شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۲۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
پزشکی قانونی خوزستان :
مديركل پزشكي قانوني استان خوزستان در مصاحبه با خبرگزاری شوشان گفت:  در 12 ماهه سال 1393 تعداد 144نفر به دلیل غرق شدگی در استان خوزستان جان خود را از دست دادند.

دکتر سید فرزاد حسینی مدیر کل پزشکی قانونی استان خوزستان نیز اظهار نمود : در 12 ماهه سال 1393 تعداد 144نفر به دلیل غرق شدگی در استان خوزستان جان خود را از دست دادند
 كه از اين تعداد 124 نفر مرد و 20 نفر زن بودند. ، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال 1392كه تعداد غرق شدگی 154 نفر بود، 6 و نیم درصد کاهش يافته است.

وی در ادامه گفت که در فروردین ماه 1394 تعداد 13 نفر به دلیل غرق شدگی در استان خوزستان جان خود را از دست دادندکه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 13و 3دهم درصد کاهش داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان خوزستان ، مهمترین و تعیین کننده ترین عامل در افرادی که دچار غرق شدگی میشوند نرسیدن اکسیژن به بافتها و اعضای مهم همچون مغز و قلب است. بنابراین وجود فردی که توانایی انجام احیاء را داشته باشد میتواند عاقبت اینگونه حوادث را تغییر محسوسی  بدهد بطوریکه بیمار با حداقل عوارض از این حادثه جان سالم بدر ببرد.
بیماران را باید سریعأ از آب خارج کرد و احیاء را شروع نمود. بیمار نیازمند به بی حرکت سازی گردن علیرغم افت هوشیاری ندارد مگر اینکه شواهدی به نفع آسیب گردنی همچون شیرجه در آب کم عمق، سقوط از سرسره ، مسمومیت ناشی از داروها بالاخص الکل و یا نشانه هایی از آسیب برروی گردن، داشته باشد.

اولین اقدام پس از خروج بیمار برقراری تهویه و دادن هوا یا اکسیژن به بیمار است. تنفس دهان به دهان و دهان به بینی از روشهای مرسوم است. شروع تنفس را باید در خشکی و یا آب کم عمق انجام داد. افرادی که مهارت و آموزش لازم را جهت احیاء در بخش عمیق آب دارند میتوانند شروع به دادن تنفس را در حین انتقال غریق نیز انجام بدهند. در مواردی که مصدوم بدلیل مشکل تنفسی نیازمند احیاء میباشد مانند خفگی یا غرق شدگی باید احیاگر ابتدا یک سیکل کامل از تنفس و ماساژ 2 دقیقه ای را به مصدوم بدهد سپس اقدام به اطلاع رسانی به اورژانس بکند؛ درحالیکه در دیگر موارد احیاء مانند سکته های قلبی باید ابتدا 115 را خبردار کرد سپس بسراغ بیمار آمد و احیاء را شروع کرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
شهروند خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
comment
0
0
comment رودخانه ها که دیگه آبی ندارند که کسی توشون غرق بشه.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
comment
0
0
comment علت کاهش امار تلفات در سال اخیر کم شدن آب کلیه روخانه های استان است و در هر شرایطی که باشد وحتی اگه نفر شنا کردن بلد نباشد نیز غرق نمی شود.آبی نمانده است وه کسی غرق شود.!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار