اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
رئیس آموزشکده فنی وحرفه ای شهید چمران و رئیس منطقه 5 دانشگاه فنی وحرفه ای :
* علوی گفت : همه می دانیم از سالهای گذشته تاکنون سیاست جذب نیرو با اولویت بومی به صنایع ابلاغ شده ولی اکنون شاهدیم در بخشهای بسیاری از صنایع استان علی رغم این دستورالعمل نیروهای غیر بومی جذب شده اند.
علوی رئیس آموزشکده فنی وحرفه ای شهید چمران و رئیس منطقه 5 دانشگاه فنی وحرفه ای در مصاحبه باگفت برای سال تحصیلی 95-94 ظرفیت پذیرش دانشجوی فنی بومی در آموزشکده فنی شهید چمران اهواز 100 % افزایش می یابد .

وی افزود در سال 93 تعداد دانشجویان سال اول پذیرفته شده 770 نفر در 12 رشته کاردانی بوده که در سال 94 ظرفیت پذیرش به  1550 نفر در 13 رشته کاردانی فنی از جمله سه رشته ابزار دقیق و یک رشته شیمی آزمایشگاهی گرایش صنعتی افزایش یافته ، همچنین ظرفیت خوابگاهی از 320 نفر به 600 نفر افزایش پیدا کرده است .

وی افزود کیفیت بخشی به آموزشهای مهارتی اولین و مهمترین اولویت آموزشکده های فنی و حرفه ای استان محسوب می شود ، لذا قبل از هرگونه افزایش ظرفیت به نوسازی و تجهیز و ارتقاء زیر ساخت های آموزشی پرداخته ایم  برای مثال :نوسازی ، توسعه و تجهیز مجتمع کارگاهی فنی و مهندسی ساخت و تولید که از اوایل دهه 1360 تا کنون هیچ گونه تجهیزاتی به این مجموعه افزوده نشده بود و اکنون  با احداث فضای جدید و خرید تجهیزاتی از جمله :
دستگاه ماشینکاری با تخلیه الکتریکی ( E.D.M )
ماشین های فرز CNC  با قابلیت تولید طرح های پیچیده و متنوع فرزکاری
ماشین های فرز انیورسال
ماشین های تراش   TNSO و ماشینهای برش کاری برای عملیات ساخت

این دانشکده با اتکاء مجتمع کارگاهی جدید قادر است در رشته های ساخت و تولید ، نقشه کشی صنعتی و قالب سازی    ظرفیت پذیرش دانشجوی خود را در این رشته به 300 نفر افزایش دهد و از طرفی امکان تعامل و ارتباط با صنعت و ساخت قطعات مورد نیاز شرکت های صنعتی استان میسر می شود.

* رئیس منطقه 5 دانشگاه فنی و حرفه ای گفت : آموزش در آموزشکده های فنی وحرفه ای تقاضا محور و بر مبنای نیاز بازار کار است که این برنامه موجب افزایش بهره وری نیروی کار در استان می شود.

همچنین توسعه رشته ها و افزایش ظرفیت آموزشکده ها با محوریت پذیرش دانشجوی بومی براساس برنامه و مدل اجرایی هدفمند موجب اصلاح هرم شغلی استان بسمت نیروی کار متخصص بومی و بهبود ضریب اشتغال خواهد شد.

* علوی گفت : همه می دانیم از سالهای گذشته تاکنون سیاست جذب نیرو با اولویت  بومی به صنایع ابلاغ شده ولی اکنون شاهدیم در بخشهای بسیاری از صنایع استان علی رغم این دستورالعمل نیروهای غیر بومی جذب شده اند.

* یکی از دلایل این اتفاق عدم توسعه آموزشکده های فنی وحرفه ای و هدایت و جذب بی برنامه جوانان بسمت رشته های نظری بوده .

رئیس آموزشکده فنی وحرفه ای شهید چمران اضافه کرد هرچند طی 3 سال گذشته حمایت های ارزنده ای در تقویت آموزشکده های فنی وحرفه ای انجام گرفته که موجب ارتقاء کمی و کیفی فعالیت این مراکز دانشگاهی شده ولی خوزستان از لحاظ تعداد آموزشکده و ظرفیت پذیرش با برنامه پنجم بسیار فاصله دارد  لذا از نمایندگان محترم مردم خوزستان از مجلس شورای اسلامی بویژه  شهرهای بزرگ استان تقاضا داریم برای ایجاد آموزشکده فنی در مناطق بزرگ استان ازطریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیگیری نمایند .

علوی گفت : دوره کاردانی فنی آموزشکده ها  بخش عالی و تکمیلی آموزش 5 ساله دانش آموزان فنی و حرفه ای و کار دانش است و از انجایی که توسعه آموزشکده ها چشم انداز روشن و امید وار کننده ای به دانش آموزان شاغل به تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای می دهد و قطعا" توسعه آموزشکده ها در استان موجب تحقق اهداف آموزش و پرورش استان در هدایت تحصیلی دانش آموزان متوسطه به سمت رشته های فنی و حرفه ای خواهد شد.

رئیس کمیته نظارت استانی آموزشکده های فنی و حرفه ای گفت : اکنون همکاری بسیار خوبی بین آموزشکده ها و اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص تدوین برنامه پنج ساله توسعه آموزشکده های فنی و حرفه ای وجود دارد.

علوی در خاتمه گفت : آزمون ورودی  به آموزشکده های فنی و حرفه ای 16 مرداد برگزار می گردد که طی این آزمون آموزشکده های استان 3500 نفر دانشجو پسر و دختر را در 33 رشته فنی و حرفه ای در 5 آموزشکده استان پذیرش می نمایند .






comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مسلم بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
comment
0
0
comment مدرک هم بگیر...وقتی دولت هیچ حمایتی نمی کنه و بیکار می مونی با یک توقعی که بطور کاذب بالا رفته چه فایده ای داره؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار