شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید برحمایت ایران از سوریه از تحول وضعیت میدانی به نفع تامین امنیت مردم سوریه بااراده فرماندهان این کشور و مسدود سازی مسیرهای پشتیبانی تروریست ها در آینده نزدیک خبر داد.

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز با محمد جهاد اللحام رئیس مجلس ملی سوریه دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه و منطقه با وی گفتگو کرد.

شمخانی با تجلیل از ایستادگی و مقاومت چهار ساله دولت، ارتش و مردم سوریه در برابر گروه های متعدد تروریستی، تنها راه مقابله فراگیر و همه جانبه با فتنه تروریست های تکفیری را بهره گیری از ظرفیت گفتگو و همکاری میان کشورهای اسلامی و نفی دخالت کشورهای فرامنطقه ای دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به افشای اسناد حمایت مستقیم برخی کشورهای منطقه که موجب اعتراضات گسترده مردمی نیز گردید اظهار داشت: آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن به صورت رسمی و آشکار ضمن آموزش و تجهیز تروریست های تکفیری، اجرای قطعنامه شورای امنیت  را زیر پا گذارده و به جای محدود سازی حمایت های مالی و تسلیحاتی از تروریست ها، مردم و دولت قانونی و مشروع سوریه را هدف تحریم قرار داده اند.

وی گفت: سوریه خط اول دفاع از سرزمین های اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی و موج افسار گسیخته تروریسم تکفیری است و تضعیف آن موجب بحرانی و غیر قابل کنترل شدن وضعیت تمام کشورهای همسایه و منطقه خواهد شد.

شمخانی با تاکید بر حمایت قاطع و همه جانبه ایران و بسیاری از کشورها از سوریه، بر تحول وضعیت میدانی به نفع تامین امنیت مردم سوریه با عزم و اراده قاطع فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور و همچنین مسدود سازی مسیرهای پشتیبانی تروریست ها در آینده نزدیک خبر داد.

نماینده مقام معظم رهبری پیگیری طرح های تجزیه طلبانه برای منطقه از سوی آمریکا و برخی همپیمانان منطقه ای آن  را دلیلی روشن بر مرتبط بودن آغاز فتنه تروریسم در سوریه و عراق با اراده نظام سلطه دانست و خاطر نشان ساخت: اگر کشورهای غربی با بحران سازی سعی در تامین امنیت برای رژیم صهیونیستی دارند قطعا دچار خطای محاسباتی غیر قابل جبرانی شده اند.

 وی افزود: تروریسم شمشیری دو لبه است که تجربه های اخیر نشان داده که سینه حامیان خود را نیز خواهد شکافت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار