شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
تدبیراستاندارخوزستان برای حل مشکل مسکن مهر
مقتدایی افزود: باید برای شهر رامین نسخه ای خاص پیچیده شود و اولین پیشنهاد ما برای ورود تعاونی ها این است که برای فعال سازی و شروع کار خود با مبلغ 200 میلیون تومان آورده , وارد عرصه شوند.
عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان صبح امروز شنبه 16 خرداد ماه درنشست مسکن مهراستان که با حضور قایم مقام  وزیرراه و شهرسازی درمسکن مهر برگزارشد , راهکارمهم حل معضل این پروژه ملی درخوزستان را تفویض کلیه اختیارات این بخش ازوزارت راه و شهرسازی به خوزستان  دانست .

مقتدایی گفت :  عمده مشکلات ما در مسکن مهر استان خوزستان، مشکلات محلی است و این تنوع ،نشانه این است که کار باید در درون استان انجام شود و ما این پیشنهاد می کنیم که از نظر اختیارات آنچه میسراست  از سوی وزارت راه و شهر سازی به استانداری تفویض شود تا با توجه به برنامه هایی که تنظیم شده سریع تر بتوانیم با امکانات موجود، این موضوع را هدایت کنیم.

مقتدایی ابرازامیدواری کرد که بامتولی شدن  استان , پروژه مسکن مهراستان خوزستان به سرانجام مثبتی برسد و خاتمه یابد.

 گفتنی است محسن نریما مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور  که زمانی درکسوت نمایندگی مجلس همکار دکتر مقتدایی بود نیز ابرازامیدواری کرد که با درایت آقای مقتدایی مشکل مسکن مهرو شهرهای جدید درخوزستان حل خواهد شد .

  وی گفت : اگر آقای استاندار همان مقتدایی که ما درمجلس درخدمتش بودیم , هست , این مشکلات مرتفع خواهد شد .

   استاندارخوزستان دراین جلسه ادامه داد :  مشکلاتی که در استان خوزستان وجود دارد یک حساسیت است و در مواقعی که بودجه عمرانی استان 500 میلیارد تومان بوده و 2700 میلیارد تومان تعهدات پروژه های ناتمام استان است ,مسلم است که پیشرفتی حاصل نخواهیم کرد.

استاندار خوزستان  بااشاره به اینکه حدود 3000 واحد مسکن مهربدون متقاضی دربرخی مناطق خوزستان داریم ؛ افزود:  روندی که شروع شده و اکنون در حال پی گیری است اشتباه بوده و متأسفانه ما سوار بر این موج شده و این روند را در پی گرفته ایم.  ما در کشور دارای دو مشکل پرداخت یارانه و مسکن مهر هستیم که باید با یک جراحی  ؛مشکلات مربوط به آن ها را حل کنیم.

   مقتایی بااشاره به  وضعیت شهرهای تازه تاسیس رامین و شیرین شهردرخوزستان ,  تاسیس تعاونی های مسکن ویژه مدیران و واگذاری زمین برای احداث باغ ویلا همچنین تشکیل تعاونی های مسکن  انجمن مهندسین کشاورزی , پزشکان وتعاونی مسکن شرکت های بزرگ درخوزستان برای سرریزجمعیت  درشهررامین  موثر توصیف کرد . 

 رییس شورای مسکن استان خوزستان اظهار کرد: باید در برنامه های خود به دنبال تقسیم فقر باشیم، به عنوان نمونه باید  تعاونی مسکن مدیران کل تشکیل داد  و اماکنی را در قالب باغ ویلا در شهرهایی مثل رامین احداث کنند و سپس از انجمن جامعه مهندسین کشاورزی، آب، برق و گاز دعوت کنند تا در این اماکن حضور یافته و به کار مشغول شوند.

وی افزود: باید برای شهر رامین نسخه ای خاص پیچیده شود و اولین پیشنهاد ما برای ورود تعاونی ها این است که برای فعال سازی و شروع کار خود با مبلغ 200 میلیون تومان آورده , وارد عرصه شوند چرا که این تعاونی ها پیش قراول توسعه بوده و ما نیز به آنان کمک خواهیم کرد.

رییس شورای مسکن استان خوزستان گفت: هرکسی که می تواند برای تشکیل این تعاونی ها گام بردارد، اقدام کند و شرط آن نیز این است که مدیران این تعاونی ها افراد شاخص و سرآمد باشند چرا که قرار است در مناطقی مانند رامین، شیرین شهر و مهر شهر اتفاقی حاصل شده و آنان را به مناطقی شبیه به نیوساید و شهرک نفت تبدیل کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اهمیت وجود این باغ ویلاها و دعوت انجمن های مختلف نظر مهندسین کشاورزی  این است که انجمن ها را برای کار دعوت کرده و  آنان نیز متقاضی مسکن های مهر در آن مناطق می شوند و اولین کسی که مسکن به آن واگذار می شود بر ارزش افزوده این مسکن ها خواهد افزود.

مقتدایی از طرح  اراضی مهرشهرو کیان شهراهواز خرده گرفت و گفت : اماکنی مانند مهر شهر و کیانشهر را نباید به بیقوله تبدیل کنیم و در شهر رامین نیز اگر قرار است افرادی را برای زندگی به آنجا منتقل کنیم باید کسانی  باشند که از وضعیت مطلوب زندگی برخوردار بوده تا به توسعه این مناطق کمک کنند و در این اماکن مکان های تفریحی را برای گذراندن اوقات فراغت خانواده ها احداث کنیم.

استاندارخوزستان افزود:  سرمایه ای که برای ما مهیا شده سرمایه ملی است و ما در این زمینه باید به صورت جدی به موضوع اراضی مهرشهر ورود پیدا کنیم و باید آن را توسعه دهیم تا یک تحول توسعه ای ایجاد شود.

عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان صبح امروز در جلسه مسکن مهر اظهار داشت:کاری که در کارون در حال انجام است یک انفجار در رفاه عمومی است و برای کسانی که بخواهندیک اوقت فراغتی داشته باشند یک تحول است.

وی ادامه داد:درون استان فقط بیغوله درست می کنیم بعد انتظار داریم انسان های نخبه و پولدار به استان بیایند و بمانند.

مقتدایی تصریح کرد:آیا دنبال تقسیم فقر هستیم ؟ باید اقتصاد را بچرخانیم تا فقرا به جایی برسند.

وی افزود:دوجا باید جراحی صورت بگیرد یکی مسکن مهر است و دیگری بحث هدفمندی یارانه هاست مگر با کسی  تعارف داریم؟
استاندار گفت: ۱۰ هزار مسکن مهر ساخته شده است سه هزار تا از آنها متقاضی ندارد ما این امکانات اب و برق را برای ۱۰ هزارتا می بریم و سه هزارتا از آنها خالی می ماند این سرمایه ملی است که تلف می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید باغ ویلا در استان راه اندازی کنیم ادامه داد:برای مدیران گفتم تعاونی تشکیل دهند اولین درخواست هم ۲۰۰ میلیون تومان باشد کسی که اینقدر پول ندارد وارد نشود اگر قرار است باغ ویلایی راه بیفتد قرار نیست ۱۰ میلیون ۲۰ میلیون تومان گرفته شود.
مقتدایی در خصوص مسکن مهر استان که در حدود ۱۰۰هزار واحد است عنوان داشت:در بین استان ها یکی مانده به آخریم یعنی عمده مباحث ما مباحث محلی است.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
comment
0
0
comment از کیانشهر که گذشت؛امیدوارم که برنامه ریزی مناسبی برای "مهر شهر" انجام شود تا این منطقه به یکی از محلات سرامد در اهواز بدل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار