اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۸۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
حمیدرضا سبزعلی مدیر تولید شرکت آبفا اهواز از صرفه جویی در مصرف مواد منعقدکننده(جهت حذف کدورت آب) در تصفیه خانه ها خبر داد.

حمیدرضا سبزعلی گفت: در سال گذشته در مجموع مبلغی درحدود 30میلیاردو634 میلیون و 400هزار ریال در هزینه های مصرف مواد شیمیایی منعقدکننده در عملیات تصفیه آب صرفه جویی گردید.

سبزعلی افزود: پنج ماده شیمیایی یادشده شامل:کلروفریک، پلی آلومینیوم جامد و مایع، پرکلرین و گاز کلر می باشند که لازم به ذکر است بجز تصفیه خانه های یک و دو شهراهواز، مابقی از پلی آلومینیوم جامد استفاده می کنند.پلی آلومینیوم مایع جهت دو تصفیه خانه یادشده خریداری می شود.اما نوع جامد آن در محل تصفیه خانه های کوچکتر تولید و سپس به مایع تبدیل می گردد.

وی در ادامه ، روش های کاهش هزینه ها را بدین شرح اعلام داشت:آموزش نیروهای عملیاتی تصفیه خانه ها در راستای تغییر نحوه آماده سازی منعقدکننده ها، محل تزریق مواد یادشده، انبارش مواد جهت پیش گیری از ایجاد رطوبت،گرماو... و همچنین تحویل مواد به این واحدها به طور روزانه و براساس میزان نیاز –برطبق ppm و تیرگی رودخانه-.

این مقام مسئول در شرکت آبفا اهواز تصریح کرد: بیش از 90درصد از پرکلرین صرفه جویی شده در بخش گندزدایی تاسیسات از جمله فیلترهای فشاری تصفیه خانه ها به کارگرفته شد که ارتقای شاخص های بهداشتی مهم ترین نتیجه این عمل به حساب می آید.

وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف گاز کلر نیز از طریق آموزش نوین نحوه تزریق و اندازه گیری کلر باقیمانده در زمان های پیک و کاهش مصرف آب، عملی شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment یکی از ضعیف ترین شرکت های موجود در استان می باشد.
comment
نوشادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment برای همینه که کیفیت ای شرب بدتر شده
اقایان بفکر صرفه جویی اند تا تصیفه اب شرب
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار