اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
رییس مرکز کارشناسان قوه قضاییه خوزستان خواستار شد:
رییس مرکز کارشناسان قوه قضاییه خوزستان گفت: استفاده از نظرات کارشناسان رسمی دادگستری در قراردادهای اقتصادی و غیراقتصادی موجب جلوگیری از ایجاد اختلاف و تشکیل پرونده در محاکم قضایی و همچنین تعالی و بهره وری بیشتر در اجرای قراردادها می شود.

محمدعلی مهرعلی پور با تبریک هفته قوه قضاییه و با اشاره به نقش مهم کارشناسان رسمی دادگستری در ایجاد عدالت اجتماعی گفت: کارشناسان رسمی توانسته اند بسیاری از مشکلات حوزه قضایی را حل کنند و قطعا مرکز کارشناسان قوه قضاییه می تواند در اجرای صحیح قانون نقش بسزایی داشته باشد.

وی گفت: ادارات و دستگاه های مختلف باید از ظرفیت کارشناسان دادگستری در رشته های مختلف که دارای صلاحیت هستند در راستای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

مهرعلی پور در همین خصوص از آمادگی کامل مرکز کارشناسان قوه قضاییه خوزستان برای انعقاد قرارداد با دستگاه های مختلف برای انجام امور کارشناسی خبر داد و گفت: مرکز کارشناسان نیز از ابتدا تا انتها بر نحوه اجرای قرارداد نظارت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه از تاسیس و شروع به کار مرکز کارشناسان قوه قضاییه خوزستان تاکنون چهار سال گذشته است گفت: در طول این مدت با ادارات و دستگاه های مختلف رایزنی هایی داشته ایم که خوشبختانه نتایج این پیگیری ها به بار نشسته و بسیاری ادارات در زمینه ارجاع پرونده کارشناسی با این مرکز تعامل و همکاری دارند.

رییس مرکز کارشناسان قوه قضاییه خوزستان، مهمترین هدف مرکز را پس از تاسیس و پایه ریزی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای کارشناسان برشمرد و گفت: تاکنون سه دوره در زمینه های مباحث حقوقی و آشنایی کارشناسان با مسائل اولیه حقوقی، دوره تفسیر عکس های هوایی و دوره آیین نگارش تخصصی برای کارشناسان عضو مرکز انجام شده است و بزودی نیز دوره آموزشی تامین دلیل و برآورد خسارت برای کارشناسان رشته های ساختمان و کشاورزی برگزار می شود.

مهرعلی پور هدف از برگزاری دوره های آموزشی را ارتقای صلاحیت علمی کارشناسان و ارتقای مباحث علمی در رشته های تخصصی برشمرد و گفت: گواهینامه های آموزشی در ارتقای صلاحیت کارشناسان تاثیر دارند.

وی تشکیل هیات حل اختلاف مرکز کارشناسان قوه قضاییه خوزستان را از اقدامات مهم این مرکز برشمرد و گفت: با تشکیل این هیات در مرکز کارشناسان بسیاری از پرونده ها منجر به صلح و سازش شده است.

وی با اشاره به پیگیری مرکز کارشناسان برای بیمه تامین اجتماعی اعضای مرکز گفت: کارشناسانی که از بیمه تامین اجتماعی محرومند می توانند با مراجعه به مرکز کارشناسان قوه قضاییه به شعب بیمه تامین اجتماعی معرفی و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار