تایید صلاحيت دو نماینده دیگر خوزستان/ اميدوار رضايي از ثبت نام در تهران منصرف شد/ گزینه های جدید، رقبای قوی؛ اقبال محمدیان ، دارایی، آغاجاری ، گیلانی، بابادی / پستچی های خوزستان تبلیغ می کنند ...

"> پانزدهمین بسته انتخاباتی شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳

تایید صلاحيت دو نماینده دیگر خوزستان/ اميدوار رضايي از ثبت نام در تهران منصرف شد/ گزینه های جدید، رقبای قوی؛ اقبال محمدیان ، دارایی، آغاجاری ، گیلانی، بابادی / پستچی های خوزستان تبلیغ می کنند ...

 

 

حاشیه های اولین همایش جبهه پایداری خوزستان / حمله پيامکي به شوراي نگهبان / دزفول، رقابت میان اصول‌گرایان/ شوش، وضعیتی متفاوت / شوشتر، رقابت میان دو جریان فکری / 204 هزار رای اولی در خوزستان / کاندیداهای جبهه پایداری در ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان و شوش / بررسی شکایات رد صلاحیت شده ها همچنان ادامه دارد.

 

*طبق اخبار رسیده به شوشان ، آخرین اخبار انتخاباتی حاکی از آن است که در مجموع 95 نفر در اهواز و شهر باوي براي نامزدي انتخابات نمايندگي مجلس ثبت نام كرده اند كه تا روز گذشته 59 نفر تأييد، سه نفر انصراف و بقيه رد شده اند.

* همچنین طبق این اخبار ، سه نفر هم انتقالي دادند، دو نفر از اهواز به بهبهان رفتند و با انتقال يك نفر از داوطلبان به ماهشهر موافقت نشد چون طبق قانون، هيأت هاي نظارت و اجرايي و شوراي نگهبان حق دارند با انتقال افراد مخالفت كنند.

* روز چهارشنبه، آمار رسمي و قطعي تأييد شدگان از طريق رسانه ها اعلام خواهد شد. شنيدني ها حاكي از رد صلاحيت دو نفر ديگر از نمايندگان فعلي استان است.هر دو پيش از اين دو دوره از شهرهاي استان به مجلس رفته بودند.

* حدود 50 نفر از مردم مسجد سليمان ضمن مراجعه به استانداري و دفتر بيت امام جمعه خواستار صرف نظر كردن از ثبت نام در تهران شدند. اين گروه سپس راهي تهران شدند و ضمن حضور در خانه رضايي از او خواستند در تصميمش تجديد نظر كند كه اميدوار رضايي با درخواست آنان موافقت نمود. البته در انتخابات دوره هشتم مجلس هم، اميدوار رضايي از اين تاكتيك استفاده كرده بود.

* نماینده کنونی شوشتر که در یک دوره توانسته بود منشا خدمات خوبی برای شهر خود باشد بازهم در صحنه انتخابات حاضر شده است و در یک رقابت نچندان سخت به نظر می رسد بخت اول پیروزی و به دست آوردن وکالت مردم شوشتر و گتوند خواهد بود.

* در مسجدسلیمان نیز یکی از حوزه هایی است که در کنار امیدوار رضائی رقابت نزدیکی بین "سومالی" و "بابادی" برای بدست آوردن کرسی مجلس نهم بوجود آمده است.

 

* در بهبهان پس از تائید شدن "محمد باقر شریعتی" شهردار اسبق بهبهان از سوی شورای نگهبان وی یکی از شانس های جدی برای کسب جایگاه نمایندگی مردم این شهر بحساب می آید.

 

* اقبال محمدیان معاون مالی و اداری شهرداری اهواز که از شهرداری رامهرمز را در پرونده خود نیز داراست برای نشستن بر صندلی بهارستان از حوزه رامهرمز و رامشیر رقابت نزدیک و پایا پای با نماینده کنونی این شهر خواهد داشت.

 

* از جمله نمایندگانی که تاکنون صلاحیتش مورد تائید شورای نگهبان قرار نگرفته حیات مقدم نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان می باشد که در صورت خروج وی از رقابت برای کرسی مجلس نهم شرایطی مناسب برای مدیرکل اسبق سازمان بازرسی استان که برای شرکت در انتخابات از سمت خود استعفا داد مهیا شده است.

 

* پس از آنکه مشخص شد که در این دوره از انتخابات الصاق هر گونه پوستر به دیوارها ممنوع می باشد یک روش جدید برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی که برای اولین بار است که انجام خواهد شد استفاده از خدمات اداره پست جمهوری اسلامی است.

مدیرکل پست استان با اشاره به توانمندی شبكه توزیع پست گفت: اداره كل پست استان با بهره مندی از شبكه توزیع گسترده و وسیع و متشكل از 500 نامه رسان و یك هزار نقطه تماس شهری و (ICT) روستایی در سطح شهر ها و روستاهای استان می تواند در مهلت تعیین شده برای تبلیغات نسبت به توزیع تبلیغات كاندیداها بر اساس بانك های اطلاعاتی كدپستی 10 رقمی و پست مستقیم اقدام كند.این هم باز روش جدیدی است که هم یک اقدامی نو و متفاوت است و هم اینکه شاهد یک تبلیغات دولتی از نوع خاص خود خواهیم بود.

 

* برخي از نامزدهاي ردصلاحيت شده مجلس نهم دست به اقدامات غير معمولي براي بيان اعتراضشان زده اند.از جمله اين اقدامات که توسط برخي از نامزدهاي ردصلاحيت شده انجام مي شود پيامکهايي به شماره تلفنهاي شهروندان در آن حوزههاي انتخابيه ارسال مي شود و از آنان خواسته مي شود به سامانه پيام کوتاه هيات بازرسي انتخابات کشور در حمايت از آن نامزد حمايت کنند.

* حاشیه های اولین همایش جبهه پایداری خوزستان

• مسجد ارشاد پیش از شروع مراسم مملو از جمعیت شده بود و جمعیت زیادی در بیرون از مسجد مراسم را دنبال می کردند.

• حضور جوانان در این همایش چشمگیر بود، به طوری که می توان حدس زد 95 درصد افراد حاضر را جوانان تشکیل می دادند.

• در محل برگزاری همایش چند بنر نصب شده بود که در آنها جملاتی از مقام معظم رهبری در ارتباط انتخابات و همچنین تمجید آیت الله مصباح بیان شده بود و همچنین تابلویی که جملاتی ازحضرت آیت الله مصباح در تایید جبهه پایداری را در خود داشت.

• با توجه به برگزاری جلسه در شب جمعه که شب مخصوص زیارتی امام حسین (ع) است ، جلسه با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد که فضای روحانی خاصی به جلسه داد.

• حجت الاسلام زکی پور حضور آیت الله صدیقی که از شاگردان حضرت آیت الله بهجت هستند را برای اهواز مغتنم شمرد و با این تعبیر که ورود ایشان آسمان اهواز را نورانی کرده است یاد کرد.

• پیش از سخنرانی آیت الله صدیقی یک جوان با اشعار عربی ورود آیت الله صدیقی را خوش آمد گفت.

• آیت الله صدیقی سخنرانی خود را حول آیه شریفه « یا ایها الذین آمنوا اصبروا و صابرو او رابطوا و اتقوا الله لعلکم تفلحون» ارائه کردند. ایشان ضمن برشمردن مفاخر مذهبی خوزستان، افتخار خوزستان را شهدا دانستند که خون آنها در رگهای جوانان خوزستانی جاری است.

• حجت الاسلام حسینیان در غیاب حمید رسایی که قرار بود به طور مشترک جلسه پرسش و پاسخ را برگزار کنند به تنهایی به پرسش های حاضران جواب داد.

• حسینیان در سخنرانی خود به ذکر خاطره ای از آیت الله مهدوی کنی در جلسه ای با مقام معظم رهبری داشتند اشاره کرد. آیت الله مهدوی کنی به معظم له با اشاره به سخت گیری جبهه پایداری در گذاشتن نامزدها در لیست می گویند با این روال کار آقایان علی می ماند و حوضش که مقام معظم رهبری در جواب می فرمایند: حوض علی(ع) بسیار وسیع است.

• در جلسه سه نامزد جبهه پایداری شهرستان اهواز (جعفر فلسفی، سید شکرخدا موسوی و ناصر سودانی) حضور داشتند.

• در طول سخنرانی حسینیان مکرار به حضور یک نفر در لیست جبهه پایداری اهواز اعتراض شد.

• مجری جلسه پس از این اعتراض ها اعلام کرد که لیست جبهه پایداری هنوز قطعی نشده است و لیست نهایی در پایگاه جبهه پایداری خوزستان اعلام می شود.

 

* در شهرستان دزفول پیش از اعلام نتایج تأیید صلاحیت‌ها مشخص شد که یکی از کاندیدای مطرح در این شهرستان رد صلاحیت شده است و این مهم به نحوی در نتیجه چینش نیروهای اصول‌گرا در این شهرستان تاثیر گذاشت.

اصول‌گرایان با این شرایط تنها یکه‌تاز صحنه انتخابات هستند و وضعیت برای رقابت و ایجاد ائتلاف برای آن‌ها بسیار مهیا شده است.

در این شهرستان در شرایط کنونی وضعیت به نحوی است که قطعا یک نیروی اصول‌گرا به مجلس راه خواهد یافت و شرایط برای حضور مردم مهیا شده است.

* در شهرستان شوش، وضعیت بسیار متفاوت است، به نحوی که حضور یک کاندیدای جدید برای نخستین بار در صحنه انتخابات این شهرستان باعث شده است که وحدت کلی میان اصول‌گرایان در این شهرستان به وجود آید.

تائید صلاحیت یک کاندیدای مطرح در دقیقه 90 باعث شد تا رقابت در این حوزه انتخابیه به حدی بالا بگیرد که همه اصول‌گرایان بر حضور یک چهره در حال رایزنی باشند.

تلاش در این عرصه به حدی شده است که اصول‌گرایان در این شهرستان در حال رایزنی برای مطرح شدن یک چهره از طرف جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری و ایستادگی باشند.

رقابت در این حوزه انتخابیه به حدی نفس‌گیر است که اصول‌گرایان برای حمایت از کاندیدای خود هیچ شکی به خود راه نداده و حتی برای این منظور جبهه‌ای جدید تاسیس کرده‌اند.

 

* در شهرستان اندیمشک، شرایط بسیار داغ و ماراتونی بسیار سخت در حال برگزاری است، در این منطقه رقابت بر اساس شایستگی‌ها و توانمندی‌ها در حال شکل‌گیری است.

یکی از کاندیداها در این حوزه انتخابیه از دو سال پیش شرایط را برای انتخابات مهیا کرده و حضور خود را اعلام کرده بود و از طرفی نیز کاندیدای مطرحی دیگر در این حوزه رضایت‌مندی مردم را در حال حاضر به همراه دارد.

اکثر کارشناسان شرایط را برای این شهرستان غیرقابل پیش بینی دانسته و وضعیت را در دور دوم انتخابات قابل نتیجه‌گیری می‌دانند.

 

*در شهرستان شوشتر شرایط بسیار متفاوت و جدی است، از طرفی یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در عرصه انتخابات حضور دارد که دارای سمت‌های بسیار زیاد در سطح مدیریت ملی در کشور بوده و از طرفی نیز کاندیدای دیگر حاضر در انتخابات دارای رای بسیار زیادی در حوزه روستاهای این شهرستان است. در این شهرستان رقابت بسیار متفاوت‌تر از دیگر شهرستان‌های استان است به حدی که در شهرها اجماع بر یک کاندیدا‌ها انجام شده است و از طرفی دیگر نیز روستاها بر یک کاندیدای خاص در حال رایزنی هستند.

حضور دیگر کاندیداها در این شهرستان و تلاش انتخاباتی آنها به حدی افزایش یافته که وضعیت غیرقابل پیش‌بینی شده است و تا روز 12 اسفند نمی‌توان اظهار نظر کرد.

 

* رییس ستاد انتخابات استان خوزستان گفت: در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان 204 هزار رأی اولی پای صندوق رای می‌روند. حمید قناعتی گفت: با مشارکت آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی برای حضور گسترده این تعداد اقداماتی انجام شده است.

 

* کاندیدای جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان خوزستان در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی مشخص شد.جبهه پایداری در حوزه انتخابیه دزفول، محمد علی قاسمی ، در حوزه انتخابیه شوش، سید راضی نوری، حوزه انتخابیه بندرماهشهر و اميديه و هنديجان، حبیب اله آغاجری و در حوزه انتخابیه دشت آزادگان، قاسم ساعدی را به عنوان نامزدهای مورد حمایت خود برگزیده است.

 

* بررسی شکایات رد صلاحیت شده ها همچنان ادامه دارد

شورای نگهبان نتایج رسیدگی به شکایت کاندیداهای ردصلاحیت شده را در حالی فردا اعلام خواهد کرد که کماکان بررسی صلاحیت نامزدها در شورای نگهبان ادامه دارد. به گزارش فارس، نتایج قطعی رسیدگی به شکایات ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شده کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم، فردا سه‌شنبه دوم اسفند به وزارت کشور اعلام می‌شود.

تاکنون 3400 نامزد انتخابات مجلس نهم در مراحل رسیدگی به صلاحیت کاندیداها، تائید صلاحیت شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود در مرحله نهایی رسیدگی به شکایت نامزدهای رد صلاحیت شده که واپسین روز بررسی در شورای نگهبان را سپری می‌کند، این آمار افزایش یابد. کماکان بررسی شکایات نامزدهای رد صلاحیت در شورای نگهبان ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار