شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
سرپرست مرکزبهداشت خوزستان گفت: در سال جاری مراقبتها در حوزه آب تشدید می یابد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، دکتر شکراله سلمان زاده با اعلام این مطلب در کارگاه اصول تصفیه و کنترل کیفی آب آشامیدنی که در مرکز بهداشت خوزستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به مهیا شدن شرایط آب و هوایی و همچنین کاهش سطح منابع آب آشامیدنی احتمال بروز بیماریهای منتقله از آب و غذا افزایش می یابد و به همین علت مرکز بهداشت استان در نظر دارد جهت جلوگیری از بروز و انتشار اینگونه از بیماریها مراقبتها و نظارتها را در حوزه آب آشامیدنی تشدید کند.

مدیر گروه سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان هم گفت: با توجه به شرایط موجود احتمال بروز بیماریهای منتقله از آب و غذا بسیار بالاست.

مهران معلم با اشاره به اینکه از نیمه فروردین تا پایان خرداد ماه به عنوان پیک نخست شیوع بیماریهای منتقله از آب و غذا شناخته میشود افزود: در این دوره به علت مناسب بودن شرایط رشد باکتری های بیماری زا و افزایش مصرف آب آشامیدنی احتمال بروز اینگونه از بیماریها به شدت افزایش می یابد.

وی از ثبت اطلاعات کلرسنجی و نمونه برداری آب آشامیدنی در بانک اطلاعاتی آب که برای نخستین بار در استان صورت می گیرد خبر داد و گفت حمایت از اجرای برنامه های کنترل کیفی آب آشامیدنی باید از برنامه های مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها باشد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار