شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

"دغدغه های ما در سد گتوند رفع شده است عطار زاده در خصوص وضع سد گتوند و نتایج آبگیری اظهار کرد: سد گتوند از پیچیده ترین سدهای دنیا بود که با تلاش متخصصان ما به نتیجه رسید و با وجودی که شوری آب از بحثهای مهم و از دغدغه های اصلی بود اما این بحث کاملا مهار شده و تمام دغدغه ها رفع شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این راستا تخریبهایی صورت گرفت و عناصری که کم اطلاع بودند با دلهره هایی این بحث را منعکس می کردند و با اظهار نظرهای نابه جا فشارهای زیادی بر متخصصان ما وارد کردند.

عطار زاده با بیان اینکه شوری آب در حال حاضر در وضعیت مطلوب و در حدود هزار میکروموس است، گفت: در شرایط بحرانی و زمانی که احساس خطر شود برای تخلیه نمک پیش بینی و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است."

خبرگزاری شوشان 8/3/91

از پدرانمان مثالي داريم كه مي گويد دزد حاضر و بز حاضر، براي محك زدن فرمايشات معاونت محترم وزارت نيرو كافي است كه از واحدهاي زير مجموعه استاني وزارت ياد شده آمار روزانه كيفيت آب كارون در مقطع اهواز از زمستان سال گذشته تا روز جاري را خواست تا ملاحظه گردد وزارت محترم نيرو تا چه اندازه شعور جامعه را باور دارد و به آن احترام مي گذارد.

طشت رسوائي سد گتوند عليا بعنوان آخرين سد روي رودخانه كارون و بلندترين سد خاكي كشور مدتهاست كه از بام بلند عزت و غرور انساني با صداي مهيب افتاده است و گويا گوش شنوايي نيست و قبح مساله مثل قبح خيلي از مسائل اجتماعي از بين رفته است.

شوري (EC) آب كارون در مقطع اهواز حدود 2000 و در دارخوين و شادگان حدود 2500 و در خرمشهر حدود 3200 ميكروموس بر سانتي متر است.

چرا به خود و به مردم و به نظام جمهوري اسلامي احترام نمي گذاريم و نمي گوييم كه اشتباه كرده ايم و پوزش مي طلبيم و تلاش مي كنيم ، نكنيم آنچه تاكنون كرده ايم؟!

گويا كمر بسته شده است تا كشاورزي استان نابود گردد وهمچنان دست از خودرايي و نخوت و كبر برداشته نشود! اميد است چاره اي انديشيده شود تا قبل از زمانيكه EC اعماق درياچه سد گتوند عليا كه در حال حاضر حدود 130 هزار ميكرو موس بر سانتي متر است و هنوز به دريچه خروجي شماره 2 (دريچه نيروگاهي) نرسيده باشد فکری به حال این بحران کرد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
رشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
comment
0
0
comment طبل پنهان چه زنم تشت من از بام افتاد
کوس رسوایی من بر سر بازار زدند
اقای عطار زاده در صلاه ظهر منکر خورشید شده....
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار