شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
استاندار خوزستان:
مقتدایی خطاب به بانك هاي استان گفت: استان‌هاي ديگر هر كدام فقط يكي از مزايا و ظرفيت‌هاي استان ما را دارند اما ما مجموعه​ هاي از ظرفيت​ هاي توليدي و صنعتي را داريم و چرا باید در جذب تسهيلات بانکی در جایگاه آخر باشيم؟
استاندار خوزستان خطاب به بانك هاي استان گفت: استان‌هاي ديگر هر كدام فقط يكي از مزايا و ظرفيت‌هاي استان ما را دارند اما ما مجموعه​ هاي از ظرفيت​ هاي توليدي و صنعتي را داريم و چرا باید در جذب تسهيلات بانکی در جایگاه آخر باشيم؟
 
به گزارش ایسنا، عبدالحسن مقتدايي در کارگروه اشتغال استان که امروز 20 خردادماه در اهواز برگزار شد، با بيان اينكه خوزستان گل سرسبد كشور است، اظهار كرد: مجموعه​اي از ظرفيت​هاي توليدي، صنعتي، صادراتي، وارداتي، بندر، نفت و پتروشيمي در استان وجود دارد و متقاضيان زيادي علاقه‌مند به سرمايه​گذاري در استان هستند؛ بنابراين چرا بايد در جذب تسهيلات کف جدول باشيم.
 
وي افزود: چرا با وجود 25 مجتمع پتروشيمي، 8 بندر تجاري، يك ميليارد و 200 ميليون دلار ارزش صادرات به عراق و هزاران ظرفيت ديگر، هيچ اتفاق قابل توجه توليدي در استان نيفتاده است تا اشتغالي براي مردم ايجاد كند؟
 
مقتدایی تصریح كرد: در حال حاضر 17 شهرستان استان مشكل اشتغال دارند. با وجود ظرفيت​ هاي فراوان نتوانسته ​ايم مشكل اين مردم را حل كنيم. 75 درصد بيكاران استان به سمت بزه​كاري گرایش پیدا کرده‌اند كه برخی برای امرار معاش و برخی براي انتقام از جامعه اين كارها را مي​كنند.
 
وی عنوان كرد: چرا بايد خوزستان پس از استان​هاي كوچك در رده​هاي پايين جذب تسهيلات قرار بگیرد، پس رؤساي بانك​هاي استان ما چكار مي​كنند؟ اين شرايط، شرایط مناسب و شايسته خوزستان نیست. بيشترين سپرده​ها را در بانک‌های استان داريم اما در جذب تسهيلات در کف جدول قرار گرفته​ايم.
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر استان به لحاظ سرمايه​ گذاري دچار بيماري آسم شده است، گفت: از آنجايي كه در بخش سرمایه گذار‌ی های صنعتی و توليدی دچار خفگي شده​ايم، بايد به جای پرداختن به نوع این سرمايه​ گذاري‌ها، از ظرفيت​ هاي ديگری همچون بنادر تجاري استفاده كنيم.
 
وی افزود: در شرايطي كه تمام ماشين​آلات مورد نیاز بخش كشاورزي استان از نقاط ديگر كشور وارد مي​شوند و توليدي در اين زمينه نداريم بهتر است بخش خدمات‌رساني به اين ماشين​آلات را در استان فعال كنيم که فعال سازی خدمات این بخش، درآمد زياد و اشتغال براي مردم استان ايجاد مي​كند.
 
مقتدایی بیان کرد: در پايانه ​هاي مرزي ما، امكانات بسیار كم است. به عنوان مثال در پايانه مرزي چذابه كه عمده صادرات از آنجا انجام مي ​شود، حتي يك سردخانه هم نداريم و اين مساله موجب سودجویی تجار عراقي و خرید محصول توليدی ما با قيمت پايين شده است. توليدكنندگان نيز به دلیل امکان از بين رفتن محصول خود، مجبور به عرضه سریع آن می‌شوند.
 
استاندار خوزستان اظهار کرد: 8 بندر تجاري مهم در خوزستان وجود دارد كه متاسفانه ظرفیت و امكانات مشاغل خدماتي در آن‌ها ايجاد نشده است تا از اشتغال ناشی از خدمات بهره​مند شويم اما استان​هاي ديگر که فاقد مرز آبي هستند، اقدام به ايجاد بندر خشك تجاري كرده​اند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
comment
0
0
comment مردس به مولا
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
comment
0
0
comment شیرمردیست به مولا
comment
خان بابایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
comment
0
0
comment وقتی مث برق و باد وزرات علوم و دانشگاه ازاد بدون کنکور دانشجو میگیرن و هیچ حمایتی هم از سوی دلت ندارن خب عزیز من اینم میشه نتیجش دیگه!!!!آقا وقتی نمیتونید 1 دانشجو رو ایندشو تضمین کنید که اقا شما تو این زمینه کار کن و به این سطح برس،نگران اینده هم نباش...وقتی این بیان وجود نداره و طرف با مدرک ارشد بیکار و الافه خب ادم والا بلا خجالت میکشه از خونوادش،وقتی شغل نباشه ازدواجیم در کار نیس چون منبع درامدی نیست.حالا هی بگین جوونا ازدواج منن 20 سالگی...والا دیگه نا نداریم...در بدترین امکانات داری زندگی میکنیم بیکاری هم روش.خو این چه حمایته؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار