شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۴

 

شوشان : در حالی که طرح بزرگ و ماندگار دولت نهم و دهم در قالب مسکن مهر این روزها در اکثر شهرهای کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد و اهالی شهرهای کوچک و بزرگ از نعمت مسکن بهره مند می شوند در شهر اهواز که دومین کلانشهر از حیث وسعت و هشتمین کلانشهر از حیث جمعیت است این طرح بزرگ به سرانجام مشخصی نرسیده است. اجرای بدون مطالعه و کارشناسی نشده آن در دو شهر جدید رامین و شیرین شهر و عدم استقبال مردم از منازل ساخته شده در این دو شهر جدید آینده سرمایه گذاری بزرگ در قالب مسکن مهر اهواز در هاله ای از ابهام قرار داده است.

بعد مسافت این دو شهر با مرکزیت شهر اهواز و قرار گرفتن شیرین شهر در میان مرازع نیشکر از عمده دلایلی است که حتی افراد بی بضاعت را از سکونت در این منازل منصرف کرده است، یک سوال اساسی اینکه حتی اگر در تصمیم دورنمای ذهنی مسئولان هدف ایجاد این دو شهر جدید تمرکز زدایی از کلانشهر اهواز باشد که قطعا این مهم نیز تحقق نخواهد یافت پس چگونه دست اندرکاران امر هم چنان بدون حساب و کتاب در حال توسعه اهواز به صورت افقی هستند، چگونه وقتی هنوز کیانشهر، پردیس، مهدیس و ... در اهواز می تواند محل سکونت حداقل یک میلیون نفر دیگر باشد و تامین امکانات اولیه از جمله مدرسه، مسجد، فضای سبز، بهداشت و درمان و امنیت برای مناطق مذکور بسیار سهل الوصول تر از ایجاد زیرساخت ها  لازم در دو شهر جدید است، هنوز مسئولان بدنبال توجیه تفکرات و طرح های غیرکارشناسی خود هستند؟!

متاسفانه باید گفت عدم رشد اقتصادی و توسعه نامتوازان در کشور محصول همین سرمایه گذاری غلط و بی برنامه است که هیچگاه نخواستیم از آنها درس بگیریم به هر حال امیدواریم روزی شیرین و رامین از سردرگمی و تصمیمات غیر اصولی و منطقی رهایی یابند و شاهد دو شهر جدید و آباد منطبق با الگوهای شهرسازی و استانداردهای بین المللی و منطقی توسعه در استان خوزستان باشیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار