شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
استاندار خوزستان:
مقتدايي عنوان كرد: برگزاری هرگونه مراسم چه در اعیاد و یا سوگواری‌ها در خارج از سازمان مربوطه باید با مجوزهای لازم از سوی استانداری و مجموعه‌های فرهنگی استان انجام شود زيرا بروز هرگونه مشکل در این تجمع ها و رفع اين مشكلات از اختيار سازمان برگزارکننده خارج است.
استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌هاي استان موظف هستند برای تامین اقلام مورد نياز نیاز خود از تولیدات داخلی استفاده کنند و در صورتی که این تولیدات در استان موجود نباشد، باید نسبت به تولید آن اقدام کنیم.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه حمايت از توليدات داخل استان اظهارکرد: باید بخشنامه‌ای خطاب به همه ادارات و سازمان‌های استان ابلاغ و آن‌ها را موظف به عقد قرارداد با بیمه‌های استانی كنيم.

وی افزود: برای حفظ ارزش افزوده در استان، شرکت‌ها و یا سازمان‌هایی که قرارداد خود را با بیمه‌های کشوری منعقد کردند، باید این قرارداد‌ها را لغو كنند و با نمایندگی و یا سرپرستی استانی بیمه مربوطه قرارداد ببندند.

مقتدايي تصريح کرد: مدیران سازمان‌ها و ادارات موظف هستند بخشنامه مربوط به بيمه را با جدیت پیگیری کنند و در صورتی که از آن تبعیت نکردند، با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

وي با اشاره به درآمد بالای حاصل از قراردادهای بیمه در طرح های بزرگ در استان گفت: در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری حدود 50 میلیارد تومان برای قراردادهای بیمه هزینه شد كه موسسه جهاد نصر باید قراردادهای بيمه خود را در استان منعقد کند تا عوارض و مالیات آن نصیب استان شود.

استاندار خوزستان اظهاركرد: دستگاه‌هايي که به هر مناسبت جشن‌های هنری و یا مذهبی برگزار می کنند، باید از این پس با اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی هماهنگ و مجوزهای لازم را از این ارگان اخذ کنند.

مقتدايي عنوان كرد: برگزاری هرگونه مراسم چه در اعیاد و یا سوگواری‌ها در خارج از سازمان مربوطه باید با مجوزهای لازم از سوی استانداری و مجموعه‌های فرهنگی استان انجام شود زيرا بروز هرگونه مشکل در این تجمع ها و رفع اين مشكلات از اختيار سازمان برگزارکننده خارج است.

وي افزود: بنابراین از ابتدا بايد با مجموعه استانداری و انتظامی هماهنگي‌ها و اخذ مجوزات لازم جهت برگزاری چنین مراسمی انجام شود و اداره اماکن نباید مجوز برگزاری جشن های هنری و یا مذهبی را صادر کند.

لزوم فعال سازي بورس منطقه اي خوزستان

همچنین امید حاجتی، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي خوزستان در این جلسه اظهارکرد: بخش‌نامه خرید کالا و خدمات طرح بسیار خوبی است که در این مدت کوتاه به نتایج قابل توجهی رسید.

وی افزود: در راستای توسعه بازارهای مالی، باید بورس منطقه‌ای را در استان فعال کنیم. افزایش تعداد شرکت ها در بورس یکی از موارد مهم رونق بورس است که باید در این جهت اقدام جدی و عملیاتی صورت بگیرد.

حاجتی تصريح کرد: موضوع توسعه بازارهای مالی همسو با بخش نامه خرید داخلی کالاها و خدمات است و ایجاد بورس کالایی به روند اجرای این طرح کمک فراوانی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: چرا باید بورس نفت که عمده تولید آن در خوزستان است، در بازارهای مالی منطقه آزاد کیش باشد؟ همچنین در بخش پتروشیمی ها معاملات، کاملا خارج از استان انجام می شود، در حالی که انجام اين معاملات فواید زیادی می توانست برای استان داشته باشد که استان از آن بی‌نصیب مانده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار