شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۰۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
شهردار اهواز درباره علت انتخاب دانشگاه شهید چمران برای تدوین برنامه دوم توسعه اهواز اظهار کرد: این دانشگاه بومی و دردآشناست و به مشکلات شهر اهواز به خوبی واقف است.
 دانشگاه شهید چمران اهواز برنامه پنج ساله دوم توسعه عمران شهرداری اهواز را تدوین می کند.

 تفاهم نامه تدوین برنامه پنج ساله دوم توسعه عمران شهرداری اهواز عصر سه شنبه در سالن اجتماعات شهرداری اهواز، میان دانشگاه شهید چمران و این شهرداری مبادله شد.

 شهردار اهواز درمراسم مبادله این تفاهم نامه گفت: این قرارداد برای مدت هفت ماه و با مبلغ 9 میلیارد و 700 میلیون ریال منعقد شده است.
 
سیدخلف موسوی اضافه کرد: این برنامه برای ساله های 95 تا 99 تدوین شده است.
 
وی مقدمه توسعه متوازن شهر اهواز را یک برنامه علمی دانست و افزود: در مدیریت شهری کلانشهرها تنها با داشتن برنامه منسجم و کاربردی می توانند پیشرفت کنند.
 
موسوی درباره علت انتخاب دانشگاه شهید چمران برای تدوین برنامه دوم توسعه اهواز اظهار کرد: این دانشگاه بومی و دردآشناست و به مشکلات شهر اهواز به خوبی واقف است.
 
وی تاکید کرد: این پژوهش یک سند مادر برای توسعه شهر اهواز به شمار می آید و به شهرداری و شورای شهر اهواز در اجرای برنامه ها کمک می کند.
 
شهردار اهواز در ادامه با بیان اینکه برنامه اول توسعه اهواز در سال 94 به پایان می رسد افزود: میزان تحقق این برنامه رضایت بخش نبوده که مهمترین علت آن محقق نشدن درآمدهاست.
 
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این مراسم، وظیفه این دانشگاه را خدمت به کشور و استان خوزستان به ویژه شهر اهواز دانست و گفت: این دانشگاه مجموعه ای است که باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد.
 
محمد رعایایی با تاکید بر ایجاد تحول و ارتقای سطح رفاه جامعه افزود: برای رسیدن به این هدف تلاش کرده ایم و آمادگی داریم با سازمان های دولتی همکاری کنیم.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه شهید چمران بیش از این است، اظهار کرد: دانشگاهی موفق و موثر و معتمد است که در زندگی مردم و جامعه خود تحول و تغییر ایجاد کند و ما پاسخ حسن ظن را با کارهای خوب و دقیق و قابل اعتماد خواهیم داد.
 
معاون برنامه ریزی شهردار اهواز نیز در این نشست گفت: نتایج اولیه برنامه دوم توسعه شهر اهواز آبان امسال و همزمان با اجلاس کلان شهرها در اهواز رونمایی می شود.
 
ابراهیم نوشادی افزود: انتخاب دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان مشاور برنامه دوم توسعه اهواز در شورای عالی برنامه ریزی شهرداری در آذر ماه پارسال تصویب شده است.
 
وی با اشاره به نبود الگوی جهانی برای تدوین برنامه کلان شهرها به دلیل تفاوت ساختار آنها، گفت: یکی از مزایای برنامه توسعه شهر اهواز متمرکز نبودن آن است و هر منطقه چشم انداز خاص خود را دارد.
 
نوشادی اضافه کرد: مزیت دیگر برنامه دوم توسعه این است که قرار است در مقاطع یک ساله و هماهنگ با بودجه هر سال شهرداری تدوین شود.
 
به گفته وی هشت کمیته تخصصی برای تدوین برنامه دوم توسعه شهر اهواز تشکیل می شود که اساتید دانشگاه شهید چمران اعضای آن هستند.





comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
دانشگاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
comment
0
1
comment نهصد و هفتاد میلیون برای یک برنامه توسعه. برنامه ششم توسعه کشور چنین هزینه ای ندارد
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
comment
0
0
comment امیدوارم که در تدوین برنامه دوم توسعه به همه مناطق شهر اهواز به یک چشم نگاه شود و تهیه چنین برنامه هایی صرفا برای توسعه مناطق خاص نباشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار