اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
محمد رضا رضایی مدیر فرودگاه آبادان گفت : برقراری  پروازکویت  که یادآور روزهای اوج فرودگاه آبادان ست ،  می تواند زمینه ساز همکاری و تعامل فی مابین بیشتری در آینده باشد .
محمدرضارضایی، مدیر فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان نیز در این آئین اظهار کرد: در خصوص افزایش پروازهای خارجی باید میزان متقاضی مشخص شود.
وی افزود: برای پرواز آبادان-استانبول در حال برنامه ریزی هستیم.
مدیر فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان با اشاره به زمان برقراری پرواز آبادان-استانبول توضیح داد: منتظر برنامه های این شرکت هستیم.
رضایی با اشاره به پروازهای شرکت هواپیمایی العربیه از مهرماه 93 در مسیر شارجخ – آبادان عنوان کرد: استقبال از پروزاهای شرکت العربیه در آبادان مناسب بوده است و در فروردین نیز استقبال زیادی از آن شد.
محمد رضا رضایی با تاکید بر تاثیر فعال سازی فرودگاه آبادان درمسیرهای خارج ازکشورگفت : می توان  برقراری پروازهای  خارجی را مقدمه ایی جهت تغییر و تحول و تاکیدی بر توسعه و عمران این فرودگاه دانست .کویت –آبادان  با همکاری شرکت هواپیمائی آسمان   و با هواپیمایATR   انجام شد شنبه  و چهارشنبه هرهفته انجام خواهد شد . 
ایشان گفت یک سال سال پیگیر این پرواز بودیم که با تلاش‌های فرماندار ویژه آبادان  ، مسئولان منطقه آزاد اروند و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین شهری و استانی  این امر محقق شد.
وی با اشاره به تکریم ارباب رجوع و لزوم سرعت بخشیدن به تشریفات پرواز خارجی گفت : باتوجه به افزایش زمینه های سرمایه گذاری درشهرهای آبادان و خرمشهر وموقعیت فرودگاه  از لحاظ امن ترین آسمان در شرایط فعلی منطقه  این پرواز می تواند زمینه ساز برقراری سایر خطوط هوایی به کشورهای همجوار باشد .

برقراری پرواز آبادان ـ کویت  نقطه عطفی برای احیای مجدد فرودگاه آبادان است 
محمد سعید انصاری  نماینده  مردم آبادان در مجلس گفت: پیش از جنگ تحمیلی پروازهای خارجی 9 استان کشور از طریق فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان انجام می‌شد.
محمد سعید انصاری در خصوص انجام   نخستین  هواپیمای حامل مسافران کویت  از فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان گفت :برقراری پروازهای بین‌المللی بهترین شیوه برای نجات آبادان و منطقه آزاد اروند از وضعیت فعلی است.
وی اظهار کرد: ورود نخستین پرواز بین‌المللی از کویت به آبادان روزنه امیدی برای رونق فرودگاه، منطقه و شهرهای آبادان و خرمشهر است.
وی تصریح کرد: فراوانی تردد مسافران از آبادان به طور عام، کمبود پرواز‌ها در مسیر یاد شده و نیاز ارتباطی این فرودگاه به عنوان یکی از فرودگاههای قدیمی و بزرگ کشور، ضرورت راه اندازی این پرواز ضروری به نظر می‌رسید که خوشبختانه نیز انجام شد.
انصاری گفت: اکنون پس از گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی فرودگاه آبادان دارد رونق گذشته خود را به طور مجدد باز می‌یابد.
وی ضمن ابراز رضایت از عملکرد مدیریت و مجموعه فرودگاه آیت ا... حمی آبادان در خصوص پیگیری برقراری و افزایش پرواز  افزود: برقراری پرواز آبادان ـ کویت  و به عکس توفیقی است که می‌توان از آن به دروازه‌های دیگر کشورهای دنیا راه بیابیم.
وی با اشاره به نزدیکی کشورعراق با فرودگاه آبادان اظهار کرد: اگر در زمان حاضر امکان پرواز از فرودگاه بصره به کویت  وجود ندارد، مسافران عراقی می‌توانند با سفر به آبادان از طریق فرودگاه آیت الله جمی آبادان به کویت  بروند، همچون الان که عراقی‌ها برای رفتن به مشهد مقدس به آبادان می‌آیند.
وی از برقراری پرواز آبادان ـ کویت  و به عکس به عنوان نقطه عطفی برای احیای مجدد فرودگاه آبادان نام برد و تصریح کرد: درآینده‌ای نه چندان دور شاهد انجام دیگر پرواز‌ها از طریق فرودگاه آیت الله جمی آبادان خواهیم بود.
این نماینده با اشاره به وجود توانمندی و ظرفیت انجام پروازهای خارجی بیشتر در این منطقه یادآور شد:با توجه به استقبال خوب مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و شهرهای جنوب غرب خوزستان به طورعام به طور یقین فرودگاه آیت الله جمی آبادان رونق بسیار خوبی در این زمینه خواهد گرفت.
محمدسعید انصاری در آئین افتتاح پرواز آبادان-کویت اظهار کرد: به عنوان نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی برای افزایش پروازها در آبادان برنامه هایی را پیگیری می کنم.
وی افزود: در گذشته یکی از فعال ترین فرودگاه های كشور، فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان بود و در حال حاضر با پیگیری مدیر  این فرودگاه ، پروازهای آبادان توسعه مناسبي يافته است.
نماینده مردم آبادان ادامه داد: به دنبال توسعه پروازهای فرودگاه بین الملی آیت الله جمی آبادان هستم و امیدوارم در آینده نزدیک پرواز نجف نیز در این فرودگاه دایر شود.
انصاری با بیان اینکه فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان رتبه دهم را در بین فرودگاه های کشور دارد، اضافه کرد: امیدواریم در روزهای آینده به لحاظ افزایش پرواز جایگاه نهم را نیز کسب کنیم.

فرودگاه آبادان به عنوان یکی از مراکز منطقه‌ای برای پروازهای منطقه خاورمیانه خواهد شد 

اسماعیل زمانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت : این دومین پرواز خارجی به فرودگاه آبادان ازکویت به وسیله هواپیمایی آسمان است و امیدوارم این پروازها متعدد شود و به وسیله ایرلاین‌های دیگر انجام شود.
وی افزود :برای اینکه پروازهای خارجی را انجام دهیم نیازمند این هستیم که فرودگاه آبادان را ساماندهی کنیم و سالن جدیدی برای پروازهای خارجی به زودی ساخته خواهد شد 
اسماعیل زمانی خاطرنشان نمود : فرودگاه آبادان به عنوان یکی از مراکز منطقه‌ای برای پروازهای منطقه خاورمیانه انجام خدمات خواهد کرد.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند  تصریح کرد :  مذاکراتی را داریم انجام می‌دهیم که فرودگاه آبادان را به هاب منطقه تبدیل کنیم و پروازهای خارجی بتوانند در این منطقه تردد کنند. 
وی در همین خصوص ضمن تشکر از تلاش و پیگیری مدیریت و مجموعه فرودگاه در جهت برقراری پرواز کویت – آبادان  و افزایش پرواز در مسیرهای داخلی در سال جاری افزود: برای افزایش پرواز هیچ مشکلی نداریم و این موضوع جزو برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند است که تاکنون نیز تجهیزات موردنیاز برای تحرک پرواز خریداری شده است.
گفتنی ست : در حال حاضر فرودگاه آبادان  با بیش از 100 پرواز در مسیرهای داخلی تهران ، اصفهان ، مشهد ، شیراز ، خارک و بندرعباس فعال می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار