اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
شهلا عموری:
عموری، ورود اتاق بازرگانی به بحث گردشگری را بسیار مثبت و اثرگذار عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اتاق بازرگانی اهواز حمایت بسیار خوبی از بحث توسعه گردشگری و جذب توریست دارد که امیدواریم در آینده ضمن افزایش امکانات مربوطه به ویژه در شهر‌های تاریخی خوزستان، بتوان داشته‌های مهم استان را در حد بین المللی معرفی کنیم.
 رئیس اتاق بازرگانی، اهواز گفت: این اتاق در دوره جدید فعالیت خود قصد دارد با گشودن فصل جدیدی از تعامل مسئولان و تجار استان، اقتصاد استان را بیش از گذشته متحول کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهلا عموری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی شهرستان دزفول اظهار کرد: فصل جدیدی از تعامل و تعاون با مسولان استان و پیگیری مطالبات تجار و بازرگانان در اتاق بازرگانی اهواز برقرار شده است که سفر به شهرستان‌ها و شنیدن درد دل‌های اعضای اتاق بازرگانی و همچنین فعالان اقتصادی در همین راستا انجام می‌شود.

عموری ادامه داد: اتاق بازرگانی اهواز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فوق العاده بالایی دارد که وجود افراد توانمند و فعال در رشته‌های مختلف صادرات و واردات و عضو این اتاق از جمله سرمایه‌های ارزشمند آن است.

وی با انتقاد از عدم به فعلیت رساندن خیلی از ظرفیت‌های اتاق بازرگانی اهواز در دوره‌های گذشته عنوان کرد: این اتاق از قدیمی‌ترین اتاق‌های ایران است و باید در حد ملی و بین المللی فعالیت کنند و اعضای آنکه سرمایه ارزشمندی هستند در کنار بازارهای خلیج فارس به بازارهای اروپایی نیز باید ورود کنند که در تحقق این امر، اتاق بازرگانی اهواز آماده هر نوع همکاری و همراهی است.

عموری با اشاره به اینکه سیاست تیم جدید اتاق بازرگانی اهواز تعامل با سایر مسئولان، تعاون و پیگیری مطالبات تجار و بازرگانان در داخل و خارج کشور است، ادامه داد: تعداد زیادی از فعالان اقتصادی شهرستان دزفول، عضو اتاق بازرگانی اهواز هستند که به منظور تسریع در کار‌ها و کاهش رفت امد به مرکز استان، نمایندگی اتاق بازرگانی اهواز چند سالی است در این شهرستان فعال است و در آینده نیز این نمایندگی بیش از گذشته تقویت خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه به منظور پیگیری تخصصی کارهای اتاق بازرگانی، ۱۳ کمسیون تشکیل شده است و اعضای آن از افراد متخصص و مرتبط با کمسیون هستند، تصریح کرد: در این دوره به نظرات نخبگان و اساتید دانشگاهی نگاهی ویژه وجود دارد و هر آنچه که انجام شده است و در اینده انجام خواهد شد حاصل مشورت و خرد جمعی خواهد و نظرات فردی بر نظرات مثبت جمع در اولویت نخواهد بود.


عموری، همچنین اعضای این اتاق در شهرستان دزفول را در زمره افراد فعال نام برد و تصریح کرد: در بخش صادرات کشاورزی و توسعه گردشگری در شمال خوزستان و به ویژه در این شهرستان، اقدامات و کارهای ارزشمندی صورت گرفته است به طوری که بخش اعظم صادرات محصولات کشاورزی دزفول به روسیه انجام می‌شود و اعتقاد ما هم این است که باید تاجر و بازرگان ما تنها به بازرهای همسایه اکتفا نکند.

وی، توجه به صادرات غیر نفتی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفت و همچنین اجرای درست و صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در راستای مقابله با تحریم‌های ناجوانمردانه را از مطالبات جدی مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: بخش خصوص در خط مقدم تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بوده و خواهد بود که امید است در سال «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» با حمایت‌های دولت و تلاش بیشتر فعالان اقتصادی بتوانیم یار و یاور مسئولان امر در رشد و بالندگی اقتصاد کشور باشیم.

درادامه این نشست نیز نظری رئیس کمسیون گردشگری اتاق بازرگانی اهواز و از فعال اقتصادی در دزفول نیز گفت: خوزستان تنها استانی است که در کشور دو اثر ثبت شده جهانی دارد.

وی گفت: امیدواریم در کنار چغازنبیل و آبشارهای شوش‌تر، شاهد ثبت شوش به عنوان یک اثر جهانی در خوزستان باشیم.

وی، ورود اتاق بازرگانی به بحث گردشگری را بسیار مثبت و اثرگذار عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اتاق بازرگانی اهواز حمایت بسیار خوبی از بحث توسعه گردشگری و جذب توریست دارد که امیدواریم در آینده ضمن افزایش امکانات مربوطه به ویژه در شهر‌های تاریخی خوزستان، بتوان داشته‌های مهم استان را در حد بین المللی معرفی کنیم.

همچنین در ادامه این نشست وزیری عضو اتاق بازرگانی اهواز و فعال اقتصادی در شهرستان دزفول گفت: این شهرستان استعدادهای بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف دارد و اطمینان داریم اتاق بازرگانی اهواز در شکوفایی این داشته‌ها نگاه ویژه‌ای دارد.

وی با تقدیر و تشکر از حضور رئیس اتاق بازرگانی اهواز در این شهرستان ادامه داد: قطعا انتظار سایر فعالان اقتصادی همراهی و همکاری مسئولان است که بی‌شک این رویه مثبت و حضور بی‌واسطه بین تجار و فعالان اقتصادی درتسریع رفع مشکلات آن‌ها اثرگذار خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار