بسیار باعث تاسف است که در خوزستان بیمارستان تخصصی وکلینیک های فوق تخصص آلرژی و بیماری های تنفسی و پایگاههای اورژانس متعدد وجود ندارد

"> آقای احمدی نژاد ! خوزستان یک بیمارستان آلرژی هم ندارد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۶

بسیار باعث تاسف است که در خوزستان بیمارستان تخصصی وکلینیک های فوق تخصص آلرژی و بیماری های تنفسی و پایگاههای اورژانس متعدد وجود ندارد

 

رییس شورای شهر شوشتر در نامه ای به رییس حمهور نکاتی درباره ریزگردها و تبعات آن اشاره کرده و خواستار رسیدگی هر چه بیشتر شده است . در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار شوشان قرار گرفته آمده است:

حضرتعالی مستحضرید که استان خوزستان بنا به فرمایش امام راحل (ره) " دینش را به اسلام ادا کرده است " . بعد از پایان جنگ تحمیلی انتظار همه این بود که هم ویرانی های استان تبدیل به آبادانی شود وهم عقب ماندگی های این استان – در زمانیکه دیگر استانها روند رو به رشدی داشته اند – جبران گردد . هر چند کارهای خوبی صورت گرفت اما انتظارها بیش از این بود.

فعلاً در این نامه به یکی از انتظارات به حق مردم خوب و فهیم این استان یعنی " خطری که بهداشت و سلامت استان " را تهدید می کند پرداخته و دیگر انتظارات را به مجالی دیگر می سپاریم .

آقای رئیس جمهور !

شرایط در استان ما با وجود " پدیده گرد و غبار شدید " و همچنین " گرمای طاقت فرسا " به گونه ای است که مردم این استان در مقایسه با سایر استانهای کشور از بیشترین مراجعه به بیمارستان برخوردار هستند. این در حالی است که تعداد مراکز درمانی موجود – با وجود قدمت و فرسودگی بعضی از آنها - جوابگوی بیماران نیست .آیا می دانید بیمارستانهای بعضی از شهرهای این استان - علاوه بر کمبود فضا و پرسنل متخصص و تحمیل هزینه های گزاف بر بیماران - فاقد تجهیزات استاندارد و غیر استاندارد اولیه از قبیل سونوگرافی ، آلرژی، MRI ، آی.سی.یو، سی تی اسکن و .... هستند و هم استانی های ما برای تشخیص و درمان بیماری خود باید با تحمل رنج و مشقت و تلف نمودن وقت زیاد راهی مرکز استان می شوند و چندین روز در نوبت بمانند ؟

آیا این وضعیت در استان باعث مهاجرت نخبگان و متخصصان و در نتیجه روز به روز بدتر شدن اوضاع این استان نمی شود ؟

جناب رئیس جمهور

اینگونه جملات را در اخبار کم نشنیده ایم " مردم شهرهای مختلف استان خوزستان از صبح امروز شاهد شدت یافتن پدیده گرد و غبار در آسمان خود هستند به گونه ای که تردد عادی مردم در معابر عمومی با مشکل مواجه شده است. "

آیا می دانید بعضی از شهرهای خوزستان این پدیده خطرناک را با 60 برابر استاندارد جهاني و 12 برابر استاندارد منطقه‌اي تجربه نموده و مردم استان در سالهای اخیر حدود یک سوم روزهای سالشان را – و چه بسا بیشتر - با این معضل دست و پنجه نرم کرده و بعضاً ادارات و مدارس با وجود گرد وخاک به فعالیت خود ادامه داده اند ؟ آیا چون مردم خوزستان مقاوم و صبور هستند باید این وضعیت را به هر شکل ممکن تحمل کنند و خاک نوش جان کنند؟

آقای رئیس جمهور

خوزستان خط مقدم 8 سال دفاع مقدس بوده و برای دفاع از این مرز و بوم تن به تحمل همه چیز از جمله اثرات مخرب زیست محیطی آن دوران داده است ولی حضرتعالی نپذیرید که اثرات ویرانگر این ریزگردها را نیز تحمل کنیم .

آقای رئیس جمهور

اقدامات و برنامه ریزی بلند مدت محیط زیست کشور چه بوده است ؟ چه اطلاع رسانی به مردم در زمینه مقابله با اثرات زیانبار این پدیده داده شده ؟ چرا سمینارها و دوره های آموزشی برای ادارات و سازمانها در جهت اطلاع رسانی از اثرات مخرب این ریزگردها و کاهش تبعات منفی آن توسط کارشناسان و کمیته های تخصصی برگزار نمی شود؟ چرا صدا و سیما وظیفه اش را به نحو شایسته ایفا نمی کند ؟ و چرا اقدامات دولت در این راستا به سمع مردم رسانده نمی شود تا حداقل از نظر روحی اقناع شوند؟ چرا کمیته ای برای بررسی و ساخت تجهیزات و وسائل مدرن مقابله با این پدیده شوم تشکیل نمی شود تا با ساختن و رایگان در اختیار مردم گذاشتن ، از اثرات زیانبار کاسته شود ؟ چرا حل این مشکل بسیار با کندی صورت می گیرد ؟ آیا حتما گرد و خاک باید به تهران برسد تا این مشکل بطور جدی پیگیری شود ؟

مطمئناً اگر متخصصین را مأمور بررسی تبعات و عواقب یکه تازی این ریزگردها - خصوصاً اینکه با مواد شیمایی جنگ تحمیلی و اورانیوم ضعیف شده نیر آلوده است - بنمایید بی شک به نتایج نگران کننده ای برای مردم این دیار در سالهای نه چندان دور و حتی موالید آنان خواهند رسید .

با توجه به اینكه گرد و غبار روی تمامی مسائل اقتصادی‌ و اجتماعی به ویژه سلامت انسانها تاثیر منفی دارد باید هر چه زودتر اقدامات مؤثری را انجام داد .

اگر دیر بجنبیم در آینده باید منتظر شیوع بیماری‌های بسیار صعب‌العلاج و خطرناک در بخش تنفسی و ریوی باشیم .

آقای رئیس جمهور

گناه این مردم چیست اگر دیگر کشورهای همسایه پای میز مذاکره ننشینند و یا خیلی در زمینه حل مشکل از خود همکاری نشان ندهند ؟

طبیعی است که گرد و غبار را باید مشکل ملی بشمار آوریم زیرا چندین استان کشور با آن درگیر هستند بنابراین حل آن نیز عزم و اراده ملی را می طلبد .

آقای رئیس جمهور

بسیار باعث تاسف است که در خوزستان بیمارستان تخصصی وکلینیک های فوق تخصص آلرژی و بیماری های تنفسی و پایگاههای اورژانس متعدد وجود ندارد . بهتر است تا دیر نشده فکری کرد و به نظر می رسد که ساخت بیمارستانهایی متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی برای تمامی شهرهای استان می تواند تا حدودی التیام بخش و جبران کننده خسارت های ناشی از گرد و غبار باشد.

امیدوارم افتتاح این بیمارستانها و فراهم نمودن تجهیزات لازم در دوره دولت شما باشد تا بر افتخارات این دولت افزوده شود.

مزید توفیقات حضرتعالی در خدمت به مردم خوب ایران اسلامی را از خداوند خواهانم .

ارادتمند شما : حمید سالم پور

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار