اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
دکتر مظهری :
مشاور امور عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت:پس از مرمت و بازسازی ساختمان سه‌گوش (دانشکده قدیم ادبیات) ، به بانک اطلاعاتفرهنگی، پژوهشی ،خوزستان شناسی و موزه علم و فناوری تبدیل می‌شود.

دکتر محمدابراهیم مظهری دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بیان کرد:در راستای حفظ میراث فرهنگی استان ،تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه شهید چمران اهواز ، اداره کل میراث فرهنگی استان و سازمان مدیریت  و برنامه‌ریزی استان منعقد شد تا بتوان با اختصاص اعتباراتی شرایط مرمت و بازسازی ساختمان سه‌گوش را فراهم کرد.

وی با اشاره به همکاری‌های انجام‌شده بین دانشگاه شهید چمران اهواز و میراث فرهنگی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد که تا به‌منظور مرمت ، بازسازی و بهره‌برداری از ساختمان دانشکده قدیم ادبیات ،هرکدام از دستگاه‌ها و نهادهای متولی برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اعتبارات مشخص‌شده برای اجرای این طرح عنوان کرد: اعتبارات موردنیاز برای مرمت و بازسازی عمارت سه‌گوش از محل اعتبارات استانی تأمین می‌شود و مقررشده که این طرح در مدت سه سال اجرایی شود.

مظهری افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار پس از مرمت ساختمان سه‌گوش ،  با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کاربری ساختمان را تعیین می‌کنند.

وی گفت:ازجمله برنامه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های فرهنگی و پژوهشی درزمینه های مختلف علمی و فنی پس از بهره‌برداری از ساختمان سه‌گوش است.

مشاور امور عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز بابیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان مجری طرح مرمت و بازسازی ساختمان سه‌گوش است عنوان کرد: تهیه طرح مرمت و بازسازی ساختمان با هماهنگی دانشگاه و متناسب با بهره‌برداری بر عهده این اداره کل است.

مظهری افزود: یکی از مشکلات این ساختمان از بین رفتن بخشی از در و پنجره‌های چوبی توسط موریانه‌است که، همزمان با اجرای طرح موریانه زدایی ،در و پنجره ها این ساختمان نیز تعویض خواهد شد. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برداشتن کلیه الحاقات ناهمگن شامل طبقه فوقانی ، لوله و اتصالات دستگاه‌های سرمایشی و کلیه سقف‌های کاذب موجود در بنا از برنامه‌های در دست اجرای مرمت و بازسازی ساختمان سه‌گوش است که هم اکنون در حال انجام است.

وی در پایان اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان اعلام آمادگی کرده که پس از بهره‌برداری از این ساختمان، همکاری‌های لازم جهت طراحی ،تجهیز و تهیه اسناد و اشیاء برای راه‌اندازی موزه علم و فناوری را انجام دهد.

گفتنی است ؛ عمارت سه‌گوش درسال 1308 به‌عنوان مقربانك ملی مركزی اهوازافتتاح شد و چند سال بعد به مقراداره حكومتی ولایت (استانداری) تغییر یافت .پس از آن درسال 1321همزمان با جنگ جهانی دوم به مقرارتش متفقین درخوزستان تبدیل شد و درسال 1336 پس از خریداری شدن ازبانك ملی ایران به دانشكده پزشكی دانشگاه جندی‌شاپور تغییر یافت.

ساختمان سه‌گوش ازسال 1345 تا 1350 دانش‌سرای عالی تربیت دبیر،مركزعلوم پایه دانشگاه جندی‌شاپور،مركزعلمی وسمعی بصری دانشگاه جندی‌شاپور،دانشكده علوم وسازمان مركزی این دانشگاه بود تا اینکه كاربری این ساختمان درسال 1350 به دانشكده ادبیات وزبان‌های خارجی دانشگاه جندی‌شاپورتغییر یافت ودرسال 1389 نیز تخلیه شد

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار