اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته شد، همچنین شهادت، ایثار، مقاومت و ولایت‌مداری شهدا باعث تحقق و خلق حماسه عظیم سوم خرداد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته شد، همچنین شهادت، ایثار، مقاومت و ولایت‌مداری شهدا باعث تحقق و خلق حماسه عظیم سوم خرداد شد.

حماسه سوم خرداد تجلی ربانی رهروان نور است؛ این روز، روز فتح ارزش‌ها است؛ ارزش‌هایی که برای تثبیت آن جان‌های بسیاری نثار شد. حماسه شگرف فتح خرمشهر در سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ نقطه عطف دفاع مقدس در برابر فتنه دشمنان و صحنه درخشانی از پیوند امت با ولایت بود که صلابت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشاند و حمیت دینی و غیرت اسلامی ملت ایران را زبانزد عام و خاص کرد.

این روز بزرگ و به‌یادماندنی، روز سرنوشت‌سازی در روند جنگ تحمیلی هشت ساله دفاع مقدس ملت ایران به‌شمار می‌رود که با تغییر موازنه قدرت به نفع رزمندگان اسلام، توانایی رژیم بعث عراق و حمایت‌های همه جانبه و فراگیر استکبار جهانی در مقابله با انقلاب اسلامی را مورد تردید جدی قرار داد.

تداوم دلاوری‌های فرزندان این آب و خاک پس از آزادسازی خرمشهر و بیرون راندن تدریجی اشغال‌گران و متجاوزان بعثی از سرزمین مقدس ایران نه تنها آرزوی شوم استکبار جهانی در سقوط نظام جمهوری اسلامی را برآورده نکرد، بلکه با سربلندی ملت ایران در این جنگ نابرابر، فرهنگ مقاومت و پایداری فرزندان حضرت امام خمینی(ره) به الگوی ملت‌های منطقه و جوامع استکبارستیز در اقصی نقاط جهان تبدیل شد.

این روز تاریخی یادآور دلاورمردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان، خمینی کبیر است که فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؛ و بدون اغراق باید گفت که سوم خرداد نماد و سنبل فرهنگ ایثار و مقاومت و یکی از صفحات برجسته و زرین تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است که به تعبیر حکیمانه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تنها فتح خاک نیست بلکه فتح عالی‌ترین ارزش‌های اسلامی و انسانی است و از همین منظر است که این روز برای همیشه در تاریخ استقامت و ایستادگی ملت غیور ایران اسلامی ماندگار شده است.

در شرایط خاص امروز، دشمنان کینه‌‌توز و قسم‌ خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند که ملت حماسه‌ساز و همیشه در صحنه ایران با تبعیت از ولایت فقیه و حفظ وحدت، یکپارچگی و عزم و اراده انقلابی خود را همچون هشت سال دفاع مقدس، برای مقابله با تهدیدات دشمن، در همه عرصه‌ها به نمایش گذاشته و مقتدرانه از آرمان‌های حضرت امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار