اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۸۹
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
مجید توانا

با نزدیک شدن به آخرین روزهای مهلت استعفای مدیران دولتی و شهرداران برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفته ها در خصوص انتخاب سرپرست و شهردار برای شهرداری اهواز در صدر اخبار قرار گرفته است.

در ابتدا محمد صفری، عبدالعظیم شمخانی و حسین حیدری کاندیدای سرپرست و شهرداری بودند که با کنار کشیدن شمخانی از این رقابت در حال حاضر صفری و حیدری سخت به دنبال یارگیری و پیشی گرفتن از دیگری هستند.

در بسیاری از نوشته های ارائه شده در رسانه های مکتوب و مجازی به معرفی گزینه های مذکور پرداخته شده و افراد را به صورت مفصل و مبسوط معرفی، اما از شمخانی با ذکر یک اسم به سادگی عبور می شود.

از همین رو بر آن شدیم تا در این برهه زمانی که دیگر نامی از وی در بین گزینه های شهردار شدن وجود ندارد برای افرادی که وی را که در همین حد می شناسند معارفه ای از جایگاه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و خدماتی ایشان به عمل آوریم تا شاید در قضاوتهایی که برخی افراد (که انشا الله ناآگاهانه بوده) تغییر ایجاد گردد.

عبدالعظیم شمخانی که از خانواده معظم شهدا و برادر چندین شهید و از جوانان خوش فکر استان محسوب می شود بر اساس گفته های مطرح شده، همچون بسیاری از مدیران شهرداری که با مدرک دیپلم وارد شهرداری شدند و در اولین روز کاری بر مسند مدیریت نشستند به سازمان زیباسازی رفت اما در واقع این چنین نبوده و شمخانی قبل از مدیریت در این سازمان، با وجود اینکه تنها 22 سال سن داشت توانست با حکم سردار محسن رضایی به عنوان نماینده ایشان در استان خوزستان فعالیت نماید. پس از آن به مدت دو سال مشاور سازمان همیاری شهرداری ها، مشاور شهردار منطقه چهار و مشاور سازمان پایانه های شهرداری اهواز را در کارنامه خود داشت.

وی پیش از اینها رئیس اداره تبلیغات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان را بر عهده داشت که در واقع ناظر و مجری بسیاری از برنامه های فرهنگی در استان محسوب می شود اما به دلیل اینکه وی برادر دبیر شورای عالی امنیت ملی است مدیر شدنش که به گواه تاریخ گذشته شهرداری مشابه های متعددی داشته بسیار مورد انتقاد قرار گرفت در حالی که قانون این اجازه به مدیران داده تا اگر فردی را برای مدیریتهای زیرمجموعه خود توانا و مفید دانست از وی استفاده نماید. این اتفاق افتاد و شمخانی بر مسند مدیریت سازمان زیباسازی نشست و پس از یکسال فعالیت، عملکردش مورد ارزیابی قرار گرفت که به اعتراف بسیاری از منتقدین روزهای اول ورودش قابل دفاع بود .

این مدیر جوان در سازمان زیباسازی اجرای نورپردازی های جدید پلها با سیستم ار.جی.بی– دی.ام.ایکس (RGB-DMX) برای اولین بار در اهواز، سه برابر کردن درآمد سازمان زیباسازی و برگزاری جشنواره های هنری المان های موقت نوروزی و سمپوزیوم باز هم برای اولین بار در اهواز بخشی از اقداماتی بود که وی از خود به یادگار گذاشت و این عملکرد باعث شد تا بازهم اعتماد  شهردار اهواز را جلب نماید و پس از یک دوره مدیریت موفق در سازمان زیباسازی به عنوان معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تعیین و منصوب شود.

اما از زمان حضورش در معاونت خدمات شهری که در زمستان و پیش از شروع بارندگی و آبگرفتگی های معروف اهواز بود با حضور شبانه روزی و اقدامات برنامه ریزی شده اقدام به سرویس ایستگاه های پمپاژ، لایروبی و صفحه کشی کانالهای فاضلاب و منهول برداری و مدیریت نیروهای انسانی ارزشمند حوزه خدمات شهری به صورت آماده باش نمود و باعث شد تا بارندگی ها و در واقع آبگرفتگی ها در این بازه زمانی به خوبی مدیریت شود. از سوی دیگر قرار گرفتن ابتدای مدیریت شمخانی در ایام پایانی سال گذشته وی را با ریاست ستاد نوروزی شهرداری مواجه کرد که در این آزمون هم توانست کارنامه موفقی ارائه دهد.

شمخانی به عنوان رئیس کمیته زیباسازی ستاد نوروزی در سال قبل (نوروز 93) به عنوان موفق ترین کمیته معرفی شد و این بار (نوروز 94) به عنوان رئیس ستاد نوروزی در مدت زمان کوتاه در اختیار توانست اقداماتی همچون جشنواره المان های نوروزی، ستاد استقبال از میهمانان نوروزی در ورودی های شهر، سمپوزیوم هنری تخم مرغ های رنگی و باغ گل و گیاه را برای اولین بار در شهرداری اهواز و برای استقبال از نوروز به اجرا گذارد.

جا دارد مروری داشته باشیم بر رزومه شمخانی تاکنون:

نماینده سردار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در استان خوزستان- سال 89
مشاور عالی سازمان پایانه های شهرداری اهواز- 89 تا 92
رئیس اداره تبلیغات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان- سال 90 تا 92
مشاور اجرایی شهرداری منطقه چهار شهرداری اهواز- سال 90 تا 92
نماینده ویژه فرماندار اهواز در ستاد انتخابات شهرستان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی
مشاور اجرایی سازمان همیاری شهرداری های استان خوزستان- سال 91 تا 92
بازرس ویژه اداره کل بازرسی استانداری خوزستان- از سال 90 تاکنون
رئیس هیئت مدیره سازمان آرامستان ها
  رئیس هیئت مدیره سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز- 92 تا 94
عضو هیئت مدیره سازمان زیباسازی شهرداری اهواز
رئیس هیئت مدیره سازمان پارک ها و فضای شبز
رئیس هیئت مدیره سازمان مدیریت پسماند
 رئیس هیئت مدیره سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری
  رئیس هیئت مدیره سازمان خدمات موتوری
وی هم اکنون معاون خدمات شهری شهرداری کلانشهر اهواز را بر عهده دارد.


اما چرا شمخانی می توانست گزینه خوبی برای شهرداری اهواز باشد؟


با تطبیق مشخصه های یک مدیر خوب با خصایص شخصیتی شمخانی به خوبی می توان به این پرسش پاسخ داد:

 
کسانی که در روند اجرای برنامه های ضربتی ایشان در خدمات شهری بودند مشاهده کردند که به هیچ عنوان برای پیشرفت حاضر به کوتاه آمدن از حق مردم نیست و با شجاعت آنچه که حق بوده و برای حل مشکل باید گفته شود را بدون لکنت زبان و بدون محافظه کاری بیان می نمود در حالی که دیده می شود که معضا مدیران برای اینکه این جایگاه ها از آنها گرفته نشود چگونه از حق الناس کوتاه می آیند.
 
جوان پرانرژی، جسور و با توجه به دوره های مختلف مدیریت در شهرداری اهواز که به تفکیک گفته شد باتجربه و کاردان است و در این مدت حضورش در شهرداری اهواز نشان داده که همواره در جایگاه مسوولیتی که قرار دارد با صرف توان و زمان مضاغف و استفاده از حداکثر ابزارهای موجود دردسترس بهترین بازده کاری را داشته باشد.

برخورد با ارباب رجوع و پیمانکاران و پرسنل شهرداری و همینطور اعضای محترم شورای شهر در این مدت این شاخصه که از مهمترین اخلاقیات در مدیریت محسوب می شود را در شمخانی به وضوح نشان می دهد که هم باعث نزدیکی مردم و مسوولین و هم اعتماد بین شورا و شهردار خواهد شد.

روابط گسترده:

مدیران باتجربه به این نتیجه رسیده اند که وجود روابط برای حل مشکلات یکی از برگ های برنده برای هر مدیر خواهد بود که می تواند از روابط گسترده خود در خدمت به شهر استفاده نماید. حضور چنین شخصیتی می تواند دامنه نفوذ مدیران استان را در کشور افزایش دهد و در زورآزمایی استان ها در مرکز برای گرفتن حق استان و شهر، موفق تر و پربارتر از گذشته عمل نماید. در مدیریت شهری که با نبود مدیریت یکپارچه شهری نیاز به همکاری دستگاه های مختلف محسوس است وجود روابط می تواند در افزایش سرعت و انجام کارهای بزرگ در کلانشهر پرمعضلی همچون اهواز مفید افتد.

حضور وی در این مدت مدیریت در شهرداری اهواز به گواه همگان نمادی از یک مدیر پاکدست و سالم را ارائه نمود و چنین خصیصه ای در یک مدیر بسیار مورد نیاز و ضروری است.

به هر روی باید بیاموزیم اگر در استانمان سرمایه های انسانی این چنین وجود دارد که پتانسیل تبدیل شدن به یک نماینده و پرچم دار خوزستانی در کشور را دارد همچون دیگر استان ها که جوانان به مراتب کم تجربه تر و نالایق تر خود را با افتخار به کشور معرفی می نمایند و می تواند از این پتانسیل برای استان خود بهره برداری نمایند عمل نموده تا آینده کابینه های دولت بدون خوزستانی بسته نشود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۹
comment
comment
علي زارعي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
comment
15
3
comment بسيار متن منطقي و درستي بود
فقط به اين دليل اين بنده خدا رو تخريب مي كنند چون برادر دريابان شمخاني است در حالي كه خودش خيلي شايستگي هاي اخلاقي و رفتاري داره
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
comment
17
3
comment ایشان لیاقت شهرداری اهواز را دارد
پاسخ ها
comment
دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
comment
comment بله ایشان لیاقت شهردار شدن اهواز دارد البته من مطمئنم شما که این پیشنهاد دادید لیاقت جانشینی اونو دارید.
comment
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
comment
17
3
comment انصافا تحلیل درستیه. این بنده خدا رو هم الکی ازش انتقاد میکردن سابقه کاری بدی نداره
comment
باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
comment
5
0
comment خداییش گزینه ی خوبی بود واسه شهردار شدن اما امان از مصلحت اندیشی!!! حیف شد ای کاش کنار نمیرفت شهردار میشد تا شهر با یک شهردار جوان و پر انرژی مدیریت میشد
comment
باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
comment
4
1
comment خداییش گزینه ی خوبی بود واسه شهردار شدن اما امان از مصلحت اندیشی!!! حیف شد ای کاش کنار نمیرفت شهردار میشد تا شهر با یک شهردار جوان و پر انرژی مدیریت میشد
comment
باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
comment
4
1
comment خداییش گزینه ی خوبی بود واسه شهردار شدن اما امان از مصلحت اندیشی!!! حیف شد ای کاش کنار نمیرفت شهردار میشد تا شهر با یک شهردار جوان و پر انرژی مدیریت میشد
comment
یاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
comment
5
2
comment کسانی که قصد تخریب ایشون رو داشتن و ذارن بهتر از همه از توانایی های ایشون باخبر هستن اما چون نمیخوان قبول کنن اقدام به خود بزرگی و تخریب ایشون میکنن
حالا اونایی که با دیپلم وارد عرصه شهرداری شدن و مدیرعامل هم شدن کم نبودن اما شمخانی چون برادر دریابان شمخانی است ایجاد حساسیت کرده و بجای اینکه از این فرصت جهت جذب اعتبارات و کمک به شهرداری استفاده کنن اقدام به تخریب میکنن
comment
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
comment
3
2
comment سلام علیکم ، بنده مطلبی عرض می کنم و انتظار دارم تمام و کمال و سانسور منتشر شود . در شهرداری اهواز سالهاست تعدادی مدیر سن بالا در حال حکومت هستند و حتی یکی از آنان زمستان گذشته بازنشست شد ولی ول کن معامله نبود پول داد به کسی و دوباره برگشت . آهای مردم تا کی باید نیروهای منفعل زمام کار را در دست داشته باشند ؟ شوشان من با همه شما رفیقم چطور برای استانی شدن انتخابات مجلس میز گرد راه می اندازید بیایید در مورد این مساله هم جلسه بگذارید مگر نه اینکه نه تنها شهرداری بلکه تمام ادارات باید قبول کنیم که بالاخره جوانها باید زمام امور را در دست گیرند ؟ تا کی تعصب آبکی ؟ از سال 78 تا حالا چند مدیر اسم ببرم که با دیپلم وارد شدند که حتی دست چپ راست خود را هم بلد نبودند شدند ... ؟ ها که عظیم شمخانی جوان سرزبان دار فعال و.... است مدرک ایشان هم بعد از نهایتا یکی دو سال آماده می شود . چرا تخریب بی خود می کنیم ؟ ای کاش می توانستم اسم بیارم افسوس که سانسور می کنید . در نهایت دشمنان این استان که شاید هر کسی باشد خواسته یا ناخواسته نمی خواهند ما رشد کنیم . من وارد مسایل قومی نمی شوم ، بختیاری هستم ولی بیاییم از این جوان و جوانان دیگری که توان اداره امور را دارند حمایت کنیم . و سلام علیکم و رحمته الله
comment
شوشتری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
comment
2
2
comment بنظرم در شهرداری اهواز اینقدر مدیر توانمندتر و با سابقه تر وجود دارد که که متاسفانه به دلیل عدم لابی نمی تواند خودشان را مطرح کنند
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
comment
2
3
comment واقعا بعضی وقتها آدم می مونه در حالی که کلانشهرهای دیکر دنبال. بهترین کزینه ها برای شهرشان هستند ما هنوز دنبال منافع خود هستیم وهرروز دلیل عقب ماندکی شهرمان را در مقابل کلانشهر های دیگر مورد سوال قرار میدهیم در تعجبم که نویسنده این مطلب به نوشته های خود ایمان دارد یاخیر . حالا با علت مهاجرتهای نخبگان شهرمان در همین قلم ها دنبال کنیم که میگویند خود کرده را تدبیر نیست
comment
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
comment
5
1
comment آقاى شمخانى مايه ى افتخار استان و كشور خواهد بود چرا كه او جوانى توانا و لايق با سابقه ى خانوادگى بسيار خوب ميباشد
comment
ارسلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
comment
5
1
comment خداوکیلی جوان خوبی است توانمند هم باید باشد حداقل مطمئنم که از خیلیها که فقط ادعا و کاغذ پاره ای به نام مدرک تحصیلی دارند بهتره ........... بنده بختیاری هستم ولی این عزیز عرب زبان را مثل همه عرب زبانان غیرتمند و خوبم دوست دارم و آرزوی موفقیت برای ایشان دارم و از همه برادران هم تبارم در شورای شهر میخواهم اگر از ایشان مثل صفری حمایت نمیکنند لااقل تکریمش کنند . حرمت نگه دارند . در پناه حق باشید..
comment
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
comment
1
2
comment در همه ی نظرات تعداد "نپسندیدم" از "پسندیدم" ها بیشتره اما ما فقط نظرات موافق میبینیم
comment
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
comment
1
2
comment اگر قرار بود نظرات مخالف هم نوشته بشود که اینقد تعریف و تمجید نمیکردن
comment
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
comment
1
4
comment نصف رزومه ای که نوشتید که صوری هست... ایشون چون معاون خدمات شهری هستند عضو این هیئت مدیره ها هم باید باشن....البته فقط اسمشون هست.
من موندم که واقعا چرا؟؟
برید ببینید شهردار مشهد کیه؟ رزومش چیه؟ شهردار اصفهان همینطور؟ شهردار تبریز کیه...؟
واقعاَ زشته....بس کنید ترو خدا....
comment
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
comment
2
2
comment اي كاش بياموزيم كه اگر ستاره نيستيم ابر هم نباشيم تا جلوي درخشش ستاره ها را بگيريم ** بگذاريد اين جوان آنقدر بدرخشد كه استانمان مانند ساير استانها پيشرفت كند چرا اينقدر ما نسبت به هم استانيهايمان تنگ نظر هستيم چه فرقي ميكند از كدام قوم باشد مسلماني و إيراني و خوزستاني كم اشتراكيست ؟؟!! دست از تخريب جوان مؤمن و جسور همچون عظيم شمخاني برداريد
پاسخ ها
comment
علی
| Malaysia |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
comment
comment چه ربطی داره ؟ مدیریت یک کلان شهر مثل اهواز یک مدیر کشوری و خبره می خواد.. ایشون حداقل 20 سال دیگه باید تلاش کنند تا شاید بتونن خدمت گذار باشن بعنوان شهردار یک کلانشهر
comment
خشايار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
comment
3
2
comment اتفاقا خيلي ربط داره بهترين گزينه شهردار شدن همين عظيم شمخاني است كه شهر ما را ميتواند متحول كند هم به واسطه ي شناخت كاملي كه از شهر و شهروندان داره هم به دليل اينكه از پنج سال پيش تا حالا معضلات و مشكلات و نقاط قوت و نقاط ضعف شهرداري اهواز را ميداند بايد به جوانان خوش ذوق اهوازي (عظيم شمخاني) اعتماد كرد اينها سرمايه ي استانمان هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار