اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
عضو شورای شهر مسجدسلیمان:
زمانپور گفت :به استناد ماده 73قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا های اسلامی کشور و انتخابات شهرداران و نامه استانداری عملا موضوع استیضاح شهردار غیر قانونی اعلام می شود و از دستور کار شورا خارج می گردد.

به گزارش رهیاب به نقل از آسماری نیوز، محمد رضا زمانپور عضو شورای شهر مسجدسلیمان درخصوص برگزاری جلسه  استیضاح شهردار مسجدسلیمان که اخیرا برگزار شد  به خبرنگار ما گفت : در ماده 73قانون شهرداری و شوراها به صراحت اعلام شده که مدت زمان قانونی برای پاسخگوئی شهردار به طرح سوال اعضای شورا حداکثر 10روز است که طرح سوال شورای شهر مسجدسلیمان در تاریخ 13/3/1394 به  شهردار ابلاغ شد   و می بایست در تاریخ 23/3/1394  شورا تشکیل جلسه می داد و پس از بررسی پاسخ های شهردار و در صورت راضی نشدن اعضا صورت جلسه ای تنظیم و با امضای یک سوم اعضا طرح سوال دیگری به شهردار ابلاغ می شد.

زمانپور ادامه داد : شهردار مسجدسلیمان در تاریخ 23/3/1394 طی نامه ای که به دبیرخانه شورا فرستاد  اعلام آمادگی کرده که درجلسه  شورا حضور یابد اما اعضای شورای شهر مسجدسلیمان  جلسه ای تشکیل ندادند.

 وی اضافه کرد : جلسه باید نهایتا در تاریخ 23/3/1394 تشکیل می شد و صورت جلسه هم نوشته میشد  و در صورت قانع نشدن اعضای شورا طرح سوال دیگری با حداقل امضای 4نفر از اعضای شورا  به شهردار ابلاغ شود اما نه طرح سوال جدیدی نوشته شده و نه در این تاریخ صورت جلسه ای وجود دارد.

عضو شورای شهر مسجدسلیمان اظهار داشت : اعضای شورا در تاریخ 31/3/1394 بدون حضور شهردار مسجدسلیمان یک جلسه کاملا غیر قانونی را برای استیضاح شهردار برگزار کردند  و در این جلسه تعرفه رای هم به اعضا داده شد اما این تعرفه ها هرگز به صندوق رای گیری ریخته نشد. بعد از چهار ساعت رایزنی و تنفس که در این جلسه اعلام شد در نهایت تعرفه ها قرائت نشد و وقتی مخالفان شهردار متوجه شدند که اوضاع به نفعشان نیست رای گیری را انجام ندادند و در نهایت این جلسه بدون رای گیری وبدون  نتیجه  پایان یافت.

 

محمد رضا زمانپور خاطر نشان کرد : بعد از این جلسه بار دیگر اعضای شورا در تاریخ 2/4/1394 جلسه استیضاح برگزار کردند و باز هم  در این جلسه رای گیری انجام نشد و یکی از اعضایی که  طرح سوال از شهردار را امضا کرده بود  در پایان جلسه اعلام کرد که شورا همچنان 10روز دیگر فرصت دارد.

این عضو شورای شهر مسجدسلیمان ادامه داد : بعد از پایان جلسه 2/4/1394  نامه ای  به مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان ارسال کردیم با این محتوا که مهلت 10روزه پاسخگوئی شهردار به سوالاتی که در تاریخ 13/3/1394به وی از سوی شورای شهر ابلاغ شده است پایان یافته  و این طرح سوال از شهردار خود به خود ملغی شده است و جلسات استیضاحی که در تاریخ های 31/3/1394 و 2/4/1394 در شورای شهر مسجدسلیمان برگزار شده است  کاملا غیر قانونی بوده است لذا از شما مدیرکل محترم تقاضا داریم در این خصوص تعیین تکلیف کرده  تا از انجام هرگونه اقدام غیر قانونی توسط شورای شهر مسجدسلیمان جلوگیری شود.

محمد رضا زمانپور گفت :  در پاسخ به این نامه ,جوابیه ای به فرمانداری مسجدسلیمان ارسال شد که در آن آمده است به استناد ماده 73قانون شوراهای اسلامی کشور پس از ارائه طرح سوال به شهردار  ,رای گیری اعضای شورا در مدت قانونی (حداکثر 10روز) انجام شود و در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده طرح سوال و استیضاح وجاهت قانونی ندارد.

زمانپور تاکید کرد : براساس اعلام مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان جلسات استیضاح شهردار در تاریخ 31/3/1394 و 2/4/1394 کاملا غیر قانونی بوده است.

زمان پور در پایان اظهار داشت :هیئت رئیسه شورا بهتر بود قبل از تشکیل هرگونه جلسه ای با موضوع استیضاح وعزل شهردار با حضور اصحاب رسانه به قانون مراجعه میکردند،و دوستان اصحاب رسانه را نیز به زحمت نمی انداختند. بنابراین به استناد ماده 73قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا های اسلامی کشور و انتخابات شهرداران و نامه استانداری عملا موضوع استیضاح شهردار غیر قانونی اعلام می شود و از دستور کار شورا خارج می گردد.

 محمد رضا زمانپور ابراز امیدواری کرد : اعضای شورای شهر می توانند در سایه تعامل و قرار دادن اخلاق و قانون به عنوان معیار خود تلاش کنند تا شهرداری و شهر پیشرفت کرده و شهردار مسجدسلیمان هم کارش را به خوبی انجام دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار