شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
در گفت و گوی شهروندان و کارشناسان گردشگری مطرح شد:
مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون یادآورشد: برای اقامت گردشگر باید برنامه داشت و از ظرفیت های استان برای رونق گردشگری حداکثر بهره برده شود که توسعه زیر ساخت ها نظیر مجموعه جزیره شادمانی در آبادان، مجموعه های تفریحی و توریستی و اسکله های قایقرانی در اهواز یکی از سیاست های راهبردی استان است که مورد حمایت جدی استاندار خوزستان است

شوشان- علیرضا عبدالله نژاد:  جمعی از شهروندان آبادانی از اجرای پروژه گردشگری جزیره شادمانی در این شهر اظهار رضایت کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شوشان به آبادان ، جمعی از مردم آبادان ضمن تقدیر از سیاست های گردشگری آبی استانداری خوزستان ، خواستار تسریع در روند اجرای طرح های گردشگری آبی در شهرستان آبادان به ویژه طرح گردشگری جزیره شادمانی شدند. 

یکی از کارشناسان گردشگری در استان نیز در گفتگو با شوشان در این زمینه می گوید: بدون شک رونق گردشگری در گرو ایجاد زیرساخت های مناسب است که پروژه گردشگری های آبی با ویژگی های منحصر به فرد پشتوانه قابل اتکایی بزرگ در صنعت گردشگری استان و جنوب غرب کشور است.

ضیایی در حاشیه بازدید از پروژه  جزیره شادمانی آبادان با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی طرح خاطرنشان کرد: بدون شک رونق گردشگری در گرو ایجاد زیرساخت های مناسب است که پروژه های  گردشگری آبی  با ویژگی های کم نظیر پشتوانه قابل اتکایی برای آغازگر تحولی بزرگ در صنعت گردشگری جنوب کشور دراستان خوزستان است.

وی تصریح کرد:ظرفیت کم نظیر نوار ساحلی در شهرهای آبادان ، خرمشهر و اهواز  این انتظار را در مردم و مسوولان ایجاد کرده است که از چنین بستر مستعدی برای رونق صنعت گردشگری و ایجاد فضاهای تفریحی حداکثر استفاده شود که دراین راستا توجه خاصی را به حمایت از طرح های گردشگری آبی در استان  داریم. 

وی با بیان اینکه اجرای چنین طرح هایی نیازمند رعایت همه ملاحظات فنی، اجتماعی و اقتصادی است،خاطر نشان کرد: لذا ایجاد چنین مجموعه هایی دارای پشتوانه کارشناسی و ارزیابی دقیق است چرا که رعایت همه ملاحظات خاص صورت می گیرد تا به شکل متوازن همه جوانب کار سنجیده و طرح اجرایی گردد. 

وی اضافه کرد: لذا ایجاد چنین مجموعه هایی دارای پشتوانه کارشناسی و ارزیابی دقیق است چرا که رعایت همه ملاحظات خاص صورت می گیرد تا به شکل متوازن همه جوانب کار سنجیده و طرح اجرایی گردد. 

این کارشناس در ادامه با اشاره با حمایت از  احداث مجموعه های گردشگری و تفریحی و اسکله های قایقرانی در اهواز و آبادان که توسط سازمان عمران ساحل کارون در حال اجراست گفت:  بدون تردید ایجاد چنین پروژه های  بزرگی با مشخصات یک مجموعه استاندارد بین المللی و توجه همه جانبه به الزامات یک طرح بزرگ گردشگری،در واقع پاسخ به مطالبه مردم و مسوولان دراستفاده موثر از ظرفیت کم نظیرجاذبه های ساحلی در استان خوزستان  است که می توان گفت این مهم یک سرمایه عمومی برای استان  نیز محسوب می شود.

مهدی مداری مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون نیز در این خصوص می گوید:  با حمایت از روند سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح های گردشگری آبی در استان خوزستان شاهد رشدفزاینده صنعت گردشگری در استان خواهیم بود. 

مجری طرح های گردشگری آبی در استان خوزستان  اضافه کرد:اگر چه در بحث سرمایه گذاری بخش خصوصی بازگشت سرمایه، ارزش افزوده و توجیه اقتصادی به عنوان شاخص های اصلی مد نظراست اما آنچه طرح های مهم گردشگری آبی در استان خوزستان را متمایز کرده است عشق وعلاقه فراوان مجریان طرح های گردشگری های آبی برای ایجاد یک فضای مفرح و شاد برای گردشگران و شهروندان خونگرم  آبادان و اهواز است.

مداری یاداور شد: وجود پروژه هایی مانند جزیره شادمانی جهت رفاه و بهره حداکثری مردم است که نشان از تکریم شهروندان و گردشگران  در این طرح  به عنوان یک اصل دیده شده است.

 مدرای با اشاره به زمانبندی اجرا و مشخصات فنی طرح های گردشگری آبی در استان  داشت:این سازه های توریستی نمونه هایی کم نظیر در کشور و در سطح استانداردهای روز دنیاست که با مدیریت برنامه محور و نظم عالی از پیشرفت فیزیکی مناسب برخورداراست.

 به گفته مداری با بهره برداری از طرح های گردشگری آبی  این فرصت برای مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری استان ایجاد خواهد شد که از آن به عنوان یک پشتوانه مهم در تبلیغ جاذبه های گردشگری استان خوزستان استفاده نماید.

مجری طرح های گردشگری آبی در استان خوزستان درهمین راستا با اشاره به موقعیت خاص استان خوزستان  و وجود چندین رودخانه در آن بیان داشت: اینکه گفته می شود خوزستان فقط دارای جاذبه اقتصادی و صنعتی و دیدار از مناطق عملیاتی و جنگی   است و گردشگر برای این امر به استان سفر می کند صحیح نیست چراکه اقامت چند روزه در استان نشان می دهد گردشگران هم به این جاذبه ها  و هم به سایرجاذبه های گردشگری توجه خاص دارند.

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون در پایان یادآورشد: برای اقامت گردشگر باید برنامه داشت و از ظرفیت های استان برای رونق گردشگری حداکثر بهره برده شود که توسعه زیر ساخت ها نظیر مجموعه جزیره شادمانی در آبادان، مجموعه های تفریحی و توریستی و اسکله های قایقرانی  در اهواز یکی از سیاست های راهبردی استان است که مورد حمایت جدی استاندار خوزستان است 

 یکی از شهروندان آبادانی می گوید: از زمان آغاز به‌کار این پروژه، شور و شعف خاصی میان اهالی جزیره به‌وجود آمده و با بهره‌برداری از این پروژه، مطمئنا کسب و کار محل نیز رونق خواهد گرفت.

سعید رمضانی گفت: این پروژه همچنین موجب ایجاد اشتغال جوانان این منطقه شده و مسئولان نیز خبر از اشتغال زایی نفرات بیشتری در زمان بهره برداری داده‌اند.
 وی ادامه داد: از آنجایی که مردم آبادان نیاز به محل تفریحی و سیاحتی دارند جزیره شادمانی افق روشنی را برای تحقق این مهم به همراه خواهد آورد.

کیانی، متولی حسینیه اهل بیت(ع) آبادان که در جوار پروژه جزیره شادمانی قرار گرفته نیز در این منطقه عنوان کرد: از مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون و استاندار خوزستان به دلیل اهتمام به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در آبادان تقدیر می‌کنیم.
 این شهروند آبادانی گفت: حسینیه و متولیان این حسینیه از بدو آغار پروژه تا پایان آن، همکاری لازم را با مسئولان خواهند داشت.

دیگر شهروند آبادانی نیز  در این شهرستان تصریح کرد: اجرای این پروژه مطمئنا موجب افزایش استقبال گردشگران نوروزی می‌شود و می‌تواند در ارتقای سطح معیشت مردم این منطقه کمک شایانی کند. 

مریم احمدی منفرد افزود: در همین راستا مشاغل زیادی نظیر رستوران و فروش محصولات صنایع دستی رونق پیدا کرده و کسب و کار برای مردم آبادان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

گفتنی است سازمان عمران ساحل کارون به عنوان مجری و پیمانکار طرح های گردشگری آبی  با نظارت استانداری خوزستان عزم خود را جذب کرده است که این رسالت مهم و استراتژیک استاندار فهیم خوزستان را به بروز و ظهور برساند.

هفت پروژه گردشگری در حوزه رودخانه کارون ،بهمنشیر و تالاب شادگان اجرای می شود. در مجموع پنج طرح گردشگری در مقطع اهواز تا شهرستان کارون ،یک طرح در جزیره شادمانی آبادان و یک طرح نیز در شهرستان شوشتر اجرا می شود که سازمان عمران ساحل کاورن تلاش دارد  تا در موعد مقرر خود  این پروژه ها آماده بهره برداری شود .

برای اجرای بهتر این پروژه از تمامی اختیارات در حوزه استانداری خوزستان استفاده شده و نظارت بر اجرای این پروژه نیز بر عهده استانداری خوزستان است .

ازجمله طرح های گردشگری آبی در مقطع می توان به دیوار ساحلی در اهواز ،مجتمع تفریحی اروند در آبادان ،پروژه روشنایی در مقطع رودخانه کارون و جزیره شادمانی آبادان اشاره کرد.



















نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار