اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۸۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
دهها عضو شورای کارگزاران خوزستان بدون دعوت یا تعیین تکلیف یا حکم عزل به یکباره با خبر می شوند که در گوشه ای از شهر کسانی به عنوان اعضاء جدید معرفی در انتخابات خود دبیر معرفی کرده اند.

نیروهای سیاسی سردرگم شده اند که چه اتفاقی افتاده است ؟

تکلیف اعضاء قبلی چه می شود؟ منشاء مشروعیت اعضاء جدید در کجاست؟

جالب آنکه اعضای جدید که در روندی مبهم انتخاب شده اند،در انتخاباتی که برخلاف رویه اساسنامه این حزب است از میان خود دبیرحزب استان را معرفی کرده اند.  

دبیرشاخه استان حزب براساس انتخابات انجام شده توسط همین افراد بدون سابقه سیاسی و تازه وارد،از طریق جراید،مطبوعات و رسانه های مجازی اعلام ومشخص گردید.

 با بررسی «کتاب اول» که اساسنامه و مرام نامه این حزب است و در آن دستورالعمل نحوه انتخابات استانی و انتخاب دبیر استان ذکر گردیده و هرگونه عمل بر خلاف آن خارج ازچهارچوب قانونی و اشتباه است، که جای بسی تعمق وتفکردارد که حزبی که ادعای انجام روند توسعه کشور ازطریق توسعه سیاسی و براساس قانون را دارد چگونه اقدام به نقض قانون خود در مراحل اولیه تشکیل را دارد؟چگونه به حزبی که اصول اولیه مکتوب خود را رعایت نمی کند می شود اعتماد کرد؟

نقض آیین نامه ای که در مراحل اولیه تشکیل حزب به وزارت کشور ارایه شده و بر اساس آن مجوز تشکیل حزب صادر گردیده است و میان اعضاء و هواداران و حزب به عنوان یک میثاق است،توسط هرکس صورت بگیرد،عملی غیراخلاقی است.

گرچه این حزب در طول مدت هیجده سال تاسیس وحضورمتناوب خود درصحنه سیاسی این بی نظمی ها،قانون گریزی ها و ناهنجاری ها را تجربه و به معرض دید عموم گذاشته است و این حرکت ها عادی شده و اصول قانونی درجایی که منافع  طیف صاحب نفوذ این حزب را تامین کند نقض شده است.

براساس بند (ه) آیین نامه وضوابط وتشکیلات حزب استان(صفحه 40 و41 کتاب)

نحوه ی انتخاب شورای حزب استان و دبیر اول بیان شده است:

ماده 4: ابتدا باید کنگره استانی حزب براساس آیین نامه وضوابط تشکیل شده وکنگره تشکیل شده از اعضای کانونهای استانی(کانون حزبی واحد بنیاد حزب است که با اجماع جمعی از اعضا که علاوه بر عضویت در حزب دارای مشترکات صنفی،تخصصی،منطقه ای،قومی و...... می باشد)30 نفر را برای عضویت در شورای مرکزی استان پیشنهاد می دهد واز بین آنها 17 نفر برای عضویت در شورای مرکزی استان معرفی و پس از آن انتخابات برای دبیری حزب در شاخه استانی صورت قانونی می گیرد که هیچکدام از این موارد صورت نگرفته ومی توان گفت از لحاظ قانونی انتخابات انجام شده درچهارچوب اساسنامه حزب،قانونی نبوده است،به هرحال انتخابات انجام شده یک شبه کودتا درحزب کارگزاران سازندگی شاخه استان بوده به طوری که افراد معرفی شده دارای سابقه حزبی نبوده و حداکثر فعالیت بعضی ازآنها شرکت درستادهای انتخاباتی بوده و کمتر از بیست درصد این گروه از اعضای سابق حزب می باشند واعضای اصلی و باسابقه این حزب به دلیل عدم همراهی با تفکرات این دو گروه ذیل بطورکامل کنارگذشته شده اند:

گروه اول :تشکیل شده برای حفظ موقعیت و کسب منافع شخصی در حزب،اقدام به معرفی جمعی از دوستان وبستگان خود را نموده است.

گروه دوم: تشکیل شده توسط یکی ازسیاست بازان در سایه حزب مشارکت که بدلایل عدم مقبولیت عمومی و ناکارامدی در زمان تصدی یکی از سمت های استان موجب بروزمشکلات بسیاری شده بود و همچنین نداشتن جسارت حضورعلنی درمحافل سیاسی استان و با استفاده از خلاء های ارتباطی اعضاء حزب استان با اصلاح طلبان مرکز برای تحکیم موقعیت خود و احتمالا آزمایش دوباره بخت خود در موضوع شهرداری اهواز و همچنین انتخابات مجلس به این مسئله ورود کرده است.  

نتیجه نهایی کار دو گروه:

1- این گروهها که با حمایت و چراغ سبز پدرخوانده سیاسی استان تشکیل شده اند باهدف برنامه ریزی و کنترل فضای سیاسی استان برای استفاده در آینده در جهت معرفی نامزدهای انتخاباتی و افزایش شانس پیروزی آنها در انتخابات آتی صورت گرفته است.

2-یکی دیگر از نتایج این حرکت در استان کاهش اعتبار حزب کارگزاران شاخه خوزستان خواهد بود که به رغم فشارهای فزاینده 18 سال گذشته توانسته خود را سرپا نگه دارد.حذف افراد با سابقه حزب کارگزاران موجب کاهش وجه این حزب در استان شده وهمچنین  دخالت و اعمال نفوذ افراد امتحان پس داده سایر احزاب به مسئله انتخاب دبیرحزب کارگزاران خوزستان مایه شرمساری مدیران این حزب در کشور است.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
comment
0
0
comment عملکرد اشتباه آقای... در بازی سیاسی و دور خورده شدن توسط افرادی که خودش علم کرده بود ولی نیروی کسی دیگه بودن. کارگزاران خوزستان مدتهاست از حرکات....ضربه خورده.
comment
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
comment
0
0
comment بگذار که صبح دولت ات بدمد
که این از نتایج سحر است .
comment
موج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
comment
0
0
comment با سلام آخه آقاي ... چه سوابق سياسي داره كه بعنوان عضو معرفي شده است!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار