شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
استاندار :
مقتدایی توضیح داد: از بخش های خدماتی نیز غافل مانده ایم وقتی در مواردی صرفه اقتصادی وجود دارد صنعت باید وارد شود که در این زمینه نیز بیشترین صرفه اقتصادی در استان خوزستان در بخش خدمات است.
استاندار خوزستان گفت: توصیه من به استان خوزستان این است که وارد صنعت نشده و به سوی موارد خدماتی بروند که در این صورت اشتغال زایی مناسبی نیز ایجاد خواهد شد.

 عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اشتغال استان خوزستان که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: هر استانی دارای یک خاصیت توسعه و تولیدی است که می تواند در زمینه های کشاورزی، صنعت یا پروژه های دولتی باشد که استان خوزستان در بین استان های کشور در این موضوع گل سرسبد است و هر استانی اگر منابعی داشته باشد در حد اعلای آن در استان خوزستان وجود دارد و با این حال استان خوزستان در توسعه و خدمات در رتبه 31 کشور قرار دارد.

وی افزود: استانی مانند ایلام در جذب تسهیلات بالا تر از ما بوده و ما از سال 91 شاهد یک روند کاهشی بوده ایم که تا امروز ادامه دارد چرا که در استان سپرده ها در حد اعلا بوده و تسهیلات در کمترین شکل خود است.

رییس شورای اشتغال استان خوزستان اظهار کرد: ما این انتظار را داریم که اعضای شورای اشتغال استان به عنوان مشاورین، داشته های خود را ارائه داده تا ببینیم در این زمینه می توانیم چه کاری را انجام دهیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که هر کدام از ظرفیت هایی که در استان وجود دارند مانند پتروشیمی، بنادر رسمی و کشت و صنعت قادر است استانی را متحول کند، خوزستان استانی است که 17 شهرستان از آن مشکل دار بوده، 30 درصد جمعیت آن حاشیه نشین و 75 درصد بزهکاری ها به دلیل شکم سیر کردن و یا انتقام از جامعه است و ما باید در این زمینه به این مورد توجه کنیم که استان های دیگر در این زمینه ها چه می کنند و یا حتی یک جلسه با مسئولین این استان ها برگزار کنیم.

مقتدایی ادامه داد: اعضای شورای اشتغال استان قطعا بهترین ها برای احراز مسئولیت های خود هستند و برای مکانی انتخاب شده اند که گنجی در آن نهفته است، همانگونه که برای حل معضلات آموزش و پرورش استان متوجه شدیم باید از پیش دبستانی ها شروع کرده و مشکلات آن ها را حل کنیم اکنون نیز سرمان نسبت به مواردی که هموار سازی اقتصادی را به ارمغان می آورد خلوت شده، بدون شک بخشی از اشتغال ما از سرمایه گذاری در خدمات است و استان در این بخش دچار آسم شده است.

وی توضیح داد: استان خوزستان در بخش صنعت و تولید دچار خفگی شده است و از بخش های خدماتی نیز غافل مانده ایم وقتی در مواردی صرفه اقتصادی وجود دارد صنعت باید وارد شود که در این زمینه نیز بیشترین صرفه اقتصادی در استان خوزستان در بخش خدمات است.

رییس شورای اشتغال استان خوزستان گفت: اکنون هیچ ماشین آلات کشاورزی در کشور بی کار نبوده و همگی برای کار در طرح 550 هزار هکتاری وارد استان شده اند و باید به این مورد توجه کرد که چه کسی به آن ها خدمات ارائه می دهد، توصیه من به استان خوزستان این است که وارد صنعت نشده و به سوی موارد خدماتی بروند و در این صورت اشتغال زایی مناسبی نیز ایجاد خواهد شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: خریدی را که ما به داخل استان هدایت کرده ایم 20 برابر آن توسط مردم از سوپر مارکت ها خریداری شده است، ما قادر بودیم در این مدت سود تجارت با عراق از مرز شلمچه را از 600 میلیون دلار به 1 میلیارد و 200 میلیون تومان افزایش دهیم و در بندر شادگان نیز اکنون حدود 100 لنج مستقر است و فاصله 16 کیلیومتری آبادان به شادگان در حال تبدیل شدن به یک شهرک بندری است که ما در این راستا باید از تک تک این فرصت ها استفاده کنیم.

مقتدایی افزود: باید شرایطی را به وجود آوریم تا استانی مانند هندیجان به پلی برای قاچاق کالا تبدیل نشودوانتظار ما این است دانشجویان مقطع دکتری تزی را برای مقابله با این مشکل ارائه دهند چرا که ما طبق وظیفه ای که داریم باید در چارچوب قانون از حق مردم دفاع کنیم.

وی اظهار کرد: در زمینه خدماتی و انعقاد تفاهم نامه ها در این خصوص ضمن داشتن ایده باید فعالیت ها آغاز شود تا در عین پیشبرد کارها اگر مشکلی پیش آید راحت تر قابل اصلاح باشد چرا که موردی که زیبا باشد مطلوبیت پیدا کرده و بازار آن ایجاد می شود.

رییس شورای اشتغال استان خوزستان بیان کرد: در زمینه های خدماتی باید دو کار انجام شود که یکی از آن ها منطقه بندی و استقلال است شرکت هایی است که می خواهند در این موارد سرمایه گذاری کنند  تا موارد جنبه های تخصصی پیدا کرده و فعالیت ها به صورت رقابتی پیش رود، مورد دوم ارزیابی هر سه ماه یک بار این شرکت ها است که در اکثر کشور ها اجرا شده و در این موارد نیز الزامی است و امیدواریم به سمت و سویی گام برداریم که در مرحله بعدی خانوارها را برای تولید تشویق کنیم.

در پایان این مراسم به افرادی که با اقدامات خود رتبه استان خوزستان را در جذب منابع توسعه ملی به اول رساندند تقدیر و تشکر شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار