علی‌رغم تلاش‌های دولت در سال ۹۰ وجود مهندسان و نیروهای دانشگاهی بیکار در مسجدسلیمان نشان کم لطفی مسئولان اجرایی به مناطق محروم است.

"> مهندسان بیکار در مسجدسلیمان / غیربومی ها می تازند
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷

علی‌رغم تلاش‌های دولت در سال ۹۰ وجود مهندسان و نیروهای دانشگاهی بیکار در مسجدسلیمان نشان کم لطفی مسئولان اجرایی به مناطق محروم است.

 

شوشان : نماینده مردم در مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا درمجلس نهم با اشاره به پتانسیل مسجدسلیمان برای صنعتی شدن، اعلام کرد:استفاده از نیروهای غیر بومی آمار ۳۵ درصدی بیکاری را رقم زده است.

به گزارش خانه ملت، اسماعیل جلیلی با بیان این‌که محوری‌ترین موضوع اشتغال و صنعتی شدن منطقه مسجدسلیمان است، گفت: با توجه به وجود ۴ شهرستان نفتی، آمار ۳۵ درصدی بیکاری که رقم بزرگی محسوب می‌شود نشان می‌دهد منطقه نیاز به  توجه مسئولان دارد.

نماینده مردم در مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا درمجلس نهم شورای اسلامی افزود: در این منطقه باید وقت بیشتری صرف ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و کشاورزی شود.

وی ضمن یادآوری این‌که نخستین چاه نفت در خاورمیانه متعلق به این منطقه است، تصریح کرد:‌ در حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، ۶۰۶ چاه نفتی و ۴ شهرستان با چاه‌های بزرگ نفت و گاز وجود دارد.

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: این منطقه از پتانسیل بالایی برخوردار است لذا باید در جهت صنعتی شدن این منطقه گام برداشت.

وی افزود: در بخش منابع طبیعی تنها منابع زیرزمینی ملاک نیست بلکه وجود معادن مختلف منطقه را دارای اهمیت کرده است.

جلیلی همچنین با اشاره به وجود ۲ سد بزرگ شهید عباس‌پور و مسجد سلیمان، گفت: دشت‌های وسیع منطقه لزوم استفاده از کشاورزی مکانیزه را در اولویت قرار می‌دهد و لازم است به زودی فعال شود.

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی ضمن تأکید بر افزایش تولید در منطقه ، بیان کرد: باید سهم تولید ناخالص ما در تولید ناخالص ملی بیشتر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا علی‌رغم وجود سد، کشاورزی منطقه رونق نیافته است؟ عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای برداشت آب از منابع پشت سد با یک سری محدودیت‌ها مواجه است و این نیاز به تعامل و برنامه‌ریزی دارد. ضمن این‌که اقداماتی در این راستا صورت گرفته اما کافی نیست.

نماینده مردم در مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا درمجلس نهم شورای اسلامی افزود: بیشتر زمین‌های مسجد سلیمان همچنان به صورت دیم است و به تلاش بیشتری احتیاج دارد.

جلیلی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که علی‌رغم پتانسیل منطقه علت بیکاری چیست؟ توضیح داد:‌ عدم استفاده از نیروهای بومی باعث شده تا نیروی انسانی متخصص و ماهر منطقه بدون شغل بماند.

وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته ۲۰۵ سهمیه اشتغال داشتیم  ولی تنها ۱۲ نفر از حوزه انتخابیه در پست‌های مختلف استفاده شدند.

نماینده مردم در مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا درمجلس نهم شورای اسلامی افزود: هزینه رفت و آمد نیروهای غیر بومی به هزینه‌های عمومی تحمیل می‌شود. علی‌رغم تلاش‌های دولت در سال ۹۰ وجود مهندسان و نیروهای دانشگاهی بیکار در منطقه نشان کم لطفی مسئولان اجرایی به مناطق محروم است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار