اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
روزنامه فرهنگ جنوب در تازه ترین شماره خود در ستون زیر ذره بین نوشت: 



اعتراض به سیّد خلف  و پاسخ شهردار اهواز

عدم استعفای سید خلف موسوی شهردار اهواز، واکنش های مثبت و منفی مختلفی را در درون و بیرون شورا در برداشت. در درون شورا ، عده ای که انتظاری جز استعفای سید خلف را نداشتند از در مخالفت با وی وارد شدند و او را تهدید به استیضاح کردند.

در جلسه اخیر شورای شهر ، آذر زمان پور گفته است که استعفا ندادن شهردار اهواز، را به صلاح نمی دانم و بیش از این نباید این هزینه ها به شهرداری و شورا تحمیل شود چرا که شهردار در زمان مسئولیت خود انتصاب هایی با وابستگی به یکی از اعضای شورا یا ارتباطات ناسالم داشته است. همچنین حسین حیدری دیگر عضو شورا نیز گفته است که دو ماه است که اذهان و افکار عمومی شهروندان و اعضای شورای شهر را بازی شده است ؛ چنانچه ظرف مهلت قانونی شهردار استعفا ندهد با ابزار قانونی که در اختیار شورا است استفاده می کنیم و بنده تلاش خود را در راستای عزل وی خواهم کرد.

البته این قبیل اعتراضات درون و برون شورایی بی جواب نمانده و سید خلف نیز به این نوع اعتراضات و هجمه ها ، واکنش نشان داده و گفته است که هجمه‌ها و حاشیه‌سازی‌ها علیه شهرداری اهواز ناشی از بریدن رانت‌خواری در مدیریت شهری و همدلی خوب شورا و شهرداری است. عملکرد شهرداری اهواز شفاف است و هیچ ابهام و پشت پرده‌ای ندارد و در این خصوص واهمه‌ای از حاشیه‌سازی‌ها و تخریب‌ها نداریم چرا که به عملکرد خود ایمان داریم.

از ما نشنیده بگیرید

* اخیرا شهردار اهواز در یکی از محافل ، علت عدم استعفای خود را چنین بیان کرده است : برای نیل به حاشیه کشیده نشدن خدمات رسانی به مردم شریف اهواز از بحث کاندیداتوری در انتخابات انصراف دادم و امیدواریم با همراهی و حمایت دلسوزان استان بتوانیم تمام برنامه‌های خود را برای تغییر چهره اهواز در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی کنیم.

* با استعفای الهه موالی زاده مدیرکل امور بانوان استانداری، گمانه زنی ها برای جایگزین وی صورت گرفته و برخی نام ها نیز مطرح شده است. در همین زمینه از زیبا صالح پور و مهین پرچمی به عنوان گزینه های جانشینی وی نام برده می شود.

* عدم دعوت خبرنگاران اندیکایی در جلسات شورا و بسیاری از جلسات شورای اداری این شهرستان و جلسات مختلف فرمانداری موجات ناراحتی و گلایه خبرنگاران شده است. از قرار معلوم، به دلایلی نامعلوم از ورود خبرنگاران به این گونه جلسات جلوگیری می شود.

* در هیاهوی جدال بین شهرداری اهواز، نفت مسجدسلیمان و استقلال اهواز، بالاخره امتیاز فولاد نوین به استقلال اهواز داده شد. در این بین پیگیری های سید شریف حسینی نماینده اهواز نتیجه بخش بوده است. 

* طبق شنیده ها تحقیق و تفحص از شرکت حفاری شمال در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.از قرار معلوم با توجه به گزارشات بدست آمده و واصله از کارکنان و مدیران خدوم و پرتلاش در خصوص تبعیض و بی عدالتی‌ها در عملکرد مدیریت شرکت حفاری شمال تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت حفاری شمال کلید خورد.

* رضا سفاری طی حکمی از سوی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مدیر جدید بنادر آبادان منصوب و معرفی شد. رضا سفاری پیش از این مسئولیت ریاست اداره امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی(ره) را عهده دار بوده است

برگزاری جلسه در حیاط به دلیل قطع برق !

 در آستانه ثبت نام سال تحصیلی جدید و در اوج ترافیک کاری اداره برق شهرستان بندر ماهشهر برق آموزش و پروش این شهرستان را بعلت بدهی قطع کرد و اداره آموزش و پرورش را به تعطیلی کشاند که موجی گسترده از نارضایتی مراجعین این اداره را به دنبال داشت. 

رییس و پرسنل اداری اداره آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر به دلیل گرمی هوا مجبور به پاسخگویی به مراجعین در حیاط اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر شده اند. گفتنی است شرکت های پتروشیمی در بندر ماهشهر هزینه ای چندین میلیاردی را در اختیار مدیریت شهری جهت اجرای پروژه ها قرار داده اند و الزام آور است که از این کمک های میلیاردی، چنین بدهی هایی پرداخت شود تا مهم ترین سیستم اداری شهر دچار مشکل نشود.

پیرزن 85 ساله اصفهانی  سرقفلی دار معین التجار اهواز!
نشست خبری مهندس افشین حیدری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با حواشی فراوانی روبه رو بود که خواندن آن خالی از لطف نیست. یکی از موضوعات بسیار حائز اهمیت جلسه میزبانی ایران در سال 2017 از گردشگران سراسر دنیا است که خوزستان در این زمینه نقش پررنگی دارد و به همین دلیل تور اپراتورها را با کشور ترکیه هماهنگ کرده اند و پرواز ترکیش هزینه بلیط رفت و برگشت گردشگران را قرار است پرداخت نماید. موضوع دیگر اینکه تا 10 روز اینده شوش به یونسکو می رود ثبت جهانی می گیرد و نقش برجسته های ایذه هم بعد از شوش به یونسکو برای ثبت جهانی ارسال می شوند.

افشین حیدری به غیر از این دو موضوع به مسئله دلواپسان هم اشاره کرد و گفت : دلواپسان مانع از فعالیت های همه جانبه میراث فرهنگی در خوزستان شده اند و امیدواریم نگاه های این افراد که کمتر از انگشتان یک دست هستند تغییر یابد.

او در رابطه با چهار شیر هم گفت که سعی می کنیم با کمک شهرداری این فضا را با ساخت و سازه هایی که صورت می گیرد به راحتی در اختیار مردم قرار دهیم و مردم بتوانند به این فضا دسترسی داشته باشند و تنها یک فلکه نباشد.

حیدری به سرای معین التجار هم اشاره کرد و گفت که ما برای معین التجار تاکنون یک میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه کرده ایم و درخواست مالکیت آن را کردیم که با رقم 10 میلیارد تومانی مالکین و وراث که بسیار تعدادشان بالاست روبه رو شدیم و در یک مورد پیرزن 85 ساله اصفهانی که فکر می کرد ما بخشی از آن را کرایه داده ایم وکیلش را فرستاده بود که بدلیل اینکه در این بنا سرقفلی دارد از ما کرایه بگیرد.

 لازم به ذکر است سرقفلی واحد مربوط به این پیرزن شاید به بیش از 5 نسل قبل از خودش برمی گشت، همچنین باید عنوان کنم در شهرهای شیراز و اصفهان و تهران شهرداری برای تملک چنین بناهایی اقدام می کنند و به خوبی بسیاری از بناها حفظ شده اند، اما در اهواز و خوزستان چنین موضوعی صورت نمی پذیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار