شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
دکتر نشان تاکید کرد:
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: از دیگر برنامه های فرهنگی دانشجویی در این دانشگاه می توان به برگزاری نمایشگاه نشریات دانشگاه‌های منطقه 5 کشور و نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم علمی اهواز اشاره کرد.
 دکتر خسرو نشان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه فرهنگ وهنر از علم جدا نیست بیان کرد: برای تعالی هرچه بیشتر جامعه ، ابتدا باید به دنبال حاکمیت گفتمان فرهنگی در دانشگاه ها باشیم.

 دکتر خسرونشان در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سال‌های گذشته تلاش کرده برای فعال کردن دانشجویان در بخش‌های مختلف فرهنگی ،هنری و اجتماعی  برنامه‌ریزی‌های مدونی را داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر در این دانشگاه 48 انجمن علمی دانشجویی، هشت کانون فرهنگی و هنری ، سه کانون اجتماعی ،50 نشریه دانشجویی ،45 نشریه دارای مجوز و چهار تشکل دانشجویی فعال هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در سال گذشته یک هزار و 360 فعالیت در بخش‌های مختلف ستادی ،انجمن علمی دانشجویی ،کانون فرهنگی هنری ،کانون‌های اجتماعی ، نشریات دانشجویی ،امور فرهنگی خوابگاه‌ها، انجمن اسلامی دانشجویی و بسیج دانشجویی انجام‌شده است.

نشان عنوان کرد: در بخش فعالیت‌های ستادی اقداماتی شامل همایش ،سمینار ،گردهمایی ،کلاس و کارگاه‌های آموزشی ،نمایشگاه ،نشست و میزگرد ،کرسی‌های آزاداندیشی، مراسم ملی مذهبی، نمایش و نقد فیلم، اجرای تئاتر و شب‌شعر، تولیدات علمی و فرهنگی ،تولید و چاپ کتاب و نشریه انجام‌ شده است.     
                     
وی افزود: سال گذشته در کانون‌های اجتماعی 13 برنامه، کانون‌های فرهنگی و هنری 47 برنامه، انجمن علمی دانشجویی 281 برنامه ،فعالیت‌های قرآنی و امور فرهنگی خوابگاه‌ها 117 برنامه، انجمن اسلامی دانشجویی23 برنامه و بسیج دانشجویی91 برنامه برگزار شد و 124 نشریه دانشجویی نیز منتشرشده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های برگزارشده در امور فرهنگی و خوابگاه‌ها  گفت: ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری آزمون‌های هفتگی طرح مسیر مطهر ، جشن میلاد مادر مهر به مناسبت روز زن، ویژه‌برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه هفته خوابگاه‌ها،شرکت در بیست و نهمین دوره جشنواره سراسری کشوری منطقه 5 قرآن کریم، توزیع بسته‌های فرهنگی در خوابگاه‌های دختران و پسران ، برگزاری اردوهای تفریحی ویژه برادران و خواهران ، برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی عاشورایی اشاره کرد.

نشان افزود: در حوزه برنامه‌های انجمن علمی دانشجویی نیز با تلاش دانشجویان برنامه‌های مؤثری مانند برگزاری گردهمایی انجمن فیزیک،برگزاری کلاس spss  پیشرفته،برگزاری سمینار دستاوردهای جدید زیست‌شناسی ،پنجمین دوره جشنواره استانی سازه‌های ماکارونی ،برگزاری نمایشگاه ششمین جشنواره انجمن‌های علمی دانشجویی با عنوان حرکت، سمینار عمومی آشنایی با فناوری نانو و شیمی، سمینار نانو فناوری و ساخت آهن‌ربای مایع برگزار شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه بسیج دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: یکی از واحدهای فعال در دانشگاه واحد بسیج است که در سال گذشته همایش‌های  مهمی با موضوع فناوری هسته‌ای ،میزگرد سیاسی با موضوع توافق‌نامه ژنو،همایش رابطه علم و دین،کرسی‌های آزادفکری ،کارگاه اقتصاد مقاومتی، ،همایش فیزیک اسلامی، همایش محفل انس با قرآن با تلاش دانشجویان برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه انتشار نشریات دانشجویی را در این دانشگاه از لحاظ کمی و کیفی مناسب ارزیابی کرد و گفت: در حوزه نشریات دانشجویی در این دانشگاه 50 نشریه دانشجویی درزمینه فرهنگی اجتماعی سیاسی، فرهنگی هنری اجتماعی ،علمی ،اجتماعی و تمامی مسائل به‌غیراز سیاسی توسط دانشجویان منتشرشده است.

نشان ادامه داد : در بخش کانون‌های فرهنگی هنری دانشگاه نیز فعالیت‌هایی درزمینه آموزشی ،برنامه‌های هنری شامل کارگاه‌های تمرین نمایش، برنامه‌های آموزشی قرآنی ، برگزاری نمایشگاه‌ها ،اردو و نشست و میزگرد در بخش‌های مختلف هنری و کانون‌های فرهنگی برگزارشده است.

وی اظهار کرد: انجمن اسلامی نیز در سال گذشته توانست با تلاش دانشجویان برنامه‌های مهمی را برگزار کند، که ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به تریبون آزاد،انتخابات سالانه شورای مرکزی ، برگزاری کرسی‌های آزادفکری ، مناظرات سیاسی و برگزاری تریبون آزاد با عنوان "معضل ریز گردها" اشاره کرد که موردتوجه و استقبال دانشجویان نیز قرارگرفته است .

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در بخش مدیریت و معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در سال گذشته اقداماتی ازجمله چاپ و انتشار خبرنامه جشنواره فرهنگی هنری نکوداشت هفته‌ی دفاع مقدس،برگزاری نمایشگاه عکس این جشنواره ، کسب عنوان برگزیده کشوری در هفتمین جشنواره ملی حرکت برای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور ،برگزاری جلسه شورای برگزاری  جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی اهواز و نمایش فیلم‌های علمی در سینماها ،سالن‌های نمایشی اهواز اشاره کرد.
نشان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره نمایش رضوی به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این جشنواره به منظور حمایت از تولید نمایشنامه با موضوعات سیره و سلوک ، زندگی نامه ، کرامات و شهادت در زندگی امام رضا (ع) ، برگزار شد که خوشبختانه با حضور گروه های نمایشی مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی افزود: همچنین دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان نخستین جایزه ادبی دانشجویی اهواز بود که این جایزه ادبی با هدف شناسایی، تشویق و تقویت استعدادهای ادبی دانشجویان دانشگاه‌های کشور، در دو بخش داستان کوتاه و شعر برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: از دیگر برنامه های فرهنگی دانشجویی در این دانشگاه می توان به برگزاری نمایشگاه نشریات دانشگاه‌های منطقه 5 کشور و نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم علمی اهواز اشاره کرد.

نشان ادامه داد: جشنواره فیلم های علمی اهواز با هدف فراهم آوردن فرصتی فرهنگی و ایجاد شور و نشاط ، افزایش میزان مشارکت مردمی در یک رویداد علمی – فرهنگی ، آشناسازی نیروهای دانشگاهی و سینماگران با آخرین دستاوردهای علمی از طریق سینما، معرفی و ارتقای تولیدات سینمایی کشور در حوزه علوم ، به دست اندرکاران بین المللی پخش و عرضه فیلم  و معرفی ظرفیت های مختلف استان خوزستان در حوزه های علمی، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار