شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۹

رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز با بيان اين‌كه به طور كلي هزينه‌هاي آموزش عالي با اعتبارات هم‌خواني ندارد، گفت: در آموزش عالي معمولا مقدار هزينه‌ها بيش از اعتبارات تخصيص يافته است.

حسن مروتي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به بودجه 92،7 ميلياردي اين دانشگاه در سال 91 اظهار كرد: بودجه دانشگاه شهيد چمران در سال جاري 43 درصد در بخش هزينه‌اي و حدود 100 درصد در بخش عمراني رشد داشته است كه اين افزايش اعتبار قابل قبول است، اما نياز است كه بيش از اين‌ها از آموزش عالي حمايت شود.

وي با بيان اين‌كه آموزش عالي 14 سال پيش از افق 1404 در توليد علم به رتبه نخست منطقه رسيده و به قول خود عمل كرده است، تصريح كرد: براي تداوم اين روند و همچنين جلوگيري از خروج دانشجويان به كشورهاي بعضا سطح پايين‌تر از لحاظ علمي نيازمنديم كه هزينه‌ها و اعتبارات به هم نزديك‌تر شوند.

رئيس دانشگاه شهيد چمران درباره احتمال اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها و تاثير آن بر هزينه‌هاي دانشگاه، بيان كرد: اين افزايش اعتبارات سال جاري در صورتي رضايت بخش است كه هزينه‌ها روال معمول خود را طي كند، بنابراين اگر قرار باشد پس از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها، افزايش هزينه‌ها زياد باشد، مجددا اعتبارات و هزينه‌ها از هم فاصله بيشتري مي‌گيرند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار