اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۸۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
محسن رضایی :
رضایی گفت: در هر سرمایه گذاری که صورت می‌گیرد، باید حداقل یک نیروی محلی استفاده شود.
محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ازتلاش های دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان و تیم ایشان دردولت تدبیرو امید درخوزستان قدردانی کرد و گفت : برای ما , یعنی من , آقای شمخانی و دیگرخوزستانی ها ,  موفقیت تیم مقتدایی مهم است  تا مشخص شود که فرزندان بومی می توانند , خوب کارکنند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام عصرامروزیکشنبه درجلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان که بااستاندار , رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی ومدیران کل و فرمانداران درسالن شهید رجایی استانداری برگزارشد ,  افزود: واقعا دل مان می خواد که شما موفق شوید. تا مشخص شود که خوزستان , خود دارای کادر مدیریتی موفقی است که می توانند استان را بخوبی اداره کنند.

  رضایی افزود: تیم مقتدایی , تیم خوبی است , ادم های کاری و کم حاشیه دارد . امیدواریم برنامه های توسعه ای این تیم محقق و خدای متعال کمک کند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام دراین زمینه پیشنهاد تاسیس شورای راهبردی توسعه استان خوزستان با حضور نخبگان خوزستانی درتهران داد و گفت : این شورا می تواند پشتوانه مدیریتی برای استان باشد. درتعیین اعضای این شورا  چپ و راست نکنیم . بحث این شورا فقط توسعه استان باشد و جلسات آن می تواند  ماهیانه یک بار درتهران برگزارشود.

  محسن رضایی گفت : خوزستان به یک  الگوی توسعه اقتصادی نیاز دارد.در صورت داشتن یک الگوی مناسب با داشتن نصف کارخانجات موجود می توانیم دو برابر وضعیت فعلی موقعیت رفاهی و اقتصادی مردم را بهبود بخشیم.

وی افزود: برای اجرای این الگو باید تمرکز زدایی صورت گیرد به این معنی که اختیارات استانداران افزایش یافته تا بتوانند این الگو را به خوبی توسعه دهند.

رضایی ادامه داد: شرایط آینده کشور به هر شکلی که باشد همچنان خوزستان نقش مهمی در این شرایط خواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در 20 سال گذشته اولویت نخست کشور اقتصاد بوده است اما از این به بعد اقتصاد و توسعه و امنیت و اقتدار را مورد توجه قرار می دهیم.

وی گفت: در 10 سال آینده خوزستان از جمله استان هایی است که در خط مقدم برنامه های جمهوری اسلامی در ابعاد توسعه و امنیت قرار خواهد داشت و اهمیت و جایگاه آن بیشتر از گذشته خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: بنابراین همچنان جایگاه و موقعیت استان تا جایی که پیش بینی می کنیم ارزشمند و مهم است و مورد توجه ملت ایران رهبر معظم انقلاب و دولتمردان می باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: انتظار می رود که مسوولین با همت بلند و اراده جدی از موقعیتها و پتانسیل های استان به خوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به لزوم انجام اقدامات راهبردی برای استان گفت: واگذاری اختیارات و تخصیص منابع مالی کافی برای توسعه و پیشرفت استان لازم و ضروری است.

رضایی با اشاره به اینکه ما نیاز به اجماع نخبگان از تهران تا استان و شهرستان داریم افزود:روحانیت، روشنفکران و دانشگاهیان و کارشناسان، کارآفرینان و مردم از جمله ارکان توسعه هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: روحانیت باید به طور جدی در مساله توسعه در خط مقدم حرکت کند و روشنفکران و دانشگاهیان که وضعیت عادی و جاری دارند باید در امر توسعه بیشتر مشارکت نمایند.

وی گفت: اگر نهادهای علمی در امر توسعه درگیر نشوند نمی توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

رضایی تصریح کرد: کارآفرینان استان نیز باید اتاق بازرگانی داشته باشند و حضور فراگیر تری در مقوله توسعه داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش مردم در توسعه اشاره کرد و افزود: حلقه مفقوده ای بین فعالیتهای اقتصادی با مردم داریم و اقتصاد با درست کردن کارخانجات بدون ارتباط با مردم و درگیر کردن آنها با تولید به موفقیت نمی رسد.

وی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: در سند اقتصاد مقاومتی، هدف اصلی اقتصاد این است که نقش مردم را جدی بگیریم.

رضایی اظهار کرد: تمام تاکید اقتصاد مقاومتی این است که مردم را در اشتغال و فعالیتهای اقتصادی مشارکت دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به مسوولیت جمعی به عنوان یک رشته ایجاد شده در کسب و کارها اشاره کرد و گفت: کسب و کار نباید به دنبال سود باشد بلکه باید به دنبال حفظ محیط انسانی و محیط زیست باشد چون اعتبار و سهم در بازار و سودهای کوتاه مدت از دست رفته را در طول زمان به دست می آورد.

وی به تشکیل شورای راهبردی توسعه استان در تهران تاکید کرد و افزود: اگر این شورا در 20 سال گذشته به طور دائم، مسائل را پیگیری می کرد در زمان حاضر، پشتوانه بزرگی برای مدیریت استان در تهران داشتیم.

رضایی اظهار کرد: همچنین در خوزستان و تک تک شهرستان ها نیز باید شورای راهبردی با زنجیره ای از اجماع نخبگان تشکیل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در سیاستهای کلی برنامه ششم، تکلیفی برای تکمیل تمام پروژه های نیمه تمام تعیین شده است.

وی گفت: دولت موظف است تمام پروژه های نیمه تمام را بر اساس توجیه اقتصادی تعیین تکلیف کند که از طریق واگذار شدن اختیارات به استانداری امکان پذیر است.

رضایی همچنین در خصوص مساله محیط زیست و گرد و غبار در استان اضافه کرد: در سفر قبل به استان خوزستان گزارشی در سه محور اساسی شامل کارون در حال مردن است، منشا گرد و غبار و اینکه از سمت چه کشورهایی می آید و نمک زدایی سدگتوند را تقدیم مقام معظم رهبری کردم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب دستور قاطعی دادند و قرار است امسال بودجه خاصی به محیط زیست اختصاص یابد.

وی در ادامه با تاکید بر انباشت سرمایه مادی و انسانی در استان گفت: یک قدم کوچک در این زمینه نقش بسیار موثری در توسعه دارد.

رضایی خطاب به مسوولان ادامه داد: عملیاتی شدن و اجرایی شدن طرح ها و ایده ها، همت مسوولان را می طلبد و باید از تجارب و الگوهای موفق استفاده کرده و بر روی اختیارات و منابع تمرکز کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز یکشنبه همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر، در گردهمایی مردم خرمشهر روبروی مسجد جامع این شهر حضور یافت.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
comment
0
1
comment درود بر دکتر مقتدایی و مدیران کلش
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment جناب رضایی اکثر مردم خوزستان از عملکرد ... راضی هستند!ایشان خوزستان را با مالک شخصی خود اشتباه گرفته'در ضمن ... از نیروهای اصلاح طلب استفاده نمی کند''شوشان مطمئنم که چاپ نمی کنید اگر هم چاپ کنید با حذف اسامی چاپ می کنید....
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment درود بر دکتر مقتدایی منهای برخی از مدیران کلش!!!!!!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
comment
0
0
comment خیلی بد عمل می نمایید . گزینشی نظرات درج می شود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار