اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
به هرحال امیدواریم دولت تدبير و اميد كه نگاه حمايتي به بخش خصوصي دارد در تحقق برنامه هاي مهم و بخصوص نقش فوق الذكر اصناف، اين تشكل هاي مردمي را حمايت كند وجايگاه آنها را در كاهش تصدي گري دولتي و افزايش توان بخش خصوصي ملموس تر نمايد.
شهلاعموري ؛ رييس اتاق بازرگاني،صنايع،معادن و كشاورزي اهواز

ازقديم تا به امروز، تشكل هاي مردمي از شاخصه هاي مهم جوامع مدني بوده و هستند ، بطوريكه اين جوامع در طول ساليان سال  نسبت به  تاثير گذاري و حتي تعين سرنوشت و اهداف پيش بيني شده  هر كشورنقش ازرنده اي ايفا مي كنند.

حال و با گذشت سالها از پيدايش اين تشكل ها، تشكل وسيع و مهمي همچون "اصناف" در زمره ي بزرگترين تشكل هاي مدني محسوب    مي شوند كه نتها از ماهيت و تاثير گذاري آنها در كشورها كاسته نشده است، بلكه  در كشور ما نيز به پاس تجليل و تقدير از زحمات  اجتماعي و اقتصادي اين قشر از جامعه كه به فرموده امام خميني(ره) "بازوی ستبر انقلاب اسلامی" هستند، اول تير ماه هرسال بعنوان روزاصناف نامگذاري شده است.

دين مبين اسلام نيز کسب و کار و تجارت  را داراي  اهمیت فراوان و ازرش ويژه اي  معرفي نموده است به نحوي كه  پيامبر اعظم حضرت محمد (ص) در وصف افراد مشغول به كسب و كار حلال مي فرمايند :«الکاسب حبیب  الله"، يعني کاسب حبیب خداست. و  صادق آل محمد(ص) نيز  در بيان ازرش و جايگاه  كار و تلاش نيز مي فرمايند: "الكاد على عياله كالمجاهد في سبيل الله " يعني کسی که خود را برای روزی خانواده‌اش به زحمت می‌اندازد و کار می‌‌کند مانند رزمنده‌است که در راه خدا می‌جنگد در واقع اين دوحديث گرانبها در كنار ديگر رويات و احاديث ائمه اطهار عليهم السلام بهترين و مستندترين دليل نسبت به جايگاه ويژه كسب و كار و تلاش در جوامع است.

با اين وجود  اصناف كه خانواده ي بزرگ بازاريان،صنعت گران،توليدكنندگان و ... را در رسته هاي مختلف شغلي تشكيل ميدهند از ديروز تا به امروز يارو ياوران صديق  انقلاب اسلامي و كشور هستند و حتي در طول  8 سال جنگ تحميلي پشتيبان جبهه هاي حق عليه باطل بوداند و هم اكنون نيز نقش بسزایی در تحقق كار و سرمايه ايراني در راستاي بالندگي اقتصاد كشور برعهده دارند و عملكردآنها در كنار دولت در اجراي برنامه پنجم توسعه انكار ناپذير است و قطعا در تحقق  برنامه ششم توسعه  ي كشور  نيز ميتوانند  در تقویت و رشد اقتصاد کشور با تبعيت از منويات مقام معظم رهبري در اجراي سياست هاي  اقتصاد مقاومتی عملكرد اثرگذارتري داشته باشند.

به هرحال امیدواریم دولت  تدبير و اميد كه نگاه حمايتي به بخش خصوصي دارد در تحقق برنامه هاي  مهم و بخصوص نقش فوق الذكر اصناف، اين تشكل هاي مردمي را حمايت كند وجايگاه آنها را در كاهش تصدي گري دولتي و افزايش توان بخش خصوصي ملموس تر نمايد.

اول تيرماه  روز اصناف بهترين فرصت و بهانه اي است كه  اين روز را كه با ماه مبارك رمضان در تقارون است را به  نوبه خود و به نمايندگي از هيات نمايندگان اتاق بازرگاني اهواز كه تشكل، تشكل هاست  را به ساير زحمت كشان اين عرصه مهم تبرك و تهنيت عرض نمايم و اميد است در كنار هم و براي كشورمان و استان مستعد خوزستان كارها و تلاش هاي ارزنده اي و قدم هاي ماندگاري  را در سال دولت وملت ،همدلي  و همزباني  برداريم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
comment
0
0
comment درو بر خانم عموری
اولین بانویی که در تاریخ 200 ساله تشکیل اتاق ها بر کرسی ریاست تکیه زداند. افتخار خوزستان هستید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار