اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۸
کارون نیوز: تنهاپل تاریخی ثبت شده ملی شهرستان کارون است از بین رفت،هشدارهای داده شده کارساز هم نبوده واینک وضعیت این اثر تاریخی به وضعیت قرمز رسید،این پل با طول ۱۲۴ متر  متعلق به دوره پهلوی اول و به سبک پل‌های ساسانی است که برای تردد در فصول آبگیر ساخته شده است.به گزارش خبرنگار کارون نیوز،پل تاریخی کوت سید صالح از آثار تاریخی نیاکان شهرستان کارون و دارای معماری بسیار منحصر به فردی است که  از ۳۹ ستون و ۴۰ دهانه تشکیل شده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. دوسال است که مسولین وعده داده اند که این میراث جاودانه وتنها اثر ثبت شده ترمیم وبازسازی شود،ولی هر روز شاهد از بین رفته این اثر تاریخی هستیم بطوری که تقریبا ۸۰وحتی بالاتر ازآن تخریب گردیده است.
گفته اند:راه‌های دسترسی سارقان به پل تاریخی کوت سید صالح شهرستان کارون بسته می‌شود.امادیگر چیزی از پل نمانده که بخواهند ازآن صیانت کنند،جلوه بسیار ناپسند وزشت،حضور معتادادن ،تجمع خلافکاران تا پاسی از شب تصویرناخوشایندی  را در چشم و ذهنیت عابرین نقش بسته است.
در سال۹۴ وحداقل در جهت تحقق شعار حماسی این سال وایجاد همدلی دولت ومردم اهالی ولایت مدار شهرستان کارون انتظار رسیدگی جدی واحیای این پل تاریخی را از مسئولان ذیربط را دارند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار