبتلا به تالاسمی مثل انسانهای سالم زندگی می کنند.

رییس بیمارستان شفا اهواز افزود:با پیشرفت علم پزشکی روز به روز کیفیت زندگی این افراد بهتر شده و با افزایش سطح آگاهی بیماران و ارتقا سطح درمان ،طول عمر این عزیزان با طول عمر افراد عادی جامعه یکسان شده است.

کیخائی ، پیرامون ارتقا سطح آگاهی بیماران تالاسمی و به دنبال آن زندگی مطلوب و ازدواج افراد نیز گفت:بسیاری از بیماران تالاسمی ازدواج کرده وبچه دار نیز شده اند ضمن اینکه عمل پیوند مغز استخوان نیز بر روی تعدادی از این بیماران با موفقیت انجان شده است.

وی افزود:در کشور ایران با پیشگیری انجام شده تعداد نوزادان متولد شده مبتلا به تالاسمی از یکهزار مورد در سال به 250 مورد کاهش یافته است که در این راستا سهم استان خوزستان در کاهش این رقم مهم و شاخص بوده است.

رییس انجمن بیماران تالاسمی شهرستان شوش نیز در این آیین هدف از برگزاری این جشن را که همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) و به مناسبت 18 اردیبهشت روز جهانی تالاسمی برگزار شد را پیشگیری از تولد نوزدان مبتلا به تالاسمی و ارتقا سطح درمان بیماران تالاسمی در شهرستان شوش عنوان کرد.

یونس عرب گفت:این انجمن که ابتدای امسال به ثبت رسیده با کمک افراد خیر موفق شده افزون بر 150 میلیون ریال برای کمک به درمان بیماران تحت پوشش جمع آوری کند.

وی گفت:کمک های مردمی برای تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران، پرداخت هزینه درمان بیماران خارج از پوشش بیمه ، برنامه های آموزشی و پیشگیری از تولد نوزادان تالاسمی و نیز پرداخت هزینه اسکان موقت بیماران نیازمند مراجعه به تهران برای درمان صرف می شود.

اجرای دکلمه ، نمایش ، اجرای موسیقی پاپ ، برپایی نمایشگاه همچنین برگزاری جشن پیوند دو زوج مبتلا به تالاسمی و اهدای کمک های نقدی و غیر نقدی به این دو زوج جوان توسط مسوولان و مردم از دیگر برنامه های این جشن بود.

درشهرستان شوش بیش از 56 بیمار تالاسمی وجود دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار