شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
در مراسم بزرگداشت دومين سالروز پيروزى دولت تدبير و اميد در انتخابات در آبادان عنوان شد؛
مشاور استاندار ابراز امیدواری کرد: به شعور اجتماعی و فکری سیاسی مردم احترام بگذارید تر وخشک را سوزاندن بزرگان را آزردن، قداست شکستن، وپرونده درست کردن ،ازجمله کارهایی است که زمینه های وحدت مردم را از بین می برد و زمینه های آفرینش و خلق حماسه سیاسی بزرگ را فراهم نمی کند.
مراسم بزرگداشت دومين سالروز پيروزى دولت تدبير و اميد در انتخابات به همت شوراى هماهنگى جبهه ى اصلاح طلبان آبادان و با هماهنگى مرتضى دهدارى پور عضوى از اين شورا برگزار شد.

 بعد از تلاوت قرآن ، سرود ملى ، شعر خوانى محمد نعامى پوران ديگر عضو اين شورا، پخش كليپ از صادق زيبا كلام ، مرتضى دهدارى پور هماهنگ كننده مراسم به نمايندگى از شوراى هماهنگى جبهه ى اصلاح طلبان آبادان به نمايندگى از اين شورا بيانيه ى شوراى اصلاح طلبان را قرائت كرد؛

به نام خداوند بخشنده ى مهربان ايزد يكتا را سپاسگزاريم كه با استعانت از الطافِ بى كرانش و تلاش بى وقفه و همفكرى جمعى از فعالان سياسى و اجتماعى و در سالى كه از سوى مقام معظم رهبرى"دولت وملت ، همدلى و همزبانى" نامگذارى شده است، فعاليت رسمى " شوراى هماهنگى جبهه ى اصلاح طلبان آبادان" را اعلام مى نماييم؛

 شوراى هماهنگى جبهه ى اصلاح طلبان آبادان مولود فضاى تازه اى است كه به يُمن حماسه ى باشكوه ملت شريف ايران در ٢٤ خرداد ماه ١٣٩٢ بنا گرديده و توسعه و پيشرفت همه جانبه ى ميهن عزيزمان را كه بى ترديد در پرتو تحقق جامعه ى مدنى حاصل خواهد شد .

در چشم انداز خود قرار داده است. اينك شوراى هماهنگى جبهه ى اصلاح طلبان آبادان در آغازِ راه است و موسسانِ اين شورا مصمم اند كه به يارى پروردگار متعال و با بهره گيرى از تجربياتى كه در پرتو حركت اصلاح طلبانه ى مردم عزيز ايران كسب كرده اند در مسير دستيابى به آرمانهاى والاى انقلاب اسلامى كه همانا تحققِ عدالت ، آزادى و مردم سالارى در كشور است از هيچ كوششى فروگزار ننمايند و صدالبته كه اين امر محقق نخواهد شد.

 جز با مشاركت و خِرد جمعى همه ى دلسوزان و همفكرى همه ى كسانى كه دل در گروِ اين آب و خاك دارند. ذكر اين نكته نيز ضرورت دارد كه مردم فهيم آبادان همواره در بزنگاه هاى مختلفِ تاريخ با دركِ عميقِ شرايطِ سياسى و اجتماعى و با تأسى از بزرگانى چون مرحوم حضرت آيت الله جمى ، حضرت آيت الله دهدشتى و همچنين خانواده ى والامقام شهدا نقشى تعيين كننده در گذر از تنگناها و دشوارى ها داشته اند و اميدِ آن داريم كه همشهريان عزيز آبادانى نيز با حمايتِ همه جانبه ى خود ، مارا در مسير خدمت و اداى دِين يارى نمايند.بدون درک مصالح عالی کشور امکان تحقق حماسه سیاسی میسر نیست.

 سپس  سيد رسول موسوى فعال اصلاح طلب و مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگى و اقوام به ايراد سخن پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان باید ها ونبایدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان و دیگر مسائل فرهنگی افرینش حماسه سیاسی ،روحیه و شوق وانگیزه سیــــاسی می خواهد . 

دلبستگی به تاریخ کشور و عبرت گرفتن از تاریخ حوادث مثبت ومنفی آن میخواهد . موسوی اظهار داشت: به فرمایش علی (ع) اگر ازگذشته عبرت بگیرید ، آینده را نیز حفظ خواهید کرد. بنابراین اگر خواهان آفرینش حماسه سیاسی در انتخابات مثل گذشته هستیم که هستیم باید زمینه و بستر لازم و مناسب را بیافرینیم و فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بدون درک ورعایت مصالح عالی کشور وبدون درک ضرورتهای اساسی زمان ومکان امکان تحقق حماسه سیاسی و صحنه های مهم وحساس آن میسر نیست تصریح کرد: مردم را آزاد بگذارید و ابزار لازم برای شناوری دراختیارشان قرار دهید آنان بارها وبارها نشان دادند در صحنه ها مهم و حساس بازیگربسیار خوبی و شناگر بسیار ماهری هستند.

مشاور استاندار ابراز امیدواری کرد: به شعور اجتماعی و فکری سیاسی مردم احترام بگذارید تر وخشک را سوزاندن بزرگان را آزردن، قداست شکستن، وپرونده درست کردن ،ازجمله کارهایی است که زمینه های وحدت مردم را از بین می برد و زمینه های آفرینش و خلق حماسه سیاسی بزرگ را فراهم نمی کند.

مدیر مسوول روزنامه عصرکارون با بیان اینکه نباید وزر و وبال دستگاهها در انتخابات بگردن مردم بیندازیم افزود: خلق و آفرینش حماسه سیاسی بزرگ انتخابات به چهار عامل مهم و اساسی بستگی دارد و آن عبارتند از

 1- پای بندی به ارزشهای اسلام و انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)

2- پای بندی دقیق و عمیق به اجرای قانون اساسی وقوانین حاکم بر انتخابات توسط وزارت کشور وعوامل اجرائی آن

 3-تقویت خط مقاومت ، مردم در قبال هم دشمنان بویژه دشمنان فرهنگی و استعمارگران ومستکبران

4- توجه عمیق به حل مشکلات مردم به ویژه مشکلات ، اقتصادی اجتماعی وفرهنگی .

نماینده اسبق دو دوره مجلس شورای اسلامی سه ضلع خلق این حماسه در اجرا عبارتند از 1-دولت و مسئولان انتخابات و شورای نگهبان 2- نامزدها ، حامیان و مدافعان انان در محیط های مختلف فرهنگی و اجتماعی 3-مردم واحزاب خواند و اظهار کرد: گروه های سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب ومعتدل و مستقل به ویژه نخبگان وصاحب نظرانی که مردم به رای آنان احترام می گذارند و به آنان اعتماد دارند .

سید رسول موسوی بیکاری و عدم اشتغال جوانان تورم باعث شکنندگی اعتماد و مقاومت مردم شده هشدار داد : فغان مردم متاسفانه گوش شنوائی ندارد؛ اقتصاد بیمار بدلیل بهم ریختگی مدیریت اقتصادی ،بهم ریخته بنظر میرسد در این حوزه همه چیز از مدارش خارج شده بدلیل عدم کنترل بازار و قیمت کالاهای اصلی مورد نیاز مردم هیچکس قادر به مهار و کنترل مایحتاج مردم نبوده و نخواهد بود.

 قیمت اجناس و کالاهای اساسی ومورد نیاز متاسفانه روزانه و بطور تصاعدی گران می شوند وهیچکس یارای جلوگیری از این همه هرج و مرج در بازار را ندارد. وی در پایان این مراسم گفت:تحقق وعده ها در حال اجرا زمینه بسیار قوی برای جلب اعتماد مردم خصوصا طبقه متوسط حامی اصلی دولت عقلانیت و اعتدال و تدبیر و امید است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار