اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
در خصوص ادعای مطرح شده بر اینکه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان منابع و تجهیزات را جمع آوری و به بیرون منتقل کرده است نیز کتابدار این کتابخانه می تواند اطلاعات دقیقی در این خصوص اظهار نماید.
بازگشت به خبر شماره 24938 مورخ 7/3/94 خبرگزاری شوشان ، در پی تعطیلی کتابخانه هفت شهیدان شهرستان مسجد سلیمان و نگرانی مردم خوب این منطقه، گلایه هایی از این نوع برخورد با کتاب در رسانه ها منعکس شد که منجر به اظهارات معاون محترم فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شد. این اداره کل قصد مقابله به مثل ندارد اما بر اساس مستندات نکاتی را جهت روشن شدن افکار عمومی ارایه می نماید. و قضاوت را به عهده مردم می سپارد. 

1-در پی تفاهمنامه شماره 11692/11/ ك ن مورخ 23/6/87 نهاد كتابخانه های عمومی کشور و سازمان حج و زیارت، عقد قرارداد كتابخانه هفت شهیدان در تاریخ 9/3/1389 صورت گرفته است. در بند اول این  تفاهمنامه آمده است ساخت و احداث كتابخانه¬های عمومی در جوار امامزاده¬ها بقاع متبركه و مساجد واجد شرایط در مناطق شهری و روستایی  بلامانع است. همچنین در بند دوم این تفاهم¬نامه استفاده از ساختمان و اماكن موقوفه برای ایجاد كتابخانه¬های عمومی را مجاز دانسته شده است. لذا بر خلاف آنچه که گفته شد اساسا این واگذاری بر اساس یک تفاهم ملی صورت گرفته است. و چنانچه این واگذاری خلاف موازین شرعی بوده چرا همان سال از این عقد قرارداد جلوگیری نشده است قراردادی که به امضاء خود حاج اقای فرهادی نژاد رسیده است. 

2- بعد از انعقاد تفاهم نامه ملی و ارسال آن به دو اداره کل استان، رئیس وقت اوقاف و امور خیریه شهرستان که از قضا مسولیتش بر عهده حاج آقا فرهادی نژاد بوده است، ایشان طی نامه شماره 374-11/57/ الف مورخ 14/10/1387 ضمن ارسال این تفاهم نامه به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان خواستار اجرای مفاد تفاهم نامه شد که در نهایت منجر به عقد قرارداد واگذاری کتابخانه هفت شهیدان شده است. لذا بر خلاف آنچه که اظهار شده این قرارداد با هماهنگی و اتفاقا اصرار اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صورت گرفته است. 

3- قرارداد واگذاری کتابخانه طبق روال تمام  کتابخانه¬های واگذار شده به امضاء دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور رسیده و مدت زمان واگذاری نیز ده ساله بوده است. این قرارداد نیز با شماره 5557/11/ ک ن در مورخ 9/3/1389 به امضاء دبیرکل وقت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رئیس وقت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رسیده است. لذا بر خلاف انچه گفته شده است اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان طرف قرارداد واگذاری نبوده است. 

4- در این مدت اداره کل کتابخانه¬های عمومی استان تمامی هزینه¬های تجهیزات و تعمیرات این کتابخانه را نیز متقبل شده است. و یکی از اهالی تحصیلکرده همان روستا را نیز به عنوان کتابدار استخدام نموده است. علیرغم اینکه طبق قانون اداره اوقاف حق دخل و تصرف در مکان واگذار شده را ندارد، بر سر هزینه های انجام شده که از بیت المال است هزینه شده است و وضعیت نیرویی که برای این کتابخانه استخدام شده است چه خواهد آمد؟ 

5- در خصوص ادعای مطرح شده بر اینکه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان منابع و تجهیزات را جمع آوری و به بیرون منتقل کرده است نیز کتابدار این کتابخانه می تواند اطلاعات دقیقی در این خصوص اظهار نماید.

6- با وجود تمامی نکات مطرح شده، این موضوع در سطح مدیران کل مطرح و نامه¬ای از مدیر کل کتابخانه¬های عمومی استان جهت حل و فصل موضوع به مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه ارسال شده است که امید است به همت حجت الاسلام طباطبایی مدیرکل محترم اوقاف استان موضوع حل و فصل و شاهد راه اندازی کتابخانه مذکور در آن نقطه محروم باشیم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
شهروند اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
comment
1
0
comment به نظر من همچین جوابیه ای لازم نبود.بهتر است دوستان وقتشان را به امور بهتری اختصاص بدهند.
comment
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
comment
0
0
comment جناب جوابیه حق نهاد بود ه که در مقابل آنهمه تهمت داده شده است امیدارم حاج اقا بیشتر از این کارشکنی نکنند
comment
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
comment
0
0
comment جناب جوابیه حق نهاد بود ه که در مقابل آنهمه تهمت داده شده است امیدارم حاج اقا بیشتر از این کارشکنی نکنند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
comment
0
0
comment از شریف حسینی متشکریم که موافق برجام بود خوب شد اقای س
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار