شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
رییس دادگستری خوزستان
فرهاد افشارنیا افزود: هم اکنون 442 زندانی مرد و شش زندانی زن به دلایل مالی در زندان های خوزستان بسر می برند که 374 نفر از این تعداد متاهل و 74 نفر دیگر مجرد هستند.
 رییس دادگستری خوزستان گفت:بیش از 180 میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در این استان نیاز است که امید است خیران ما را در این اقدام خداپسندانه همراهی کنند.

فرهاد افشارنیا شامگاه دوشنبه در آیین گلریزان و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد خوزستان، با اشاره به 14 هزار زندانی در 11 واحد زندان در این استان اظهار کرد: اکنون جدای از افرادی که به دلایل عمد در زندان های استان به سر می برند تعداد 428 زندانی جرایم غیر عمد در حبس هستند و نیازمند حمایت خیران هستند.

وی با ابراز نگرانی از بالارفتن تعداد زندانیان درسطح کشور افزود: برخی از زندانیان به دلیل مشکلات مالی قادر به پرداخت مهریه، دیه و نفقه نیستند و در چنین شرایطی نیازمند کمک مسوولان و خیران بوده و تنها امیدشان به دستان ما است.

وی افزود: هم اکنون 442 زندانی مرد و شش زندانی زن به دلایل مالی در زندان های خوزستان بسر می برند که 374 نفر از این تعداد متاهل و 74 نفر دیگر مجرد هستند.

افشارنیا گفت: 28 نفر از این زندانیان از 19 تا 25 سال، 128 نفر از 26 تا 35و 161 نفر از 36 تا 45 سال و 130 نفر نیز بالای 46 سال هستند.

وی ادامه داد:انتظار می رود با توجه به اینکه بسیاری از این افراد دارای خانواده بوده و بحران شدیدی را سپری می کنند خیران خوزستان این زندانیان را با حمایت خود از بند رها کنند و برخی نیز از طریق ذکات و وقف به نوعی دیگر دست این زندانیان را بگیرند.

رییس ستاد دیه خوزستان نیز اظهار کرد: برگزاری چنین آیین هایی می تواند زندانیانی را که برای مبالغی اندک مدت هاست در زندان هستند، به کانون گرم خانواده بازگرداند.

حجت الاسلام قدرت ا... هاشم نیاافزود: برخی از این زندانیان به جرم قتل، سرقت و اعتیاد و آزار و اذیت مردم زندانی هستند اما حدود 500 زندانی جرایم غیر عمد دارند که چشمشان به دستان خیران دوخته شده است.

وی ادامه داد: در خوزستان خیران در زمینه های مختلف نظیر کمک به انجمن های سرطانی، ساخت مساجد، مدرسه و بیمارستان اقدامات شایسته ای را انجام می دهند اما کمک به زندانیان جرایم غیر عمد نیز ثوابش کمتر از این اقدامات نیست و امید است در این زمینه در طول سال شاهد کمک خیران باشیم.

این آیین در گیت بوستان سازمان آب و برق خوزستان در اهواز و به میزبانی ستاد دیه خوزستان برگزار شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار