شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
جمشید سلحشور خبر داد:
سلحشور با اشاره به گمانه زنی ها در خصوص استعفای شهردار اهواز گفت: شهردار اگر قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارد استعفای خود را تقدیم کرده و ما را از این وضعیت بلاتکلیفی رهایی بخشد؛ بیش از دو ماه است درگیر این مباحث هستیم و دو گزینه اصلی برای تصدی پست شهرداری اهواز نیز وجود دارند؛
 عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: با وجود گذشت چند ماه از آیین کلنگ زنی پروژه تقاطع غیر همسطح شهید بندر تاکنون پیمانکار مربوطه ضمانت نامه اجرای تعهدات خود را به شهرداری اهواز تحویل نداده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز؛ جمشید سلحشور در نطق پیش از دستور کار نود و یکمین نشست علنی اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز که بعد از ظهر دوشنبه ( 24 خرداد) برگزار شد اظهار داشت: تا زمانی که این ضمانت نامه تحویل داده نشود کارفرما نمی تواند هیچگونه ابلاغ دستوری به پیمانکار داشته باشد؛ گفته شده است که یک مشکل بانکی برای پیمانکار وجود دارد اما چنانچه این مشکل بانکی طی روزهای آتی برطرف نشود و ضمانت نامه ای ارائه داده نشود دلیلی برای ادامه دادن وجود ندارد و مطابق مقررات شهرداری ها اقدام به فسخ قرارداد می نماییم.

وی با اشاره به احداث ساختمان جدیدی برای شهرداری بیان کرد: فرماندار اهواز اعلام آمادگی نموده است که یک زمین با مساحت 7500 متر مربع که در مجاورت ساختمان فعلی شهرداری اهواز واقع شده است به شهرداری واگذار نماید و در ازای آن ساختمان فرمانداری که متعلق به شهرداری است سند آن به نام فرمانداری منتقل شود؛ اگر شهردار اهواز همچنان قصد دارد که به این درخواست رسیدگی و توجهی نکند اعلام کند تا اعضای شورای شهر پیگیر آن باشند.

سلحشور خواستار تعیین یک سیستم ارزیابی برای مدیران شهرداری شد و افزود: باید یک چهارچوب مشخص با معیارها و ملاک هایی معین وجود داشته باشد که آن را بتوان به عنوان شاخص ارزیابی برای تعیین مدیران مناطق؛ معاونان و مدیران سازمان ها به کار برد و از عزل و نصب ها بر اساس سلایق و علایق جلوگیری نمود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز تصریح کرد: یک اصل وجود دارد تحت عنوان قانون پارتو که این اصل را می توان به تمامی زوایای جهان هستی تعمیم داد به طوری که همیشه 20 درصد یک مجموعه جور 80 درصد دیگر آن را نیز می کشد؛ در مجموعه مدیریت شهری  نیز چنانچه این اصل را در نظر بگیریم باید به دنبال شناسایی و تعیین 20 درصد از افرادی باشیم که نقش کلیدی و اثربخشی را بر عهده دارند و می توانند منشا تحول و دگرگونی برای شهر و شهرداری باشند.

وی ادامه داد: با تشکیل شهرداری منطقه 5 شاهد اعتراض و نارضایتی مدیران مناطق 4 و 6 به دلیل آنچه که تعیین محدوده نامناسب این منطقه می خوانند هستیم و در واقع بنده نیز با  چهارچوب منطقه 5 موافق نیستم اما اکنون بحث تعیین منطقه 9 را در دست داریم و باید از اشتباهات و نواقص قبلی تجربه کسب نماییم بنابراین از معاونت برنامه ریزی شهرداری درخواست دارم با صرف زمان مناسب و تفکر و سنجیدن تمامی جوانب به دور از شتاب زدگی نسبت به این موضوع اقدام نمایند.

سلحشور با تاکید بر لزوم مکانیزه شدن سیستم مالی شهرداری عنوان کرد: در شهرداری عده ای حقوق چند میلیون تومانی و پاداش های کلان می گیرند و عده ای برعکس؛ هنوز هم برای ما مشخص نشده است که این اتفاق بر چه مبنایی رخ می دهد بنابراین ضرورت دارد سیستم شهرداری مکانیزه شود تا بدانیم پرداخت ها به چه نحو و چگونه صورت می گیرند همچنین سازمان های تابعه شهرداری نیز باید حسابرسی شوند. 

رییس کمیسیون عمران؛ معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اهواز پیشنهاد داد: پیشنهاد می کنم یک گروه فنی  تحت عنوان گروه بازرسی و حفاظت از سازه های شهرداری از میان شهرداری یا از نهادی مشابه تشکیل شود تا وظیفه کنترل و بازرسی پروژه ها را بر عهده گیرند چرا که این سازه ها با هزینه شهروندان ساخته شده اند و به خصوص در کلانشهر اهواز که به شهر پل ها معروف است وجود این گروه ضروری تر جلوه می نماید.
سلحشور با اشاره به اقدامات کمیته سلامت شورای شهر اهواز گفت: ما نیازمند یک اقدام هماهنگ بین دستگاه ها برای مبارزه با خطرات و بیماری های احتمالی و مهم تر از مبارزه؛ جلوگیری از بروز بیماری ها هستیم به ویژه الان که با شروع فصل گرما احتمال مبتلا شدن به بیماری های روده ای و تنفسی افزایش می یابد. 

وی اظهار داشت: بیش از دو سال است که از کمربند سبز و لزوم احیا و گسترش آن صحبت می کنیم اما الان می خواهم بپرسم کمربند سبز چه شد؟ به چه مرحله ای رسیدیم؟ چه اقدامی شهرداری انجام داد؟ خواستار تحویل یک گزارش عملکرد در خصوص اقدامات صورت گرفته در مبحث کمربند سبز توسط شهرداری اهواز هستم.

سلحشور با اشاره به گمانه زنی ها در خصوص استعفای شهردار اهواز گفت: شهردار اگر قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارد استعفای خود را تقدیم کرده و ما را از این وضعیت بلاتکلیفی رهایی بخشد؛ بیش از دو ماه است درگیر این مباحث هستیم و دو گزینه اصلی برای تصدی پست شهرداری اهواز نیز وجود دارند؛ برخورد شهردار با اعضای شورای شهر و نمایندگان مردم به لحاظ مشخص نکردن تکلیف خود برای رفتن یا ماندن برخورد خوبی نیست و حرمت اعضای شورای شهر حفظ نمی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار